Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

Laddar upp inför travet. En old ox sitter aldrig fel.

IMG_20251231_135159_285.webp

Efter flera av er har nämnt att "Singha" smakar bättre än tidigare här på Forumet, så tog jag steget att inhandla ett "sex pack" av drycken.

IMG_20260104_213423.webp

Och efter inmundigat halva antalet av 6 st. och av dem så kan jag intyga att Singha smakar bättre, än förut så eller då var den i smakväg besk/bitter tidigare.
Jag tror den möjligtvis till och med slår LEO som har samma V%, men den smakar som en "ÖL" ska!.

@JBK.Ltd.

Efter flera av er har nämnt att "Singha" smakar bättre än tidigare här på Forumet, så tog jag steget att inhandla ett "sex pack" av drycken.

IMG_20260104_213423.webp

Och efter inmundigat halva antalet av 6 st. och av dem så kan jag intyga att Singha smakar bättre, än förut så eller då var den i smakväg besk/bitter tidigare.
Jag tror den möjligtvis till och med slår LEO som har samma V%, men den smakar som en "ÖL" ska!.

@JBK.Ltd.
Ja jag har alltid tyckt att Sing haft en eftersmak som påminner om parfym men den är helt borta. Drack nästan bara Sing i slutet av förra resan. I februari skall jag testa igen och se om jag tycker likadant. Annars har jag alltid föredragit Chang sedan första gången jag satte min fot på Thailändsk mark 2006. Asahi är en annan favorit i Thailand men den är ju japansk. Leo har jag nästan slutat dricka då det var länge sedan jag besökte exfruns hemby uppe i Chaiyaphum där byborna föredrog Leo.

IMG_20260104_213423.webp

@JBK.Ltd.

Kan numera utan ångerrätt, säga att samtliga och thailändska övriga ölsorter är bannlysta i kylskåpet.

IMG_20260107_141345.webp

Har just inhandlat en platta med 24 st. Singha, och endast tre stackars "LEO" kvar i skåpet..

@JBK.Ltd.
Drick väl & ofta!..

Liknande trådar

Tillbaka
Topp