Vad är din åsikt om antinatalism?

Jag började med att flytta tråden, den hör knappast hemma i Allmänt Thailandsforum. Men vad fasen är meningen med detta, vill knäppgökarna att människosläktet skall dö ut? En synnerligen märklig filosofi.

Tycker jag inte att han gör. Hade jag inte uppnått en aktningsvärd ålder hade jag satt igång med avlandet direkt, som en ren protest.
Hahaha!! Vilken jäkla tråd (och ämne).

Kul att alla har olika intressen, men detta är ett utmärkt exempel på när jag skulle uppskatta funktionen "Ignorera tråd". Och jag vet att man kan hoppa över trådar, men vore kul att kunna styra bort dem från flödet.

Detta är ingen kritik mot det i övrigt utmärkta forumet, bara ett "kundönskemål" :beer:

Hahaha!! Vilken jäkla tråd (och ämne).

Kul att alla har olika intressen, men detta är ett utmärkt exempel på när jag skulle uppskatta funktionen "Ignorera tråd". Och jag vet att man kan hoppa över trådar, men vore kul att kunna styra bort dem från flödet.

Detta är ingen kritik mot det i övrigt utmärkta forumet, bara ett "kundönskemål" :beer:
Tyvärr finns inte den funktionen i programmet för forumet. Du får helt enkelt låta bli att klicka på tråden, det är min ödmjuka rekommendation.

Hej

Själv visste jag inte ens att det fanns något som hette Antinatalism. Men att världen och allt annat levande där skulle må bättre om människan försvann råder det väl knappast någon tvekan om, men det är väl ändå att gå lite väl långt.

Mvh isan lover

Så kan det gå när man tror på antinatalism

Polisen i Los Angeles har hittat en hemsida som kopplas till terrordådet mot fertilitetskliniken i Palm Springs, skriver LA Times.

På hemsidan fanns en ljudfil som tros ha spelats in av gärningsmannen Guy Bartkus.

– I slutändan handlar det om att jag är arg över att jag finns och att jag inte samtyckte till att komma till världen, säger mannen i klippet.

Bartkus misstänks ha drivits av antinatalism, en filosofisk hållning som anser att det är fel att sätta barn till världen. Han dödade sig själv och skadade fyra personer i dådet.

han var pro-mortalist

Antinatalism är uppfattningen att det är moraliskt fel att sätta nytt liv till världen.

Pro-mortalism är uppfattningen att det är bättre för redan existerande människor att dö, eller att det inte är något fel med att avsluta liv – ibland till och med moraliskt rätt.

Det är en mer extrem position än antinatalism

Liknande trådar

Tillbaka
Topp