Vad är din storlek?

169 cm 75 kg, min idealvikt ligger på 72 när jag tränar, detta kommer att justeras innan vi åker 4 januari:)
Brukar lägga ut 4-5 kg varje resa, träningskläder med denna gång;) sen får vi se......

Något sådant är det för mig också. :)

Det är skönt att springa tidig morgon eller på kvällen i Thailand, tycker jag. :) Jag har varit på gym också, men det är ju så himla tråkigt tycker jag. Man vill ju ha roligt på semestern ju... ;)

H

Det är skönt att springa tidig morgon eller på kvällen i Thailand, tycker jag. :) Jag har varit på gym också, men det är ju så himla tråkigt tycker jag. Man vill ju ha roligt på semestern ju... ;)
Håller med dig, jag är morronpigg, resten av familjen är sjusovare:)har inget att skylla på, bara ut å röra på sig före dom andrar vaknar. Tyvärr har jag en ful ovana att unna mig både det ena å andra, när det gäller god mat, allt är ju inte nyttigt i Thailand:rolleyes: Om inte annat, talar vågen om det för mig när jag kommer hem;)

Gym blir kul när resultaten kommer, kör minst 3-4 ggr per vecka och ge det iaf 3 mån så kanske du ändrar uppfattning. Till slut blir man beroende och kan tänka mig värre saker att vara torsk på, som gymolist behöver man ingen återställare på morgonen iaf..

H

Håller med dig, jag är morronpigg, resten av familjen är sjusovare:)har inget att skylla på, bara ut å röra på sig före dom andrar vaknar. Tyvärr har jag en ful ovana att unna mig både det ena å andra, när det gäller god mat, allt är ju inte nyttigt i Thailand:rolleyes: Om inte annat, talar vågen om det för mig när jag kommer hem;)

Ja, det är inte nyttigt alla gånger och så är det ju alltför gott många gånger också. :p

Jag tycker inte man ska stirra för mycket på vågen heller. Finns ju olika typer av kilon... :)

Gym blir kul när resultaten kommer, kör minst 3-4 ggr per vecka och ge det iaf 3 mån så kanske du ändrar uppfattning. Till slut blir man beroende och kan tänka mig värre saker att vara torsk på, som gymolist behöver man ingen återställare på morgonen iaf..
Får ju abstinens om man missar ett pass, bästa återställaren är mer träning;)

168 cm väger runt 76 men under den första tiden här vägde ja 72 men nu har vi ju gjort allt tungt göra. men mår alldeles utmärkt

Jag är ganska nöjd med resultatet så här långt, men mina ambitioner är kanske lite annorlunda jämfört med andras. Jag vill bara ha en sund och frisk kropp som med lite extra power för oförutsedda händelser. :)

Jag har ett stillasittande arbete som gradvis har brutit ned mig tills att jag för 2-3 år sedan började gå regelbundet till gymmet, men nu har jag byggt upp mig så att jag inte har ont av allt sittande på jobbet längre och dessutom känner jag mig allmänt piggare och mer positiv. :) Fortfarande säkert lite småfet om man skulle ge sig in på en fingranskning, dock. :p

Jag har iaf en kollega som en gymkompis, och det hjälper ju upp lite iaf. :)

Du får gärna komma med lite tips på träningsprogram och så. Det kanske skulle kunna göra tiden på gymmet lite roligare. :) Träningsprogram för små men starka muskler är det jag är intresserad av isf. :)

Finns hur mycket träningsprogram som helst på nätet. Viktigast är att fokusera på teknik, dvs inte stå och svinga upp tunga vikter som många gör.

Får ju abstinens om man missar ett pass, bästa återställaren är mer träning;)
Klockrent, som ex idag söndag så går man å bränner ut det sista av bakfyllan på gymmet istället för en återställare på krogen.
ca385e9dcea49a4002aea93f04c8db15.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Finns hur mycket träningsprogram som helst på nätet. Viktigast är att fokusera på teknik, dvs inte stå och svinga upp tunga vikter som många gör.

Jo, det gör ju det, men arbetet på internet blir ju alltid att försöka sålla bort det som är dåligt...

Jag har också fokus på teknik, så åtminstone det har nog blivit då rätt iaf. :)

Jo, det gör ju det, men arbetet på internet blir ju alltid att försöka sålla bort det som är dåligt...

Jag har också fokus på teknik, så åtminstone det har nog blivit då rätt iaf. :)
Program beror helt på hur ofta du tränar, fysiska förutsättningar, ålder och vad du vill uppnå. Men du kan ju alltid fråga Phonta

Senast redigerad av en moderator:
Program beror helt på hur ofta du tränar, fysiska förutsättningar, ålder och vad du vill uppnå.

Det jag hoppas på är egentligen bara att få fortsätta vara pigg och tillräckligt stark för lagoma strapatser även en bra bit in i pensionsåldern och helst inte mer än ett träningspass per vecka i kombination med en aktiv vardag. :)

Det jag hoppas på är egentligen bara att få fortsätta vara pigg och tillräckligt stark för lagoma strapatser även en bra bit in i pensionsåldern och helst inte mer än ett träningspass per vecka i kombination med en aktiv vardag. :)
Ett pass i veckan är inte helt meningslöst men näst intill. Allt är bättte än inget men ju äldre man blir desto svårare att nå resultat med träning och vill du märka nån skillnad så minst 3-4 riktigt tuffa pass/v och helst mer.

Klockrent, som ex idag söndag så går man å bränner ut det sista av bakfyllan på gymmet istället för en återställare på krogen.
ca385e9dcea49a4002aea93f04c8db15.jpg
En bra grej är att sluta med sprit och öl, det är en riktig kalorifälla mycket värre än man tror. Nuförtiden dricker jag bara rödvin med minimal sockerhalt, vill med alla medel undvika att hamna i sockerfällan igen. Det är det dolda sockret som är det farligaste.

En bra grej är att sluta med sprit och öl, det är en riktig kalorifälla mycket värre än man tror. Nuförtiden dricker jag bara rödvin med minimal sockerhalt, vill med alla medel undvika att hamna i sockerfällan igen. Det är det dolda sockret som är det farligaste.
Käkar aldrig sötsaker och har inga kalori problem, bränner dom på gymmet.

Käkar väldigt sällan sötsaker, 1 Lördag ombord kanske jag får lust och tar lite av Lördagskålen som står framme i dagligrummet.
Tränade rätt hårt ombord nu sist faktiskt och jag har gått muskelminne, därför jag vägde 76Kg byggde om lite fett men inga tröjor eller skjortor passade över axlarna och ryggen när jag kom hem, där jag växer mest.
Men nu efter 4 veckors passivt leverne är jag nere i 72kg igen och alla kläder passar igen 555555, inte alltid positivt att gå ner för muskler väger mer än fett, så nu är man väl mer lönnfet, inte så mycket värre men liten kulmage finns det tecken till ;) .
Skall jag träna så tränar jag aldrig för att minska i vikt, jag tränar ju bara muskler men blivit väldigt dåligt med det dom sista åren, först denna gången ombord som jag fick suget och körde på, jag har bra muskelminne så kommer snabbt upp i vikterna.
Men skall allt köra på denna gången med ombord sen blir det inget resande nästa gång så kanske blir gymmet direkt på morgonen innan Thaikurserna då jag bara får träningslust på morgonen.

Dricker jag sprit så rasar jag i vikt.

Tränat på gym tre ggr per vecka i fem år. Fick ett djävla jumskbråck för någon månad sedan. Operation på tisdag, fick offert från Bangkok hospital på 150' baht. Så det blir ett statligt sjukhus istället.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp