Vad dricker du just nu?

Va länge sen jag slutade med kaffe, tillför ju ingenting mer än för dem som är beroende, typ som med nikotin.
Smaksatt kolsyrat vatten är bäst, 7/11 har kommit med 2 bra nya sorter på 46 cl flaskor för 10 baht, finns i smakerna Persika och Citron.

Va länge sen jag slutade med kaffe, tillför ju ingenting mer än för dem som är beroende, typ som med nikotin.
Har haft funderingar ett tag på att lägga av med Kaffe..
Tyvärr så blir det Te istället..?? Men vill ju liksom bli av med beroendet att dricka något hela tiden..
(Får ersätta med ett glas vatten)
Men det handlar ju mest om att man dricker något när man har det lite tråkigt..
Så var det när jag analyserade varför jag rökte... Då var det ju bara att sluta..
Hur fan kan man egentligen göra något så dumt bara för man har tråkigt..??

Näää... Får fan ta tag i det där med kaffet när det tar slut här hemma...
(Dålig ursäkt) Ha, ha, ha....

Har haft funderingar ett tag på att lägga av med Kaffe..
Tyvärr så blir det Te istället..?? Men vill ju liksom bli av med beroendet att dricka något hela tiden..
(Får ersätta med ett glas vatten)
Men det handlar ju mest om att man dricker något när man har det lite tråkigt..
Så var det när jag analyserade varför jag rökte... Då var det ju bara att sluta..
Hur fan kan man egentligen göra något så dumt bara för man har tråkigt..??

Näää... Får fan ta tag i det där med kaffet när det tar slut här hemma...
(Dålig ursäkt) Ha, ha, ha....
Många vänner som säger att utan kaffe på morgonen så får dom huvudvärk.
Varför låta sig bli beroende och få dyl problem?

Kaffe är ju i sig inte farligt men ändock skapar det ett beroende.

Men ta rökare/snusare.
Nu är det ju väldigt mycket farligare och kan väl eg inte jämföras men jag har nästan större förståelse för narkomaner än nikotinister, med knark så händer det ju iaf nåt, nikotin njuter ju ingen annan av än den som är beroende.
Bara fullständigt meningslöst.

Senast redigerad av en moderator:
Många vänner som säger att utan kaffe på morgonen så får dom huvudvärk.
Varför låta sig bli beroende och få dyl problem?
Jag vet inte om jag får huvudvärk utan kaffe..??
Skulle inte tro det i alla fall..?? Men jag ska testa när dom två påsar med kaffe jag har är slut..
Det ger ju inget annat än att man får gå och pissa hela tiden...
Kaffe är ju vätskedrivande så in i bomben..

Dessutom skulle frugan bli överlycklig..??
Hon får nämligen ont i huvudet om det luktar för mycket kaffe..

Jag vet inte om jag får huvudvärk utan kaffe..??
Skulle inte tro det i alla fall..?? Men jag ska testa när dom två påsar med kaffe jag har är slut..
Det ger ju inget annat än att man får gå och pissa hela tiden...
Kaffe är ju vätskedrivande så in i bomben..

Dessutom skulle frugan bli överlycklig..??
Hon får nämligen ont i huvudet om det luktar för mycket kaffe..
Plus att det driver ut c vitaminer ur kroppen.

Zoegas är kraftigare i rostning och smak och det finns flera olika sorter. Gevalia är alldeles för menlöst för min smak men här måste man stå ut.

Nja, det där stämmer inte @Berralund. Vattnet i Skåne är ju hårt och det kräver en annan rostning som är kraftigare och de andra märkena har anpassat sin rostning till Skånska förhållanden och man kan välja vilket märke som helst egentligen. Tror egentligen att det bara är psykologi för att Zoegas var och är anpassat för skånska vattenförhållanden och sen sitter detta i och inget annat duger.

Jag vet hur reaktionära skåningar är när det gäller kaffe och kan aldrig tänka sig något annat än den gröna Zoegas och det finns de, t ex på mitt arbete som alltid bara köper Zoegas grön, för de vågar helt enkelt inte testa.

Själv gillar jag Mollbergs och andra sorter av Zoegas och Gevalia har mörkrostsorter som är minst lika bra som Zoegas, Gevalia Malabar från Malabarkusten i Kerala Indien fantastiskt gott kaffe, Arvid Nordqvist testa det Wanyana eller Selection, kraftigt mörkrost som är jättegott.

Men det är klart dricker man bara Gevalia standardmörkrost så blir det kanske inte till belåtenhet men de har ju massor av spännande sorter.

Så våga testa och släpp gamla invanda spår!:D

Liknande trådar

Tillbaka
Topp