Vad dricker du just nu?

Här hemma blir det mest Arvid och Zoegas, på jobbet endast Gevalia men det är helt ok bara man slipper Löfbergs etc.

Här hemma blir det mest Arvid och Zoegas, på jobbet endast Gevalia men det är helt ok bara man slipper Löfbergs etc.

Ja Löfbergs har jag heller aldrig varit förtjust i, tycker att det är för mycket syra, gillar inte det. Däremot hade vi förut en kaffemaskin från Job Meal och det var Löfbergs och det var faktiskt väldigt gott. Det var inga hela bönor.

Nu har vi Selecta och Mollbergs hela bönor men jag tycker faktiskt att Löfbergs i Job Meals automat var bättre än Mollbergs i den automaten vi har nu.:)

Vi brygger själva på jobbet, automater är oftast inget vidare.

Nu tror jag det får bli en påfyllning i muggen ;)

Vi brygger själva på jobbet, automater är oftast inget vidare.

Nu tror jag det får bli en påfyllning i muggen ;)

Nä brygga själv är antagligen bäst, men maskinerna är ju idag kvalitativt mycket bättre än förr och är faktiskt bra kaffe, nymalda bönor!

I våra kaffemaskiner på jobbet har det klagats mycket. Så leverantören fick uppdrag att kalibrera maskinerna och testa ny kaffesort. Vilken skillnad det blev. Kaffet var lite dyrare men ledningen sa ok. Vi är ju drygt 30 000 på företaget så kostnadsökning är ju markant. Läste hur många ton kaffe vi dricker per år. Kommer inte ihåg siffran men ska kolla upp.

Nu har vi supergott kaffe.

Pulverkaffe dricks det mer och mer här hemma, mer beroende på lathet än smak.
Kör också enbart med pulverkaffe hemma...
Då det bara är jag som dricker kaffe orkar jag inte brygga...
Men har bara 2 påsar kvar och sen ska jag testa att vara utan.. :nod::nod:

Kaffe.jpg

Kör också enbart med pulverkaffe hemma...
Då det bara är jag som dricker kaffe orkar jag inte brygga...
Men har bara 2 påsar kvar och sen ska jag testa att vara utan.. :nod::nod:

Kaffe.jpg
Huga sluta dricka kaffe nää, det ska väl dessutom vara nyttigt tycker jag man läser titt som tätt, okynnes dricker nog en hel del här i Sverige men i Thailand blir det nästan bara 1-2 koppar på morgonen som slinker ned.

Huga sluta dricka kaffe nää, det ska väl dessutom vara nyttigt tycker jag man läser titt som tätt, okynnes dricker nog en hel del här i Sverige men i Thailand blir det nästan bara 1-2 koppar på morgonen som slinker ned.
Samma med mig... I Thailand endast på morgonen..
Men här hemma dricker jag en kopp så fort det blir lite dötid över..??
Skulle vilja byta ut den mot ett glas vatten.. Ska testa i alla fall och se om jag klarar det..??

Kunde jag sluta röka efter 20 års storrökande och kunde jag tappa 70kg utan operation ska jag väl klara sluta dricka kaffe..??

Jag drack också pulverkaffe tidigare i Thailand men har slutat med det efter jag startade kafét och insåg hur kaffe skall smaka. Espresso på kafét och bryggkaffe hemma. Försöker mala bönerna så inte malt kaffe blir äldre än några dagar. Enorm skillnad när kaffet har oxiderat.

Dock mår jag bäst sv 1-2 koppar om dagen, sedan får det bli vatten.

Nja, det där stämmer inte @Berralund. Vattnet i Skåne är ju hårt och det kräver en annan rostning som är kraftigare och de andra märkena har anpassat sin rostning till Skånska förhållanden och man kan välja vilket märke som helst egentligen. Tror egentligen att det bara är psykologi för att Zoegas var och är anpassat för skånska vattenförhållanden och sen sitter detta i och inget annat duger.

Jag vet hur reaktionära skåningar är när det gäller kaffe och kan aldrig tänka sig något annat än den gröna Zoegas och det finns de, t ex på mitt arbete som alltid bara köper Zoegas grön, för de vågar helt enkelt inte testa.

Själv gillar jag Mollbergs och andra sorter av Zoegas och Gevalia har mörkrostsorter som är minst lika bra som Zoegas, Gevalia Malabar från Malabarkusten i Kerala Indien fantastiskt gott kaffe, Arvid Nordqvist testa det Wanyana eller Selection, kraftigt mörkrost som är jättegott.

Men det är klart dricker man bara Gevalia standardmörkrost så blir det kanske inte till belåtenhet men de har ju massor av spännande sorter.

Så våga testa och släpp gamla invanda spår!:D
Visst har du rätt men jag kör inte med den gröna utan den gula Intenzo. Inte lika besk som Skånerosten. Vi får Gevalias mellanrost här ombord och den är alltför menlös för min smak. Men visst provar jag andra märken ibland men den gula toppar fortfarande listan.

Visst har du rätt men jag kör inte med den gröna utan den gula Intenzo. Inte lika besk som Skånerosten. Vi får Gevalias mellanrost här ombord och den är alltför menlös för min smak. Men visst provar jag andra märken ibland men den gula toppar fortfarande listan.
Hej kan du inte ta kaffe på utförsel till båten Kapten har väl representation ombord???

Jo, då förstår jag mellanrost när man är vad vid kraftigare saker är ju ingen hit:)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp