Nja, det där stämmer inte
@Berralund. Vattnet i Skåne är ju hårt och det kräver en annan rostning som är kraftigare och de andra märkena har anpassat sin rostning till Skånska förhållanden och man kan välja vilket märke som helst egentligen. Tror egentligen att det bara är psykologi för att Zoegas var och är anpassat för skånska vattenförhållanden och sen sitter detta i och inget annat duger.
Jag vet hur reaktionära skåningar är när det gäller kaffe och kan aldrig tänka sig något annat än den gröna Zoegas och det finns de, t ex på mitt arbete som alltid bara köper Zoegas grön, för de vågar helt enkelt inte testa.
Själv gillar jag Mollbergs och andra sorter av Zoegas och Gevalia har mörkrostsorter som är minst lika bra som Zoegas, Gevalia Malabar från Malabarkusten i Kerala Indien fantastiskt gott kaffe, Arvid Nordqvist testa det Wanyana eller Selection, kraftigt mörkrost som är jättegott.
Men det är klart dricker man bara Gevalia standardmörkrost så blir det kanske inte till belåtenhet men de har ju massor av spännande sorter.
Så våga testa och släpp gamla invanda spår!