Vad dricker du just nu?

Det är alltid skönt att göra det emellanåt :thumbsup:
Har du satt upp något mål för dig själv hur långt uppehållet blir? Jag brukar sätta en månad som mål. När en månad har gått så känner jag efter vad jag vill och så kan det bli en månad till. I vintras blev det 3 på raken. Funderar på något liknande i vinter.
Jag bara dricker vid midsommar här hemma i Sverige och sedan blir det då jag är i Thailand Tycker inte det är något gott längre här hemma Men den 4 december är det dax igen då man landar i Phuket för en 3 månaders härlig tid i paradiset

Gör ett försök i den här tråden, tyngre artilleriet som gäller.

IMG_20250613_192208_820.webp

Just nu! Inget intag av Gottigott.
Men hittade denna hos Dr Medicin som har grönskylt.

Screenshot_20260420-161956~2.webp

Chardonnay, 13V% och för 249 kronor för hårt intjänade slantar så önskar en Australiensare få öppna smaklökarna på icke kunniga vinpimlare.
Har inte själv än smakat på den för att den står i kylskåpet för nedkylning.
Återkommer till ett svar efter smakprov..

@JBK.Ltd.

Just nu! Inget intag av Gottigott.
Men hittade denna hos Dr Medicin som har grönskylt.

Screenshot_20260420-161956~2.webp

Chardonnay, 13V% och för 249 kronor för hårt intjänade slantar så önskar en Australiensare få öppna smaklökarna på icke kunniga vinpimlare.
Har inte själv än smakat på den för att den står i kylskåpet för nedkylning.
Återkommer till ett svar efter smakprov..

@JBK.Ltd.
Jag har druckit den i helgen, helt klart godkänd

Jupp, har funnits i många år men var faktiskt 'slut' förra året lokalt. Skönt att den är Till baka.
Det är ju Carlsberg och Till görs i deras jättebryggeri i Falkenberg så resurser finns, känns som ett av deras varumärken som de satsar minst på.

Har inte druckit den på länge, finns som sagt inte på så många ställen, kommer ihåg den som helt ok.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp