Vad händer med väder och klimat i Thailand?

Ungdomarna tar sin egen framtid i sina egna händer så som det ska vara.... Gamla gubbar kan bara sitta bredvid, ruska på huvudet och mumla något om att det var bättre förr.

Jag antar att anser att du visste mer och var klokare när du var 15 år än vad du är idag?

Alla år av erfarenhet, insamlande av kunskap samt de möten och olika perspektiv du har konfronterats med har gjort dig dummare! :reta:

5af761544afcbac3b26ee5b03bd1d702.jpg

5af761544afcbac3b26ee5b03bd1d702.jpg

Det stämmer bra. Din uppfattning att det inte är akut att göra något på hundratals om inte tusentals år.... Jag tror inte ens att du kan hitta speciellt många sektkompisar här på forumet som delar din uppfattning. De flesta är inte beredda att chansa med sina barnbarn framtid..

Men som sagt det spelar ingen roll nu när förändringens tid är här. Ungdomarna tar sin egen framtid i sina egna händer så som det ska vara.... Gamla gubbar kan bara sitta brevid, ruska på huvudet och mumla något om att det var bättre förr.

"”Våra dagars ungdom uppträder ohövligt, föraktar auktoriteter, har ingen respekt för äldre människor och pratar när den borde arbeta. De säger emot sina föräldrar, skryter på bjudningar, glufsar i sig maten och tyranniserar sina lärare.”

Sokrates (??)
Men, nu hittar du på rakt av. Vi har sedan lång tid tillbaks ett arbete för att förbättra vår industri mot miljöns krav. Det är ett arbete som pågått i många årtionden. Varför försöker du förmedla att din hysteriska panikbild skulle innebära att vi ingenting gör kontra att vi gör enbart enligt din bild?
Det enda som tillförts nu på senare tid är hysteriker, domedagsmänniskor som fått mer utrymme i debatten.
Personer som Greta som för tillfället är i mediejippot tillför inte någonting. Miljödebatten och miljöarbetet fanns långt före hon var född. Den förändrar sig inte på grund av henne heller. Hon är ju inte heller specifikt inbjuden till FN för att hon tillför något som ingen visste eller förstod tidigare. Hon har en pr-byrå bakom sig som ringt runt till ett antal organisationer som redan hade tid inbokad att tala under FNs möten. Talen hade hållts även utan henne. Noll och ingenting utöver lite personlig reklam och kommande inkomster för henne och hennes familj.
Poängen är att redan före dessa hysteriker fick medieutrymme har vi ett arbete förbättra miljön, ingenting nytt här.

Det är därför jag säger att vi har hundra om inte tusentals år på oss, eftersom vi redan har ett arbete att förändra vår miljöpåverkan, den sker i takt med våra tekniska landvinningar för det.
Det är inte yrhuvuden som MP som är orsaken att vi börjar ha elbilar, det har vi drömt och och experimenterat med före dessa aktivisters ens hade sina första tankar. Det ligger helt i linje med mänsklighetens normala tekniska utveckling. Samma sak med vindkraft och solkraft, den utvecklingen fanns före och fortsätter hela tiden.
Det vi har idag är en teknisk utveckling mot förbättrande av vår påverkan på miljön, kontra människor som jag personligen anser inte bör få det utrymme de har, de stör bara.

Det antal människor som menar att vi kan skita i allt och bara förbrukar gissar jag är lika få som de som tror Hindenburg aldrig existerade. Gissningsvis kan du inte hitta en enda representant för det på det här forumet.
Det är bara du som tvärtemot verkligheten menar på det handlar om att ingenting göra. Ett sådant politiskt spår finns inte i det politiska spelrummet här i världen. Inte ens Kina som beskylls som så stor förorenare har den politiska inriktningen.

Men, nu hittar du på rakt av. Vi har sedan lång tid tillbaks ett arbete för att förbättra vår industri mot miljöns krav. Det är ett arbete som pågått i många årtionden. Varför försöker du förmedla att din hysteriska panikbild skulle innebära att vi ingenting gör kontra att vi gör enbart enligt din bild?
Det enda som tillförts nu på senare tid är hysteriker, domedagsmänniskor som fått mer utrymme i debatten.
Personer som Greta som för tillfället är i mediejippot tillför inte någonting. Miljödebatten och miljöarbetet fanns långt före hon var född. Den förändrar sig inte på grund av henne heller. Hon är ju inte heller specifikt inbjuden till FN för att hon tillför något som ingen visste eller förstod tidigare. Hon har en pr-byrå bakom sig som ringt runt till ett antal organisationer som redan hade tid inbokad att tala under FNs möten. Talen hade hållts även utan henne. Noll och ingenting utöver lite personlig reklam och kommande inkomster för henne och hennes familj.
Poängen är att redan före dessa hysteriker fick medieutrymme har vi ett arbete förbättra miljön, ingenting nytt här.

Det är därför jag säger att vi har hundra om inte tusentals år på oss, eftersom vi redan har ett arbete att förändra vår miljöpåverkan, den sker i takt med våra tekniska landvinningar för det.
Det är inte yrhuvuden som MP som är orsaken att vi börjar ha elbilar, det har vi drömt och och experimenterat med före dessa aktivisters ens hade sina första tankar. Det ligger helt i linje med mänsklighetens normala tekniska utveckling. Samma sak med vindkraft och solkraft, den utvecklingen fanns före och fortsätter hela tiden.
Det vi har idag är en teknisk utveckling mot förbättrande av vår påverkan på miljön, kontra människor som jag personligen anser inte bör få det utrymme de har, de stör bara.

Det antal människor som menar att vi kan skita i allt och bara förbrukar gissar jag är lika få som de som tror Hindenburg aldrig existerade. Gissningsvis kan du inte hitta en enda representant för det på det här forumet.
Det är bara du som tvärtemot verkligheten menar på det handlar om att ingenting göra. Ett sådant politiskt spår finns inte i det politiska spelrummet här i världen. Inte ens Kina som beskylls som så stor förorenare har den politiska inriktningen.
Vad är det JAG hittar på i texten (jag skrivit) du länkar till i relation till det du skriver?? Ibland blir jag seriöst förvånad... Vi gör som vanligt och överlåter det till läsarna på forumet...

Vad är det JAG hittar på i texten (jag skrivit) du länkar till i relation till det du skriver?? Ibland blir jag seriöst förvånad... Vi gör som vanligt och överlåter det till läsarna på forumet...
Jag tror inte ens att du kan hitta speciellt många sektkompisar här på forumet som delar din uppfattning. De flesta är inte beredda att chansa med sina barnbarn framtid..

Men som sagt det spelar ingen roll nu när förändringens tid är här. Ungdomarna tar sin egen framtid i sina egna händer så som det ska vara
I hela dessa stycken talar du inverterat om det jag sade.

Personer som Greta som för tillfället är i mediejippot tillför inte någonting. Miljödebatten och miljöarbetet fanns långt före hon var född. Den förändrar sig inte på grund av henne heller. Hon är ju inte heller specifikt inbjuden till FN för att hon tillför något som ingen visste eller förstod tidigare. Hon har en pr-byrå bakom sig som ringt runt till ett antal organisationer som redan hade tid inbokad att tala under FNs möten. Talen hade hållts även utan henne. Noll och ingenting ....

Nu tror väl inte ens dig själv.....

Att Gretas insatser betyder ingenting.
Tvärtom hon har fått upp miljö och klimatfrågor högt på dagordningen, snabbare än normalt.

Sen om det inte tillför mer fakta är en annan sak.

Det som nu utvecklas till en internationell media och PR framgång går inte att blunda för.
En ungdomsrevolution utan motstycke kan det bli eller att självdö om ett tag då nyhetsvärdet ebbat ut.

Själv tror jag det sprider sig snabbt till nya delar av världen.
Afrika, Kina, Indien och övriga Asien är nybörjare inom miljöområdet och ungdomar vill gärna ha en egen fråga och egen identitet mot vuxenvärlden

Psykologi om detta lärde du dig i din militära karriär.

Jag hoppas verkligen att miljöfrågor hamnar högt upp på den internationella arenan.
Det skulle bidra mycket till ökad världsfred och ökat välstånd.

Hon är ju inte heller specifikt inbjuden till FN för att hon tillför något som ingen visste eller förstod tidigare
Hur tänkte du här? Vi kan ju vara överens om att Gretas budskap är att det är bråttom eller närmast akut att börja åtgärda klimatförändringarna. Nu skriver du att att hon inte tillför något som ingen visste eller förstod!!!

Nu tror väl inte ens dig själv.....

Att Gretas insatser betyder ingenting.
Tvärtom hon har fått upp miljö och klimatfrågor högt på dagordningen, snabbare än normalt.

Sen om det inte tillför mer fakta är en annan sak.

Det som nu utvecklas till en internationell media och PR framgång går inte att blunda för.
En ungdomsrevolution utan motstycke kan det bli eller att självdö om ett tag då nyhetsvärdet ebbat ut.

Själv tror jag det sprider sig snabbt till nya delar av världen.
Afrika, Kina, Indien och övriga Asien är nybörjare inom miljöområdet och ungdomar vill gärna ha en egen fråga och egen identitet mot vuxenvärlden

Psykologi om detta lärde du dig i din militära karriär.

Jag hoppas verkligen att miljöfrågor hamnar högt upp på den internationella arenan.
Det skulle bidra mycket till ökad världsfred och ökat välstånd.
Är det här ett skämt?
Nej, hon tillför inte någonting alls. Eller, nja, hon kanske transporterar damm från punkt A till B.
Det felet ni gör konstant är att sätta henne och gelikar på en piedestal tillverkad av luft och ingenting.
Människan är en förbrukare ja, men som de flesta en självbevarelseinsikt. HELA vår tekniska utveckling sedan den startade har haft som mål att bli bättre och bättre. Det existerar inget motsatsförhållande att vi istället skall skita i den och förorena så mycket vi kan.

Den tekniska utvecklingen mot mer miljövänlig teknik har funnits och finns helt oberoende av Greta och hennes gelikar. Låt oss teoretisera om ödet bara viftade bort dem från jordens yta idag. Miljöarbetet i våran teknik skulle fortsätta utan avbrott eller ens en rubbning helt utan dem, för det är inte de som tillför något i det här arbetet. Noll och ingenting.
Vi skall vårda ungdomarna för de är våran framtid, men något vi aldrig får göra är att låta dem komma till tals utan kontroll, för de har inte kapacitet att göra rätt idag. De måste utbilda sig, få erfarenhet och ta över allt eftersom mognaden tillåter.
Det vi skall använda oss av, är de vetenskapliga framgångarna och inget annat.
Mediedrev står för motgång eftersom de helt saknar kunskap eller förmåga till någonting annat än pladdra strunt.
FN har haft under många decennier miljömöten och beslut runt dessa, helt utan tillgång till Greta eller hennes gelikar. Det sätt de används på i FN och media är på samma sätt som när Rom förnöjde sitt folk med spel.
Jag har absolut ingenting emot Greta eller någon av hennes kategori. Men jag har förhoppningen att de kanske, OM de brinner för det här ämnet börjar studera ämnet, få kunskap, erfarenhet, själva kan sätta ihop samband och en dag som mogen kunna bidra i vetenskapens utveckling.
Det här ni håller på med, med Greta är bara löjligt. En typ grundskoleelev med inlärd kunskap parad med domedagspropaganda tar upp vår tid på det här sättet med skåpmat. Kunskap vi redan har och jobbar med.
Se till att stackarn får komma tillbaks till skolan istället. Hon kan bli ett av våra nästa genier om den här cirkusen avslutas.

Är det här ett skämt?
Nej, hon tillför inte någonting alls. Eller, nja, hon kanske transporterar damm från punkt A till B.
Det felet ni gör konstant är att sätta henne och gelikar på en piedestal tillverkad av luft och ingenting.
Människan är en förbrukare ja, men som de flesta en självbevarelseinsikt. HELA vår tekniska utveckling sedan den startade har haft som mål att bli bättre och bättre. Det existerar inget motsatsförhållande att vi istället skall skita i den och förorena så mycket vi kan.

Den tekniska utvecklingen mot mer miljövänlig teknik har funnits och finns helt oberoende av Greta och hennes gelikar. Låt oss teoretisera om ödet bara viftade bort dem från jordens yta idag. Miljöarbetet i våran teknik skulle fortsätta utan avbrott eller ens en rubbning helt utan dem, för det är inte de som tillför något i det här arbetet. Noll och ingenting.
Vi skall vårda ungdomarna för de är våran framtid, men något vi aldrig får göra är att låta dem komma till tals utan kontroll, för de har inte kapacitet att göra rätt idag. De måste utbilda sig, få erfarenhet och ta över allt eftersom mognaden tillåter.
Det vi skall använda oss av, är de vetenskapliga framgångarna och inget annat.
Mediedrev står för motgång eftersom de helt saknar kunskap eller förmåga till någonting annat än pladdra strunt.
FN har haft under många decennier miljömöten och beslut runt dessa, helt utan tillgång till Greta eller hennes gelikar. Det sätt de används på i FN och media är på samma sätt som när Rom förnöjde sitt folk med spel.
Jag har absolut ingenting emot Greta eller någon av hennes kategori. Men jag har förhoppningen att de kanske, OM de brinner för det här ämnet börjar studera ämnet, få kunskap, erfarenhet, själva kan sätta ihop samband och en dag som mogen kunna bidra i vetenskapens utveckling.
Det här ni håller på med, med Greta är bara löjligt. En typ grundskoleelev med inlärd kunskap parad med domedagspropaganda tar upp vår tid på det här sättet med skåpmat. Kunskap vi redan har och jobbar med.
Se till att stackarn får komma tillbaks till skolan istället. Hon kan bli ett av våra nästa genier om den här cirkusen avslutas.
Du är unik må jag säga.
Synd att ingen förstår dig.

Utklassad av Greta :D

Du är unik må jag säga.
Synd att ingen förstår dig.

Utklassad av Greta :D
haha, tänk om verkligheten verkligen varit det. Då hade jorden gått under för länge sedan. Vetenskapen är lite mer verklig än ett barn som ingenting kan utöver inlärd grundskolekunskap och aktivistpropaganda. Jag håller mig till vetenskapen, så något blir gjort i verkligheten och inte i fantasins värld.

haha, tänk om verkligheten verkligen varit det. Då hade jorden gått under för länge sedan. Vetenskapen är lite mer verklig än ett barn som ingenting kan utöver inlärd grundskolekunskap och aktivistpropaganda. Jag håller mig till vetenskapen, så något blir gjort i verkligheten och inte i fantasins värld.
Din framgång lyser dock med sin frånvaro.
Genier och expertis blir ofta missförstådda.

Överskatta inte din betydelse bara...

Du blir bara värre o värre, lyser ju också igenom i andra trådar där du medverkar.
Unik är nog bara förnamnet.

Nu fick jag tyvärr inte någon definition/åsikt av dig vilket tidsspann som du tycker inbegrips i ordet akut.....

Men anser du att vi har hundratals eller tusentals år på oss så är det upp till dig. Min övertygelse är att absolut ingenting kommer få dig att ändra din åsikt (eller ens överväga att ändra den).

Nu spelar det ingen roll i det stora hela. Bollen är tack och lov i rullning och jag är övertygad (jag får hoppas det inte är ett önsketänkande) om att teknikutvecklingen kommer att gå så dramatiskt fort så frågan om klimathotet är överspelad på en generation (25-30 år).
Jo inom den tiden har klimatcyklen gått in i en kallare period tror jag. Jag tycker mig redan se nu svalare somrar.
Det kommer bli mycket kallare om 10-15 år och "klimathotet" kommer vara ett minne blott. Minns när Väder-Per sa att i slutet av 10-talet kommer det bli omöjligt att hålla Vasaloppet, det blev tvärt om för mycket snö...
Miljöhotet däremot består med överbefolkning och mer utsläpp och nedskräpning till följd. Hoppas att det kommer upp på agendan istället då.

Det kanske du gör för vad du tycker dig se är naturligtvis subjektivt (och sen skriver du ju inte vilket land det gäller..

hämtning.png
Mycket bra graf där som bekräftar en linjär vermeutveckling över århundraden oberoende av kolfdioxidhalten. Vem som helst som läst lite fysik eller matematik på gymnasienivå ser sedan en sinusvåg som ligger på den trenden och tar vi då trendutvecklingen de närmaste åren så pekar den nedåt

Det va lite svårt att rita på frihand. Men ni kanske förstår ändå

20190923_200718.png

20190923_200826.png

Jag gick ut på balkongen i morse och tittade ut mot havet. Molnen hopade sig i horisonten och det blåste kalla vindar.
Hur länge skall detta pågå?, undrade jag. De flesta åren på Teneriffa har vi sällan bytt från shorts till jeans under ”vinterhalvåret, det har varit ständig vår. Det är numera molnen som trycker ner medeltemperaturen. Detta är en situation som alla i vår omgivning är medvetna om men man rycker bara på axlarna. Det beror kanske på att man är medveten om att solen utsätter oss för naturliga klimatförändringar.
Det spelar ingen roll om det blir det varmare eller kallare, alarmisterna har alltid ett hot i beredskap. IPCC har gång på gång presenterat hot - men klimatet har inte tagit intryck av deras mediokra datasimuleringar.
Egentligen har ingenting skett förutom att termometrarna just nu registrerar att det blir kallare.
Litet synd att inte Greta koncentrerar sig på miljöpolitik, klimatet kan vi inte påverka.

When?.jpg

Mycket bra graf där som bekräftar en linjär vermeutveckling över århundraden oberoende av kolfdioxidhalten. Vem som helst som läst lite fysik eller matematik på gymnasienivå ser sedan en sinusvåg som ligger på den trenden och tar vi då trendutvecklingen de närmaste åren så pekar den nedåt

Det va lite svårt att rita på frihand. Men ni kanske förstår ändå

20190923_200718.png

20190923_200826.png
Ha ha ha du får nog kommentera varför din egna lila kurva avviker från SMHI:s svarta under...
Intressant dipp du har där i slutet, men de flesta ser nog den svarta kurvan också. Nu är detta naturligtvis inte så avgörande då det ändå bara är sommarens medeltemperaturer. Här kommer årets medeltemperaturer..

temp_ar_tom_2018.png

temp_ar_tom_2018.png

temp_ar_tom_2018.png

Litet synd att inte Greta koncentrerar sig
miljöpolitik, klimatet kan vi inte påverka.
För de flesta människor på jorden är det samma sak.
Tror inte personer med ringa utbildning hänger upp sig på några ordval.
Sånt håller man på med på div forum och petar in några diagram för att påverka ett dussintal personer.
Större är inte målgruppen här.

Greta påverkar miljarder idag.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
797
Anonym
A
G
Svar