Vad röker ni för cigarettmärke när ni är i Thailand.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej för sjutton det är riktiga pipor. Jag köpte en K P Peterson i Malaysia när jag var där, den var lite billigare än i Sverige. Jag har bara det märket, dyr men bra.
Förresten ni som snusar och bor i Thailand ett litet recept byt Piptobaken mot nåt som ni gillar.

Mal 1 kg tobak (piptobak ex Caravelle) till ett fint mjöl.

Blanda tobaksmlöjet med 11 dl vatten och 1/2 hk salt. Blanda, platta ut och täck med gladpack.

Ställ bunken att svettas i 45-50 graders värme i 5 dygn.

Efter fem dygn så blandar du i 90 gram pottaska (Kaliumkarbonat), arbetar om i snuset och låter det svettas i ett dygn till. Rör om så att det blir jämnfuktigt. Tycker du att det är för fuktigt kan man fluffa till det och låta det gå några timmar utan plast. Klart!!! Packa i lämpliga behållare och frys in det mesta av satsen.

Smaksättning kan ske med allt möljigt och man kan ju testa sig fram på några dosor i taget. Enbär ger en smak liknande Göteborgs rapé, bergamottolja liknar General. Man kan ju prova lite vad som helst. Citrus, Eukalyptus, Leverpastej vad vet jag.. Go wild and creative.

Jag blev väl miljöskadad i ungdomen av att lyssna för mycket på nationalteatern.
Det finns en låt på LP:n Livet är en fest som heter bängen trålar.

Den inleds med orden: En september-eftermiddag sätter man sig i allén, röker lite braja, gottar sig i solens sken.....osv.

Där är där jag har tillägnat mig gatans vokabulär, gällande droger. :laugh: :laugh: :laugh:

"Kycklingen " sa:
Hej!
Jag blev lite nyfiken på röd SMS, vad är det för styrka i dom? Är det något liknande LM och Wonder?
Finns dom att få tag på överallt?

Kycklingen!

Ang. cigarett märket SMS så finns dessa(röd & Grön)hos 7-Elva butikerna, de går och få tag i nästan överallt och har priset 30Thb...

Någon som vet om det går att få tag i Krong Thip i sverige? :o
elr om någon snäll tös kan skicka en limpa från thailand :angel:

Mvh Charlie

De där billigaste märkena är rena rama döden att röka, får ju hosta så man spyr nästan
av den skiten, betalar jag hellre lite mer bath 60-70 per ask och får bra ciggaretter
billigt.

Lasse52

Det bästa rökat förutom de vanliga ciggisarna, är ju naturligvis majuana som också är ett namn på en j*kla suverän artist, som står upp för vad han säger i kritik mot Thailand och dessa skåpsupare till parlamentsledarmoter, orättigheter mot människor och liknande saker.. :thumbsup: :D :thumbsup:

"Lasse52 " sa:
De där billigaste märkena är rena rama döden att röka, får ju hosta så man spyr nästan
av den skiten, betalar jag hellre lite mer bath 60-70 per ask och får bra ciggaretter
billigt.

Lasse52

Vad är bra ciggaretter enligt dig då?

Jag röker oftast Lucky strike, dom är lite dyrare i LOS än en del billiga skitcigaretter
men billiga ändå där jag köpte dom på 7-eleven, 700 bath för en limpa, superbra pris.

Lasse52

"Lasse52 " sa:
billigt. Lasse52

Äääh! Lasse52

Jag kanske inte har lika många år på pinnen att räkna av som du har, men de billigare ciggisarna är lika goda som de dyra, du har SMS(röd/grön), Half Time(röd/grön) och de andra lågpris ciggisar som jag inte kommer på just nu.

Har man bestämt sig att röka ihjäl sig så är det upp till var och en välja vilket märke är det bästa, jag själv, kan bara säga att L&M får mig att hosta och må dåligt, medans ett annat märka kan vara rena botemedlet.

Lucky Strike, tycker jag bara är dyrt och inte har den smaken man förväntar sig från ett dyrare märke..

Jo-Be

Folk för röka vad dom vill för mig Jo-Be, men det var ju inte det tråden eller mitt inlägg
handlade om, utan vilken sorts ciggaretter man röker då man är i LOS.

Lasse52

Tack för alla värdefulla tips ;) blir väl att börja röka där nere,för att stilla nikotinbegäret :) eftersom snus verkar det mer eller mindre vara en hel vetenskap att komma över. Åtminstone i Surin.

"matteisurin " sa:
Tack för alla värdefulla tips ;) blir väl att börja röka där nere,för att stilla nikotinbegäret :) eftersom snus verkar det mer eller mindre vara en hel vetenskap att komma över. Åtminstone i Surin.

:wai: :wai: :wai:
Eller så drar du ner så behovet förvinner, mitt behov minskar med 90 % då jag är i Thailand

Tråkigt nog vill inte min läkare att jag slutar då jag rökt för länge (risk att dö av andra orsaker) annars är det nog det rätta.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp