Vad tillåts en svartsjuk Thaifru att göra?

A

Anonym

Gäst
Att Thaikvinnor är svartsjuka har väl inte undgått någon , oftast helt obefogat , vad tillåter ni Er sambo eller fru göra i sina försök att stilla sin oro av att bli bedragen ... Jag har ju varit i Pattaya 8 dagar nu , min hustru är grymt svartsjuk och har alltid varit det , skitjobbigt och något som varit en plåga för mig i vårt förhållande , helt utan anledning vet jag nu att hon tillex genomsöker mina prylar samt axelväska för att finna något som skulle kunna "fälla" mig för vad hon inbillar sig skulle ha hänt ...
Att någon snokar i min högst personliga väska accepterar jag aldrig ... hon fann ju inget då jag inte har någon annan kvinna ,men jag blev ju naturligt djäkligt ledsen samt förbannad och funderar nu allvarligt på att framledes leva som singel , att ha uppträden en gång per månad är inte kul .. Hur har ni det på den fronten .................? Tillåter ni att frugan /flickvännen rotar överallt ....
:)

Har hon grund till å bli svartsjuk ??
Näste gang du åker till Pattaya ta din fru med , så har de något att prata om när de kommer hem .

Jag bad henne till att komma med ,men "Nej tack jag gillar att vara här i "Ban Nok" . Vi tar bilen sade jag , men nej nej ................sen kommer problem på det , märkligt ............

Jag accepterar inte denna sjukliga svartsjuka alls, har visat att jag är att lita på och hon vet hon bara har 2 saker att välja på, lita på mig eller flytta. Den dan hon börjar rota bland mina grejer eller ställer till scener så blir det respass på direkten. Aldrig mer en relation med massa tjafs för mig. Sånt gör mig på dåligt humör å det kan jag vara utan.

Min gumma har aldrig haft någon anledning att visa någon svartsjuka, enda gången vi är ifrån varandra är när jag är på jobbet och där är eventuella möjligheter att vara otrogen ytterst begränsade.

Att jag skulle åka ensam till Pattaya exempelvis när vi har flyttat är mycket osannolikt och även om jag skulle göra det så finns otrohet inte på kartan. Hon har aldrig visat några tendenser till svartsjuka och kommer heller aldrig att ha någon anledning till det.

Min fru har aldrig varit svartsjuk.

Det kan ju vara så att era fruar känner andra genom sig själv.

Såja, ställ dom mot väggen och gå igenom handväskor och telefoner.
Precis så sade jag igår , nu har hon fått veta att från och med nu finns ingen svertsjuka , det finns ju ingen kärlek längre från min sida , vi kan bo ihop ,men helt utan krav och inget intimt umgänge .... I annat fall så får hon bo själv och klara aalt själv i Sverige .................:)

Precis så sade jag igår , nu har hon fått veta att från och med nu finns ingen svertsjuka , det finns ju ingen kärlek längre från min sida , vi kan bo ihop ,men helt utan krav och inget intimt umgänge .... I annat fall så får hon bo själv och klara aalt själv i Sverige .................:)
Helt rätt. Livet e för kort för å hålla på och tjafsa med fruntimmer. Kärlek kommer å går, riktiga vänner består. Mina kompisar och mitt eget välbefinnande kommer absolut först, så länge tjejen är lugn å fin så får hon vara kvar. Kan låta hårt men jag är jättesnäll mot henne, tar inget tjafs bara, där e jag hård. Nu är hon inte tjafsig av naturen så det funkar rätt bra men aldrig att jag kommer låta ett fruntimmer styra mig och mina val.

Det viktiga tycker jag är att köra med öppna kort så båda vet vad som gäller.
Alla e olika och en del tycker att familj och livet med frun är viktigare än något annat. Personligen tycker jag att det är mysig med en relation men inte så viktigt att jag försakar vänner eller eget välbefinnande.

Snäll e en sak men ta skit och krusa gnälliga fruntimmer är inget en riktig man gör. Finns det inte tillit i relationen kan det kvitta fullständigt.

Min samboer ville ALDRI finne på å "snoke" i mine saker. Noe jeg heller ALDRI ville ha gjort med hennes. Hennes holdning er helt klar. Har man ingen respekt for hverandre så er det ingen grunn til å bo sammen.

Thailand världsledande på området "Adultery" om ni inte visste.

Finns en del tolkningar av det begreppet ,om du menar Äktenskapsbrott så kan jag nog förstå att Thailand med sin acceptans av sk"Mia Noi" relationer är värdsledande , nu ger det ju inte en hustru per automatik rätt att snoka i sin makes privatliv hur som helst . Jag anser att man även som gift har en viss rätt till
vad man kan kalla privat. dvs just mitt lilla eget , vad det sen kan tänkas vara spelar kanske mindre roll , kanske just min väska som jag har mina personliga ägodelar som klocka plånbok photon av mina barn m.m pengar ,kreditkort osv. OBS EJ Kondomer ;) Att gå i min frus handväska finns bara inte i min skalle , helt fel i min uppfattning om vad som är ok eller ej.

Om hon blir lite svartsjuk över nåt hemma så brukar jag säga att hon får skylla sig själv när hon gift sig med en sån supersexig kille, brukar hon bara asgarva åt mig och putta till mig på axeln ;)
Vet inte va hon skrattar åt ;)
Det är kanske just därför min gumma inte är svartsjuk och orolig överhuvudtaget. Hon behöver inte göra det alls.

Och just därför min fru är svartsjuk ;), notera även att mitt nya "bygge" har singelsadel dvs har inte plats för en "Mia Noi".

IMG_20160412_105333.jpg

Tjusig sak och då menar jag maskinen. ;)

Men din kära hustru kan inte heller följa med, hon blir kanske sur av den anledningen. :rolleyes:

Är det du på bilden Phonta? Kul att få se dig på "riktigt" alltid trevligt att ha ett ansikte på er olika medlemmar.
:)

Tillbaka
Topp