Valentine/Alla hjärtans dag hur firar ni

Firar ni alla hjärtans dag

• Nej

Röster: 9 69.2%
  • Ja

Röster: 4 30.8%

• Totala väljare
    13

A

Anonym

Gäst
Firar ni alla hjärtans dag och i så fall hur då?

Själv så hade sonen på thailändskan gjort en teckning där han skrev på thai att han älskar mamma och pappa. Dottern gjorde en liknande hemma där jag fick hjälpa henne att skriva.

I morse fick min fru ett litet halssmycke av mig för att jag tyckte det var ett fint sätt att visa min kärlek till henne på.

Som jag uppfattar det är det betydligt större i Thailand och alla thai lusar ner deras Facebook sidor med massa hjärtan etc.

Jag är egentligen emot dessa tillfällen som handeln startar och som är inspirerade utomlands ifrån, men då thai är inspirerat från USA och jag är gift med en thai kände jag att det vart nog ett bra läge. Hur tänker ni andra?

Jag är egentligen emot dessa tillfällen som handeln startar och som är inspirerade utomlands ifrån, men då thai är inspirerat från USA och jag är gift med en thai kände jag att det vart nog ett bra läge. Hur tänker ni andra?

Nu generaliserar du. Ni får göra precis som ni vill, precis som vi får. ;)

Senast redigerad av en moderator:
Vi firar inte med något speciellt, någon gång har jag fått en blomma men det får jag även andra tider på året också.
Igår fick vi en chokladask av mamma som hon köpte till oss av just den anledningen. Igår bjöd vi mamma, min bror o svägerska på middag och idag kommer vi att äta resterna.
En vanlig söndag för oss men med lite mer kärlek.

Här i Bangsaen säljer dom blomster alla platser , Och min fru säger , vänt till i morgon då är dom
halv pris .
Och på Bangsaen Beach fråga många kände , vad jag gir min fru , jag sa : jag är" kinjao " ho får inte något .

P1100045.JPG

P1100046.JPG

P1100047.JPG

P1100048.JPG

P1100049.JPG

P1100051.JPG

P1100052.JPG

P1100053.JPG

Generaliserar javisst. Men jag skrev väl inte att man inte får fira som man vill utan frågade om och i så fall hur!

Du frågade ju också hur vi tänker angående det du skriver om. ;)

Jag tror nu att svaret var för kort för att bli begripligt, och det jag menar är att om det ska vara någon mening med det hela utifrån relationens synvinkel så måste ju båda parter välja något att ge från vad som personligen betyder något för relationen. Så att försöka uppfylla någon slags USA-standard tycker jag är att missa poängen helt, och isf kan man hellre sk*a i det helt och hållet.

Senast redigerad av en moderator:
Av praktiska skäl blir det inget firande idag eftersom jag är ombord. Men min tiirak fick en guldring av mig innan jag åkte iväg för att jag ville visa min kärlek. Den blev väl mottagen.

Du frågade ju också hur vi tänker angående det du skriver om. ;)

Jag tror nu att svaret var för kort för att bli begripligt, och det jag menar är att om det ska vara någon mening med det hela utifrån relationens synvinkel så måste ju båda parter välja något att ge från vad som personligen betyder något för relationen. Så att försöka uppfylla någon slags USA-standard tycker jag är att missa poängen helt, och isf kan man hellre sk*a i det helt och hållet.
Jo, självklart förväntar jag mig något extra av min fru idag ;)

Nej det gör jag inte hon tar ju hand om mig alla dagar i veckan. men hon sa att hon skulle försöka laga langos till middag i kväll ... spännande.

Men jag gillar mest att man överraskar varandra, och valentine är ju ingen överraskning ... snarare skapar den förväntningar och kan skapa besvikelse.

Tjejen har väl påminnt mig 4ggr och köpt en blomma till mig men dagen är ju inte slut än. Annars gynnar jag aldrig såna här "handels" dagar. Tycker att det är roligare att övrerraska med nåt "mitt i veckan".

Äntligen visar du ditt rätta jag.Kinjao.

Min fru är ekonomisk , ho har jobba i butik i 18 år och vet att prisarna settes upp till alla hjärtans dag .
Och vist jag inte är ekonomisk , så har ho ett Thai utryck " Kapao lån - fai mai" varm plånbok bränner den

Har ho jobbat i lampaffären?:laugh:

Hon har jobba i kläder butik i Central Plaza Bangkok , där tjäna hon bra ,
hon fick 10 % av det hon sålde . Men etter 18 år var ho utsatt for en
moppe olycka i Bangkok och var på sjukhus nästan en månad .
Och så begynte hon i ny jobb i Bangkok på Spa Hotell

I Bangsaen är det flera Restauranger som kör Alla Hjärtans dag med en romantisk afton .
Och det visar sig , en Thai gillar det , det var fult här i går , så han kör det i dag också

P1050041.jpg

P1050043.jpg

P1050042.jpg

Hon har jobba i kläder butik i Central Plaza Bangkok , där tjäna hon bra ,
hon fick 10 % av det hon sålde . Men etter 18 år var ho utsatt for en
moppe olycka i Bangkok och var på sjukhus nästan en månad .
Och så begynte hon i ny jobb i Bangkok på Spa Hotell
Ho ville väl inte ha kläder på Alla Hjärtans Dag?Thaidamer vill ha guld men det är säkert för dyrt för dig.:laugh:

Hon har for cirka två månar sedan köpt sig guld , hon bytte in de gamla guldet sitt och la cirka 30.000 Baht
i mellan på nytt guld , då var det halsband , armband , ring , öredobber i diamant .

Liknande trådar

Tillbaka
Topp