Rätt och fel Hur firar ni jul i Thailand?

Krister

Forumveteran
Själv blir det enligt bild

Ingen mat bara plastgran och lite klappar o julmusik

FB_IMG_1543819741126.jpg

Själv blir det enligt bild

Ingen mat bara plastgran och lite klappar o julmusik

FB_IMG_1543819741126.jpg
Skriv när du landat, kör ni fortsatt capoeira på Lördagar? Isåfall kommer vi förbi på Lördag.

Vad gäller Jul kör vi nog som dig, jag är ju inte hemma på julafton men tänkt köra plastgran och klappar den 15:de.
Men tänkte göra en suprise och gixa allt under natten och inget säga innan ;)

Jag firar inte julen längre som det var.
Jag brukar äta något gott då, ingen julgran eller klappar.
Men frugan vill ha julbelysning i fönstren och på ett stort trä som vi har nära utfarten.
Nu väntar mig paket med godsaker från Ísland när jag kommer till BKK det får stå i kylen lite till innan jag är i spenaten:xmas_smiley:

Skriv när du landat, kör ni fortsatt capoeira på Lördagar? Isåfall kommer vi förbi på Lördag.

Vad gäller Jul kör vi nog som dig, jag är ju inte hemma på julafton men tänkt köra plastgran och klappar den 15:de.
Men tänkte göra en suprise och gixa allt under natten och inget säga innan ;)
Bra idé om att göra de på natten!
Jag tränar varje dag men barnträning e nog bara lördag o onsdag

Hej

För vår familjs del har det blivit några jular i Udon Thani på ett annat forums julfester, några hemma i byn och flera jular tillsammans med expats i vår del av landet, det brukar vara stora tillställningar med folk ifrån bl.a Sverige, Danmark, England, Tyskland, Schweiz, Australien och USA, ibland med Fransk mat och viner, men vi har även firat Australiensisk jul, roligt att pröva på lite olika länders traditioner och mat.
1543832976572.jpeg

Hemma i byn brukar jag och pojken dela ut godis till barnen i skolan på julaftons morgon, då är pojken iklädd tomtekläder.
1543832691449.jpeg

Här är vi på julfest hos en Schweizare.
1543832718852.jpeg

Menyn var lite exklusiv och franskinspirerad.
1543833029927.jpeg

Här är förra årets jul hos en Australiensare med familj.

Mvh isan lover

Senast ändrad:

Liknande trådar

H
Svar
42
Visningar
4 K
A
D
Svar
10