Hur firar du julen i Thailand?

Nä, och snart ska jag bo i ett stenkast ifrån där bombdådet inträffade i Pratunam, men det är inte farligare där än i Stockholm

Nä men här är dom inte naiva och inte ser faran, säkerhetsläget är 100 gngr högre i bkk än i Stockholm.
Läste i Aftonbladet nu att polisen har inte ens utrustning att möta en terrorattack, 10 stycken mp5 är vad polisen är utrustad med i Stockholm 1 av 100 poliser är utbildade på att använda dom räckvidd 60m, kalasjnikov som användes i Paris 600m eller om det var 300m det stod.
Inte klokt har inte ens polis som är utrustade om en situation skulle uppstå.

Läste i Aftonbladet nu att polisen har inte ens utrustning att möta en terrorattack, 10 stycken mp5 är vad polisen är utrustad med i Stockholm 1 av 100 poliser är utbildade på att använda dom räckvidd 60m, kalasjnikov som användes i Paris 600m eller om det var 300m det stod.
Inte klokt har inte ens polis som är utrustade om en situation skulle uppstå.
Dom tänker väl som alla att det händer inte här, men får väl se om dom får lite bättre utrustning och utbildning för det endamålet

Ni som är kvar hemma i Sverige, vågar ni gå ut i julhandeln mitt i stan?...
Såg julskyltningen på NK idag!

Men mycket poliser är det inne i stan och idag vaktade vaktbolag vårt hus så ingen som inte hade access spring med någon in!

Man hör ju sirener mest hela tiden nu inne i city, skönt att vara hemma i förorten.

Man hör ju sirener mest hela tiden nu inne i city, skönt att vara hemma i förorten.
Du har det bra i din förort :) här hos mig är det blåljus var och varannan dag av en eller annan orsak, men så är det kanske när man bor i gettot ;)

Senast redigerad av en moderator:
Ja lite skillnad på förorterna, bosätt dig häromkring ...
Kan ha varit en 4-5 veckor sen när jag kom hem från jobbet och var på väg till porten så klev det ut 2 bylingar från min kåk som tittade på mig innan dom hoppade in i sin bil. Skulle det ringa på dörren så går man gärna inte och öppnar då vi har elektroniska brickor för att komma in i huset, här öppnas det bara om man ringer innan och förvarnar om man ska komma

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp