Valuta

 

daniel_o

Nykomling
Skall vara borta 3 veckor. Hotellen betalar man med kort antar jag? Sen är det cash som gäller? Ta ut lite hemma så man klarar sig första dagarna hemma? Resten där nere?
 
Hej

Det är i princip aldrig billigare att växla i Sverige, men det är aldrig fel att ha lite Thailändska kontanter med sig när man anländer till flygplatsen, kursen på flygplatserna brukar ju vara betydligt sämre än på bankerna en bit därifrån.

Mvh isan lover
 
Växla ingenting i Sverige, på flygplatsen finns en superrich som är bra, nog bara inne i Bkk som du kan få bättre kurs så växla rejält på flygplatsen och betala ALLT cash.
Finns nog dom här som kan säga lite mer exakt var du hittar den bästa superrich på flygplatsen, finns tydligen 2 men med lite olika loggor.
 
Skaffa ett svenske kreditkort utan valutapåslag. Det är bättre än kontantväxling.

Men som @nmax säger, känner du ingen med thaibank? Det är absolut bäst.
 
Hej

Det är i princip aldrig billigare att växla i Sverige, men det är aldrig fel att ha lite Thailändska kontanter med sig när man anländer till flygplatsen, kursen på flygplatserna brukar ju vara betydligt sämre än på bankerna en bit därifrån.

Mvh isan lover
I källaren där man tar skytrain ligger flera växlingskontor. Bla. Superrich som är väldigt omskriven
 
Hej
Mitt tips: skall du växla i Sverige kolla runt på olika växlingskontor. Annars växla i Thailand och helst på Superrich. Tag ut på ATM i den mån du kan. Bifogar foto på Superrich.
Mvh

Superich-Currency-Exchange-01.jpg
 
Hej
Mitt tips: skall du växla i Sverige kolla runt på olika växlingskontor. Annars växla i Thailand och helst på Superrich. Tag ut på ATM i den mån du kan. Bifogar foto på Superrich.
Mvh

Superich-Currency-Exchange-01.jpg
Heter superrich SPR där? Fattar nada.. trodde dom hade grönt bås... har vart å sett superrich utanför terminal 21 i Bkk o där e det en jäkla kö... man borde nog växla allt när man anländer för att få mindre besvär senare.

 
Innan jag fixade thaibank gick jag alltid till ”luckan” på banken drog kortet och tog ut 100k bath åt gången kostar lika mycket som ett atm uttag ..
 
Heter superrich SPR där? Fattar nada.. trodde dom hade grönt bås... har vart å sett superrich utanför terminal 21 i Bkk o där e det en jäkla kö... man borde nog växla allt när man anländer för att få mindre besvär senare.

Hej
Kanske det är en "branch", det är ett foto från nätet. Jag växlar alltid på den orangea superrich. Finns bla på bts: sala daeng, ekkamai och flera. Finns en grön också, men har bara växlat på de orangea som sagt....
Mvh
 
Heter superrich SPR där? Fattar nada.. trodde dom hade grönt bås... har vart å sett superrich utanför terminal 21 i Bkk o där e det en jäkla kö... man borde nog växla allt när man anländer för att få mindre besvär senare.

Finns även en gul där nere.
 
Hej
Kanske det är en "branch", det är ett foto från nätet. Jag växlar alltid på den orangea superrich. Finns bla på bts: sala daeng, ekkamai och flera. Finns en grön också, men har bara växlat på de orangea som sagt....
Mvh
Finns många olika superrich och endast en på suvvan och en i Bkk ger bra kurs, många av dom andra ger sämre än om man går in på en bank.
 
Innan jag fixade thaibank gick jag alltid till ”luckan” på banken drog kortet och tog ut 100k bath åt gången kostar lika mycket som ett atm uttag ..
Hej
Har du konto i en thailändsk bank, vilken av dem, var det meckigt att öppna?
Frågar av anledningen att jag själv velat öppna konto i ngn bank och det gick inte.
Mvh
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp