Var är bilden tagen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Kan ju också vara Moo Hin Khaoo, vilket vid närmare eftertanke jag tror det stavas. betyder det då på thailändska: DEN VITA STENEN SOM SER UT SOM EN GRIS,,,,, eller DE VITA GRISSTENARNA......

;D ;D ;D

Ja, legolas, riktigt kan också vara gris, "vit och sten" är det hur som helst, men eftersom det är uppe i Isaan, så tänkte jag att det kanske var melon på Isaan ;), vacker vy är det i alla fall!

Mvh Peter :wai:

"legolas " sa:
Insayt, NU har jag kollat ordentligt, skall stavas MO HIN KHAO och inget annat,
så vad betyder det då???

Skall kolla det sedan, vet ju inte vilket tonläge det är på Mo, finns en massa olika betydelse på det beroende på vilken ton, men jag är övertygad om att det måste ha något med meloner=formen, gris=ser kanske ut som grisar, eller kvarnsten. intressant legolas sådant gillar jag att forska i saker när det gäller språket.

Kommer tillbaka om inte din fru vet förstås.

"legolas " sa:
På Google earth så står det.. มอหินขาว men det kan ju vara "Stonehenge of Thailand" ...

håller med zetterberg_88, måste vara moo långt o av något slag, men som sagt var finns många olika betydelser beroende på ton. Är på jobbet nu så har inte tid.

มอหินขาว มอ maawM =typ av stora lastbåt som drivs med åror, skulle ju vara intressant om det är en stenformation som ser ut som en båt, men tror knappast det. Återkommer, spänningen är olidlig ;D

"legolas " sa:
gött att kunna ge dig nåt att bita i, bättre att låta dig lida lite än att blanda in
hjärntrusten....hahahaha!!!
jag avvaktar dina uppslag.....

Jo legolas, det är nog som du troroch alternativet som jag lurade på att det kunde vara något med båtformation มอหินขาว, hittade denna sida, kanske du såg samma payduaykan.com.

มอหินขาว

เรือมอ reuua[sup]M[/sup] maaw[sup]M[/sup], alltså ett lastfartyg driven med årpar
antik_handelsschiff550.jpg

hin[sup]R[/sup]= Sten khaao[sup]R[/sup]=Vit

Det ser ju ut som en formation av stenar och som du sa Thailands Stonehenge =Vita Stenen. Gott samarbete där ;)

Ser ni killen till höger. Han sitter utanför en butik vars ägare hela tiden spelar Vikingarna på stereon.
Här kommer en tvärgata

DSCF0323.jpg

10 poäng till dej :upanddown: :upanddown: :upanddown:
Grattis. Karma kommer
Har nån bild själv som vi kan gissa på?

Har inte en aning. men det kommer nog en avancerad gissning snart. För det är väl inte Lanta

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp