Vårtecken!

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Var iväg en sväng med bilen idag och såg gäss, knölsvanar och sångsvanar i grupper om hundratals på åkrar längs vägen, ännu ett vårtecken och dom anlände tidigt i år.

Mvh isan lover

PanPan

Forumveteran
Hej

Var iväg en sväng med bilen idag och såg gäss, knölsvanar och sångsvanar i grupper om hundratals på åkrar längs vägen, ännu ett vårtecken och dom anlände tidigt i år.

Mvh isan lover
Så såg farsans bilder ut från helgen men nu är snön borta, bilden på bordet från köket Kungshamn/Smögen.
I poolen från Jönköping dit dom drog med husbilen över helgen, när dom kom hem va snön borta.

received_1233485773714582.jpeg

received_766967694235504.jpeg

Isan Lover

Forumveteran
Så såg farsans bilder ut från helgen men nu är snön borta, bilden på bordet från köket Kungshamn/Smögen.
I poolen från Jönköping dit dom drog med husbilen över helgen, när dom kom hem va snön borta.

Visa bilaga 107050

Visa bilaga 107051

Hej

Ja det var snabba kast i år, nyligen var det -10 och 30 cm snö, nu är all snö borta ovh på radion varnar dom för gräsbränder.

Mvh isan lover

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Jag och pojken tog årets första bad i havet igår, det borde ju vara ett vårtecken men vi fuskade lite eftersom vi satt i ett varmt bubbelbad innan, vi tillbringade kvällen hos en kompis som har satt bubbelbad (utespa) på bryggan vid sin sjöbod.

Det var skönt att sitta där i värmen med en öl i handen, samtidigt lyssnade vi på det lokala bandet Haaks som sände live ifrån Uddevalla, att sitta där med stjärnhimmeln som tak var mysigt.

Men det var inte riktigt vårkänsla när man hoppade i vattnet, det kändes mer som flytande is, men nu var det gjort, årets första bad avklarat.

Mvh isan lover

stef@n

Forumräv
Sista vinterfotot från Kungshamn, min sista vinter som bofast i Sverige, fan va det snöade den gången.

Visa bilaga 107052
Kände några Pattayaresenärer från Kungshams förr i tiden, bland annat Tommy som jag tror jobbade på Abbas och som var tillsammans med Siriwan och Tomas som hade sommarbutik i Smögen och jag tror att han även körde någon av vägverkets bilfärjor mellan några öar.

PanPan

Forumveteran
Kände några Pattayaresenärer från Kungshams förr i tiden, bland annat Tommy som jag tror jobbade på Abbas och som var tillsammans med Siriwan och Tomas som hade sommarbutik i Smögen och jag tror att han även körde någon av vägverkets bilfärjor mellan några öar.
Dom känner jag inte men farsan heter Tommy och kommer och hälsar på mig med styvmor 1 -2gngr om året, sen hade vi Reine som ägde Siambylla i Jomtien, han hade ju butik på Smögen och sålde kläder, farsans polare.
Här är farsan ett orginal från öarna ;)
Körde han vägverkets på Sotenäs måste det vart bohusmalmön färjan.

received_766967694235504.jpeg

20200712_105703.jpg

20200711_124040.jpg

20200618_170537.jpg

20200619_094939.jpg

20200619_112832.jpg

20200619_122126.jpg

20200619_122316.jpg

20200619_124051.jpg

20200619_192422.jpg

PanPan

Forumveteran
Dom känner jag inte men farsan heter Tommy och kommer och hälsar på mig med styvmor 1 -2gngr om året, sen hade vi Reine som ägde Siambylla i Jomtien, han hade ju butik på Smögen och sålde kläder, farsans polare.
Här är farsan ett orginal från öarna ;)
Körde han vägverkets på Sotenäs måste det vart bohusmalmön färjan.

Visa bilaga 107091

Visa bilaga 107092

Visa bilaga 107093

Visa bilaga 107094

Visa bilaga 107095

Visa bilaga 107096

Visa bilaga 107097

Visa bilaga 107098

Visa bilaga 107099

Visa bilaga 107100
Krut i den gubben, 71 år och fortsätter klättra på tak som plåtslagare, men påstår att han skall lägga ner i Juli, vi får se, han har sagt det förr.

Isan Lover

Forumveteran
Krut i den gubben, 71 år och fortsätter klättra på tak som plåtslagare, men påstår att han skall lägga ner i Juli, vi får se, han har sagt det förr.

Hej

Han kan ju varva ned lite, då blir det ju inte ett så abrupt slut?

Är man pigg och tycker att det är roligt är det ju kanske mer en social grej.

Mvh isan lover

Isan Lover

Forumveteran
Ja idag är det ingen vår i luften, hård kuling och snö med en plusgrad. Kung Bore ger sig inte!

Hej

Ja nu blev det ett bakslag igen, vi får hoppas att det är den sista snön för i år, nu vill vi ha vår, sjösatte nyligen pojkens båt, bottenmålade den när vi hade 10 grader varmt och sol, det ska tydligen övergå i regn redan ikväll och bli 5-6 grader varmt igen.

Mvh isan lover

Topp