Nam Falang
Forumveteran
Grodan Boll måste vi vara rädd omRensade dammen och då tittade den här filuren upp. Säkert vårtecken. Går snabbt i trädgården nu när värmen kommer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Grodan Boll måste vi vara rädd omRensade dammen och då tittade den här filuren upp. Säkert vårtecken. Går snabbt i trädgården nu när värmen kommer.
Varför betala hutlösa priser för öl som innehåller 95% vatten när det finns vodka?Får köpa lådvis, som vissa verkar tro jag gör
Bästa inlägget hittils! HahahaSåg A-laget på parkbänken.
Såg A-laget på parkbänken.
Har nu sett kråkor och skator flyga med kvistar till sina bon,så det är väl ett tydligt vårtecken även om snön fortfarande ligger djup här uppe.
Hoppas att det var medans du sov. hahahaHej
Idag hörde jag göken för första gången i år.
Mvh isan lover
Ja skärhamnare, dom hade la dörj efter båten så ni fick middagHar man segla i Skarhamnare sa har man fatt sin beskarda del av Makrill manga ganger om
Absolut inte! Snålheten sitter i blodet på en skärhamnare.Ja skärhamnare, dom hade la dörj efter båten så ni fick middag
Förste Skärhamnarn måste vart invandrad smålänning
Har ju vart på fiskebåt med Rönnängare, same same.Absolut inte! Snålheten sitter i blodet på en skärhamnare.
Det är stor skillnad mellan Skärhamn och Donsö. Skillnad mellan snålhet och sparsamhet. I de skärhamnare jag har seglat var man dumsnål, så är det inte på Donsö. Det gäller att kunna spara på rätt saker och samtidigt få folk ombord med sig. Jag är mest imponerad av att Terntank gick från 5 fartyg när jag började till som mest 12 utan att tappa den familjära känslan. Den största anledningen till att jag stannade där i 28 år.Alla tom Norrmännen känner till en snål Skärhamnare. Och skall uttalas med rent K.
Men dom är impade på dom och Donsö.