PanPan
Forumveteran
Ja det var ju stor skillnad där jag va, storföretag, drevs som industri och 6800 anställda.Det är stor skillnad mellan Skärhamn och Donsö. Skillnad mellan snålhet och sparsamhet. I de skärhamnare jag har seglat var man dumsnål, så är det inte på Donsö. Det gäller att kunna spara på rätt saker och samtidigt få folk ombord med sig. Jag är mest imponerad av att Terntank gick från 5 fartyg när jag började till som mest 12 utan att tappa den familjära känslan. Den största anledningen till att jag stannade där i 28 år.
Men sista året så köptes den delen jag va på ut från Teekay och blev mindre och är i en ny utvecklingsfas.
Ett tag va det jävligt med en idiot till CEO, sa upp 50%, mail på Fredagen innan kontoret stängde.
Ville ha Filippinare, sen på Måndagen kom dom fram till fan går ju inte, oljebolagen godkänner ju inte det, han blev kickad som CEO efter det.
Blivit bättre, kapten jag seglat med tog över posten som CEO, han innan hade aldrig vart på båt, utbildad ekonom.
Men finns ju Svenska rederier som styrs så med, när jag va kadett på Transatlantic hade dom anställda på ankarhanterarna gått utan avtal i 6 månader pga konflikt mellan rederi och fack.
Men dom hade ju Svensk besättning iaf, det är det ju ont om i terntank.