Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag funderar på att sälja min Broilking KEG och min pelletsgrill och istället köpa en Kamado Big Joe IIIEtt annat vårtecken är att jag har börjat spana på en ny kolgrill
Jag funderar på att sälja min Broilking KEG och min pelletsgrill och istället köpa en Kamado Big Joe III
![]()
Kamado Joe Big Joe III - DISCOVERY PAKET
Köp Kamado Joe Big Joe III, DISCOVERY PAKET som innehåller det grundläggande samt lite till för att direkt komma igång med grillningen!www.grillkung.se
Skulle inte rekommendera KEGen. Visst billigare än Kamado Joe men nä. Kan lika gärna köpa en Weber Performer då för halva priset.Ja, jag har börjat fundera på användningsområdet.
Kol gillar jag eftersom man hinner få i sig 4 öl innan det är dags att grilla.
Har set på Broilking KEG och även diverse kamado-grillar.
Kamado är ganska mångsidiga och bra för att justera temperaturen, så det är riktigt bra.
Samtidigt så behöver jag en ”ful grill” när jag kör picanha, så det kan vara dumt att fläska på med Big Green Egg eller Kamado Joe’n
Skulle inte rekommendera KEGen. Visst billigare än Kamado Joe men nä. Kan lika gärna köpa en Weber Performer då för halva priset.
KEG funkar väl till både low and slow, rökeri och grilla biff på hög temp men kräver mer planering och svår justerad. Har kört ribs i den men ett himla pillande med tempen. När jag sett recensioner på kamado grillar så verkar dom mycket mera lätt justerade.Funkar den mest till ”low and slow” och rökeri?
KEG funkar väl till både low and slow, rökeri och grilla biff på hög temp men kräver mer planering och svår justerad. Har kört ribs i den men ett himla pillande med tempen. När jag sett recensioner på kamado grillar så verkar dom mycket mera lätt justerade.
Ryms inte så mycket kol heller i KEGen vilket också påverkar dels när man vill ha hög temp men också låg stabil temp under lång tid. Tycker dessutom kvaliteten på KEG är en besvikelse. Känns som den skall ramla isär närsomhelst. När jag körde ribs fick jag lov att tejpa igen asklådan i botten för att kunna få ned temperaturen tillräckligt. Många småsaker som irriterar. Den har dessutom för liten grillyta. Räcker till typ två max tre personer men då får man inte samtidigt grilla lite grönsaker till maten.
Ja svindyra tomJa, det är det med temperaturjustering och tillräckligt med plats som är viktigt för min egen del.
Får se om det till slut blir en vanlig Weber klotgrill eller om man kör på någon Kamado.
Kamado blir ganska dyrt och 150-200kg att hantera när den ska flyttas, om man vill ha lite storlek.
Nu ser man faktiskt lite barmark här och där !
![]()
Ja svindyra tommen vill ha
![]()
Alla recensioner jag läst/tittat på så vinner Kamado Joe i både kvalitet och tillbehör mot Green Egg. Till Green Egg måste man ju köpa till så gott som allt. Kamado Joe har ju sitt finurliga gångjärn som gör att locket går att öppna med pekfingret. Har en firebox i flera delar vilket gör att den kan expandera utan att spricka vilket är ett problem på många kamado grillar. Bättre pris också även om båda märkena är svindyra.Över 50k om mak kör ett grönt ägg av större storlek
![]()
Alla recensioner jag läst/tittat på så vinner Kamado Joe i både kvalitet och tillbehör mot Green Egg. Till Green Egg måste man ju köpa till så gott som allt. Kamado Joe har ju sitt finurliga gångjärn som gör att locket går att öppna med pekfingret. Har en firebox i flera delar vilket gör att den kan expandera utan att spricka vilket är ett problem på många kamado grillar. Bättre pris också även om båda märkena är svindyra.
Green Egg är inte dålig men överprisad. Konkurrenterna har sprungit om och förbi.Bra info.
Hade jag köpt en Kamado utan att läsa på så hade det blivit green egg utan den informationen.
Nu snackar vi grillar,flest vinner och får kockmössan 2025Vagnparken
![]()
Green Egg är inte dålig men överprisad. Konkurrenterna har sprungit om och förbi.