A
Anonym
Gäst
Verkar som Thailändska myndigheter då har strängare regler eller hon som stoppade min powerbank gjorde fel ....Det är nog stor chans att det är ok om flygbolaget följer IATA, men flygbolagen kan ju iofs tänkas tillåtas ha strängare regler. Som Pjodd skriver så är det nog väldigt viktigt att kapaciteten framgår tydligt på batteriet också, och risken för strul ökar nog om den inte står angivet i Wh. Här har du iaf IATAs information: https://www.iata.org/whatwedo/cargo/dgr/Documents/passenger-lithium-battery.pdf.
om batteriet väger under 500 g eller har en effekt under 100 Wh och är oskadat så ska det inte vara några problem, t.ex. ett lithiumbatteri som väger 499 g får ha så mycket effekt som det är möjligt 10000 Wh, spelar ingen roll, eller 99 Wh så kan det väga hur mycket som helst eller tills bagagevikts begränsningarna träder in. Övergångsregler gäller t.o.m. 20170630 så fram tills dess så så går det att använda regelverket från 2015