Vilken öl dricker ni

Dricker Tuborg Guld nu, bara Chang i Thailand ... Leo blir jag dålig i magen av ... Singa ... nja heller vatten :)

Ååååhh! :rolleyes::rolleyes::rolleyes: Ytterligare "En" öl-tråd :confused::confused::confused:..

Okej då! Har alltid hållit ARCHA bakom ryggen och varit "Big" supporter av denna gyllene dryck.
Beer1.png

Men efter sänkningen av V%:en till 5,o(från 5,5V%)har den tappat mitt intresse:(. Men den är alltid intressant att dricka om den finns på platsen man just besöker.

Nu, som då, finns det ju alltid en lösning på problemet och den lösning heter CHANG. Taa daaaa!!:)
Beer2.jpg

Som sagts i andra "ÖL" trådar, var tidigare CHANG:en en looser i mitt tycke, men efter ThaiBev's sänkning av V%:en på ölen(från 6,0 till 5,5V%) och regeringens krav på högre skatt, så har äntligen CHANG:en funnit och vunnit över en ny vän.;) (ps. Archa bryggs utav Chang, alltså är Archa "lilla systern" till Chang och ThaiBev. ds.)

Min inställning till LEO, är och står.
Beer4.png

Kommer aldrig över mina läppar eller kunna slinka ner i strupen som en svalkande (med is i ! :confused::mad::confused:) gyllene dryck och sen är den ju också ett dyrare och svagare V%'s alternativ till de två ovan nämnda. Denna sort av "ÖL" inmundigas endast om någon av de två ovanstående andra inte finns till hands för att generera ett "Buzz" i kolan. :p

Men letandet tar aldrig slut, finns alltid hopp för någon stackare. :(

Beer3.png

I LOS, finns det myriad av andra sorters "ÖL", jag har bara inte hunnit smaka av alla och intresset för att leta efter andra ölsorter, har lite stagnerat hos mig. Så, jag får håll mig till de/den ölen som jag gillar som bäst just, nu!
;):D;)

SKÅL OCH VÄLKOMMEN TILL LOS(i brist på andra varor)!! :D:D:D

Ooops! Glömde att lägga till denna i min "ÖL" kritik.
Beer5.jpg

Har druckit och utvärderat denna "ÖL" sort och kan bara säga: Blääää!! :p:p:p
Vet inte själv vad det var som triggade mitt negativa intresse för SINGHA, men både smakmässigt och V%:mässigt borde den ha vunnit mitt val, men tyvärr blev det inte så. Kan det ha varit för att den smakade som "kattpiss" efter en 2-3st ?? Den har i alla fall inte fått mig att ändra mitt tycke för hur en god "ÖL" ska smaka och leverera ett "Buzz" i kolan.. :);):)

SÅ SKÅL OCH VÄLKOMMEN IGEN TILL LOS(i brist på andra varor)!! :D:D:D

Senast ändrad:
Om någon dagar är jag i Sverige och då blir det å dricka Blågul , den tycker jag är bra
här på bild är det jag och min fru som smaker på ölet .

P1120528.JPG

Om någon dagar är jag i Sverige och då blir det å dricka Blågul , den tycker jag är bra. här på bild är det jag och min fru som smaker på ölet .
P1120528.JPG

Då kan jag erbjuda eller rekommendera denna i stället för Blågul, som ett annat alternativ.

3274475837794.jpg

En bra ljus öl, i prisklass mitt i mellan billig/dyr och om du, EV är van att äta thaimat med lite styrka i, då är denna utmärkt.

Senast redigerad av en moderator:
Måste tyvärr hålla med den sistnämnde skrivaren @NilsG att Åbro's BMPG sopar undan gräsmattan för Mariestad pilsnern, både i smak och styrka @Janne. Har man någonsin haft en simkunnig Ågren, då drunknar han säkert efter ett par(2st)av Guldmästarens Premium Guld.. :D:D:D
Jaha hur ska man lära gamla hundar att sitta :D

Men nästa gång ska jag smygtesta så jag vet med säkerhet ... 5555 ..m

Liknande trådar

A
Svar
52
Visningar
6 K
E
A
Svar
0