Vilken öl dricker ni

Har aldrig prövat "Gotlands Dricku" men enligt det här gänget så är det en höjdare...;

Singha är den enda drickbara ölen i Thailand och bara om det är max en månad sedans tappning.

Igår köpte jag dock lite riktig öl i Bangkok innan jag åkte till byn så mu dricks världens just nu godaste öl; inte överdrivet dyr heller om man betänker thailändska priser på importerad öl.

IMG_6222.JPG

Singha är den enda drickbara ölen i Thailand och bara om det är max en månad sedans tappning.

Igår köpte jag dock lite riktig öl i Bangkok innan jag åkte till byn så mu dricks världens just nu godaste öl; inte överdrivet dyr heller om man betänker thailändska priser på importerad öl.

IMG_6222.JPG
Nu blev jag sugen på en Belgare.... Duvel tycker jag är mums...
Bodde ju under ett tag i Belgien och där kunde man hitta god öl... :nod::nod:

IMG_6222.JPG

Nu blev jag sugen på en IPA.
Det var nog ett antal månader sedan jag fick i mig en sådan av något slag.

Tänkte jag skulle väcka denna tråd till liv igen. Jag är en person som dricker med måtta, men ibland har jag ett sug efter en god IPA eller APA eller någon av deras förgreningar, gärna med ljuvliga toner av exotisk frukt. Ibland är det gott med en belgisk öl av något slag, men det jag funderar på är om det finns något thailändskt bryggeri som brygger något annat än ljus lager. Någon som vet?

Tänkte jag skulle väcka denna tråd till liv igen. Jag är en person som dricker med måtta, men ibland har jag ett sug efter en god IPA eller APA eller någon av deras förgreningar, gärna med ljuvliga toner av exotisk frukt. Ibland är det gott med en belgisk öl av något slag, men det jag funderar på är om det finns något thailändskt bryggeri som brygger något annat än ljus lager. Någon som vet?
Du har ju Beer Lao DARK LAGER, men den ar ju fran Laos men ar mycket god

Helst Chang för att hålla fyllan flytande, annars startar jag gärna en fylla med ren vodka eller något annat starkt som jag sköljer ner med Chang men nu har det inte varit någon alkohol på snart 10 månader så jag börjar bli sugen på ett rus även om jag inte känner något sug efter det men jag blir ju så jäka rolig på fyllan, i alla fall enligt stora syrran:laugh:. Ska försöka avhålla mig från alkohol till julfesten i Udon Thani om nu corona tillåter det och då blir det ett år som alkoholfri vilket inte hänt på drygt 50 år.

Liknande trådar

A
Svar
52
Visningar
6 K
E
A
Svar
0
Visningar
908