Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan väl inte ligga så högt på listan över antalet döda i trafiken heller
Antalet rattfyllerister är lågtKan väl inte ligga så högt på listan över antalet döda i trafiken heller![]()
Troligtvis bättre än @MoralMoral s engelska också!Faktiskt fick Greta göra en intervju på CNN som sändes idag.
Helt utan manus och hon klarade av frågor utan hörsnäcka på ett bra sätt.
Jag tycker att hennes engelska är bra för sin ålder.
I stort sett bättre än alla i min ålder.
Årets person är utsedd.
Ingen från TS var nominerad märkligt nog.
Grattis till världens mest kända svensk.
![]()
Jag tycker hon är årets Svensk, inte pga klimatet, utan att hon visar att unga kan, även unga med ett handikapp.Undras om hon kan ro hem titeln Årets Svensk också?
Jag tycker hon är årets Svensk, inte pga klimatet, utan att hon visar att unga kan, även unga med ett handikapp.
Gubbar som sitter och spyr galla vid köksbordet på tel eller vid datorbordet kommer aldrig nå hennes höjder.
Imponerad är jag, hon har rätt att sprida sin åsikt i en demokratisk värld, lika mycket som motståndarna har rätt att sprida sin.
Men när gammla stofiler spyr galla mer mot person än fakta blir det patetiskt.
Ja å vad är det hon vill jo att folk ska lyssna till forskningen, mej veterligen har hon väl aldrig sagt sej ha lösningen, kan även bli en inspirationskälla för forskning å innovationerHej
Ett klockrent inlägg i ämnet, självklart är det fantastiskt att ett barn har kunnat genomföra det hon har gjort, det är bara att gratulera både miljön, henne och även Sverige som hon bevisligen har satt på kartan.
Sen skäms man ju bara över dom medelålders och äldre män som utgör den mobbande svans som hånar henne för allt hon gör och säger, som förälder försöker man lära sina barn att uppföra sig väl, inte mobba andra och inte medvetet försöka skada andra, när man då ser vuxna uppföra sig så här illa blir man nästan mållös och uppgiven.
Att bemöta argument sakligt är ju en sak, men att det kan finnas så mycket hat och genuin ondska inombords hos vissa individer och att dom dessutom inte drar sig för att rikta den mot barn gör mig riktigt orolig och besviken som förälder.
Mvh isan lover
Ja å vad är det hon vill jo att folk ska lyssna till forskningen, mej veterligen har hon väl aldrig sagt sej ha lösningen, kan även bli en inspirationskälla för forskning å innovationer
Hej
Ett klockrent inlägg i ämnet, självklart är det fantastiskt att ett barn har kunnat genomföra det hon har gjort, det är bara att gratulera både miljön, henne och även Sverige som hon bevisligen har satt på kartan.
Sen skäms man ju bara över dom medelålders och äldre män som utgör den mobbande svans som hånar henne för allt hon gör och säger, som förälder försöker man lära sina barn att uppföra sig väl, inte mobba andra och inte medvetet försöka skada andra, när man då ser vuxna uppföra sig så här illa blir man nästan mållös och uppgiven.
Att bemöta argument sakligt är ju en sak, men att det kan finnas så mycket hat och genuin ondska inombords hos vissa individer och att dom dessutom inte drar sig för att rikta den mot barn gör mig riktigt orolig och besviken som förälder.
Mvh isan lover
Jag har slutat äta ärtsoppa på torsdagar, faktiskt alla andra dagar också.Då tycker Du och andra, att andra ska skämmas som avslöjar bluffen, jag skriver mina tal själv, det gör hon inte alls, och hon var inte först med att gnälla på klimatet som förstörs av andra, och nu kommer frågan, hur mycket klimatpåverkan har det blivit av alla dessa demonstranter, som fraktat sig till demonstrationerna, eller tror någon att dom fotvandrat eller cyklat?, Il, Du har skrivit tidigare att det är en överkonsumtion av jordens resurser, att det skulle behövas flera (3-4) jordglobar extra för att täcka konsumtionen, il, Du lyssnar väl på forskningen, inte rör det sig om flera jordglobar, sist jag såg siffror om detta så skulle det röra sig om 25-30 %, själv vill jag nog kalla Björn Gillberg för en äkta klimathjälte, sen kan man fundera på om det är politikerna som har viljan att förändra klimatavtrycket, eller är det någon som tycker att vi ska återgå att frakta olja, gods och varor på segelfartyg? kanske vi skulle frakta folk med motorseglare som flygalternativ? fast det lär bli lågt flygande resor, under molnhöjden, det är knappast denna klimat/miljörörelse som puffat på att solcellsparker byggs, solceller och elfordon kom redan på 1800-talet, så nu kan Ni gå till er själva, hur mycket klimatavtryck avger Ni, hur som helst så är det fortfarande ekonomin som styr, och när vi nu talar om årets svensk, så funderar jag på om inte Liberalerna som parti har en kandidat, att ta sig ända från Afrika och bli partiledare för ett parti i Sverige, detta är vad jag kallar en riktig svensk.
Och Du, och andra skriver, att alla får ha sin åsikt, men samtidigt så spyr Ni galla över dom som har en annan åsikt än den som Ni har, den matematiken får i vart fall jag inte att gå ihop, och vad har Ni själva konkret gjort för att minska klimatavtrycket?
Då tycker Du och andra, att andra ska skämmas som avslöjar bluffen, jag skriver mina tal själv, det gör hon inte alls, och hon var inte först med att gnälla på klimatet som förstörs av andra, och nu kommer frågan, hur mycket klimatpåverkan har det blivit av alla dessa demonstranter, som fraktat sig till demonstrationerna, eller tror någon att dom fotvandrat eller cyklat?, Il, Du har skrivit tidigare att det är en överkonsumtion av jordens resurser, att det skulle behövas flera (3-4) jordglobar extra för att täcka konsumtionen, il, Du lyssnar väl på forskningen, inte rör det sig om flera jordglobar, sist jag såg siffror om detta så skulle det röra sig om 25-30 %, själv vill jag nog kalla Björn Gillberg för en äkta klimathjälte, sen kan man fundera på om det är politikerna som har viljan att förändra klimatavtrycket, eller är det någon som tycker att vi ska återgå att frakta olja, gods och varor på segelfartyg? kanske vi skulle frakta folk med motorseglare som flygalternativ? fast det lär bli lågt flygande resor, under molnhöjden, det är knappast denna klimat/miljörörelse som puffat på att solcellsparker byggs, solceller och elfordon kom redan på 1800-talet, så nu kan Ni gå till er själva, hur mycket klimatavtryck avger Ni, hur som helst så är det fortfarande ekonomin som styr, och när vi nu talar om årets svensk, så funderar jag på om inte Liberalerna som parti har en kandidat, att ta sig ända från Afrika och bli partiledare för ett parti i Sverige, detta är vad jag kallar en riktig svensk.
Och Du, och andra skriver, att alla får ha sin åsikt, men samtidigt så spyr Ni galla över dom som har en annan åsikt än den som Ni har, den matematiken får i vart fall jag inte att gå ihop, och vad har Ni själva konkret gjort för att minska klimatavtrycket?
ja bara att segla katamaran tillbaka över atlanten på höst/vinternNu ska väl även föräldrarna till Greta ha ett stort erkännande.
Hjälpa en 16 åring till denna enorma framgång.
Årets person i världen. Den mest inflytelserika av alla enligt Times.
Många gör ju inte ett enda dugg för att stötta sina barn.
Kopiera den bragden om ni kan...
Stötta?Nu ska väl även föräldrarna till Greta ha ett stort erkännande.
Hjälpa en 16 åring till denna enorma framgång.
Årets person i världen. Den mest inflytelserika av alla enligt Times.
Många gör ju inte ett enda dugg för att stötta sina barn.
Kopiera den bragden om ni kan...
för jävligt ju, vem utnyttjas hon av?Stötta?
Hon utnyttjas ju för att sprida andras budskap. Skitsmart att använda ett barn som frontfigur, kritiserar man så anses man vara en mobbare.
Föräldrarför jävligt ju, vem utnyttjas hon av?