Igår på SVT , visste att detta skulle gå fel inom kort .

 
Det tillfälliga högvattnet i Venedig kommenteras av Tony Heller. Jag hade ingen aning om att kanalerna ibland förvandlas till slammbäddar där gondolerna sitter fast. Idag tillåter man stora lyxkryssare och då tvingas man hålla ett högt vattenstånd. Jag tror att borgmästaren i Venedig har dåligt samvete och skyller därför på klimatförändringar.
 
Nädå det finns säkert flera maträtter som går äta, iaf om man håller för näsan och tänker på något annat :)

Du blandar nog ihop Thailand med något annat land, här har du temperaturen som gäller i paradiset :cool:

thumbnail_Screenshot_20191115-112830_Weather.jpg
Grattis, som här, varje dag året runt.

Vilka paradis det finns....

20191115_164125.jpg
 
Grattis, som här, varje dag året runt.

Vilka paradis det finns....

20191115_164125.jpg
Uff! Klockan är 10 på morgonen här på Teneriffa och det är bara 19 grader ute - dessa dj-a moln!
Om det fortsätter så här får vi väl flytta ner till kusten, vi bor 390 m.ö.h.
Medeltemperaturen är ca 2,3 grader högre vid kusten. Det märkliga är att det kan bo folk vid kusten, IPCC tycker att 1,5 grader ökning av temperaturen är gränsen för vad vi klarar av.
 
Uff! Klockan är 10 på morgonen här på Teneriffa och det är bara 19 grader ute - dessa dj-a moln!
Om det fortsätter så här får vi väl flytta ner till kusten, vi bor 390 m.ö.h.
Medeltemperaturen är ca 2,3 grader högre vid kusten. Det märkliga är att det kan bo folk vid kusten, IPCC tycker att 1,5 grader ökning av temperaturen är gränsen för vad vi klarar av.

Ja tempskillnad brukar väl öka/minska ca 1 grad/200 meters höjdskillnad.

/ SatanG
 
Ja tempskillnad brukar väl öka/minska ca 1 grad/200 meters höjdskillnad.

/ SatanG
Man brukar räkna 0,6 grader per 100 meter. Vi får idag besök av Kinas President och han skall i morgon besöka Nationalparken El Teide där är det 14 grader kallare än vid havet. Åker han upp med linbanan till vulkanens topp blir det 22 grader kallare. Han har säkert en tröja med sig.

Skärmavbild 2019-11-15 kl. 11.57.47.jpg
 
Konstigt, i ett växthus borde det väl vara varmast precis under taket? :reta:

Kanske det har någonting med allmänna gaslagen att göra; det blir varmare när trycket ökar.
I ett växthus är det varmast precis under taket. Jorden har som jag påpekat inget tak. Det är inget växthus. Här är det Isac Newton´s gravitationslag som gäller. Newtons gravitationslag innebär att två kroppar dras mot varandra med en kraft som är proportionell mot kropparnas massor och omvänt proportionell mot kvadraten på avståndet mellan dem. I detta fallet är den ena kroppen Jorden och den andra kroppen en molekyl. Atmosfären blir tätare ju närmre jordytan man kommer, trycket ökar.
 
Man brukar räkna 0,6 grader per 100 meter. Vi får idag besök av Kinas President och han skall i morgon besöka Nationalparken El Teide där är det 14 grader kallare än vid havet. Åker han upp med linbanan till vulkanens topp blir det 22 grader kallare. Han har säkert en tröja med sig.

Skärmavbild 2019-11-15 kl. 11.57.47.jpg
Jag har varit dår uppe på toppen en gång i tiden, tror det var 1978. Fy tusan vad kallt det var, tur att dom serverade varm Lumumba i baren vid toppen av linbanan. Men jag tvivlar på att han tar sig dit upp, luften var väldigt tunn på 3718 m ö h.
 
I ett växthus är det varmast precis under taket. Jorden har som jag påpekat inget tak. Det är inget växthus. Här är det Isac Newton´s gravitationslag som gäller. Newtons gravitationslag innebär att två kroppar dras mot varandra med en kraft som är proportionell mot kropparnas massor och omvänt proportionell mot kvadraten på avståndet mellan dem. I detta fallet är den ena kroppen Jorden och den andra kroppen en molekyl. Atmosfären blir tätare ju närmre jordytan man kommer, trycket ökar.

Tjocka människor är alltså attraktivare då dom har större dragningskraft.
 
Hej

Det finns massor av sätt människor har påverkat sånt här på, t.ex genom att dämma upp floder som gör att vissa områden får mindre vatten eller blir utan helt, dränera sjöar på vatten med resultat att dom torrläggs och blir öken, hugga ned träd i torra områden så att det blir öken, tända eld på och bränna av urskog för att odla o.s.v, människan kan påverka väldigt mycket.

Mvh isan lover
Du nämnde nu inte co2...
Förnekare där! 555
 
Jag har varit dår uppe på toppen en gång i tiden, tror det var 1978. Fy tusan vad kallt det var, tur att dom serverade varm Lumumba i baren vid toppen av linbanan. Men jag tvivlar på att han tar sig dit upp, luften var väldigt tunn på 3718 m ö h.
Patrice Lumumba hette Kongos förste premiärminister under tre månader 1960. Han bidrog till att namnge en drink som var mycket populär för länge sedan. Jag har en kusin som besökte baren vid toppen. Minnet lever kvar. För att drycken inte skal fall i glömska, så här gör man:
Het lumumba - Recept - Tasteline.com
 

Hur många forskare finns det totalt på jorden?
Har du sett hur dessa valdes ut?
Man har liksom inte frågat alla forskare på jorden utan man valde 11 000 som man ställde frågan till, som man frågar får man svar.
 
Jag laddade ner listan (som nu försvunnit) och sökte på "climate". Däremot sökte jag inte på Mickey Mouse som och så fanns med i listan. En FULL PROFESSOR hittade jag också. Det har gått så långt att Expressen tagit upp svindeln i en artikel: Klimatupproret kritiseras – Musse Pigg skrev under

Skärmavbild 2019-11-07 kl. 18.03.35.jpg

Ett flertal "forskare" hade dessutom "råkat" skriva under flera gånger, de kanske inte mindes vad de hade gjort tidigare.........
 
Krabba är ju bara gammalt as man äter, äter upp vad krabban redan ätit.
Nä dem bilderna på den sk maten du lägger upp får ju nästan den mest härdade att må illa.

Hej

Själv bryr jag mig inte det minsta om vad olika djur äter bara dom smakar gott och just skaldjur är något av en favorit hos mig, en del människor äter inte ål och makrill för att dom påstås äta drunknade, själv tror jag mest att dom äter annat och skulle dom någon gång ha fått i sig lite kött ifrån en drunknad så påverkar det åtminstone inte smaken negativt.

Mvh isan lover
 
Hej

Själv bryr jag mig inte det minsta om vad olika djur äter bara dom smakar gott och just skaldjur är något av en favorit hos mig, en del människor äter inte ål och makrill för att dom påstås äta drunknade, själv tror jag mest att dom äter annat och skulle dom någon gång ha fått i sig lite kött ifrån en drunknad så påverkar det åtminstone inte smaken negativt.

Mvh isan lover
Frugan tvärvägrar att äta ål av just den anledningen - att den lever av as. Och med henne barnen naturligtvis. Så jag får ha delikatessen för mig själv de få gånger jag köper en bit.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonyma
A
H
Svar
2
Visningar
2 K
H
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
K
Svar
2
Visningar
1 K
Bergamot
B
 
Tillbaka
Topp