Igår på SVT , visste att detta skulle gå fel inom kort .

 
Tjena jag funderade lite på detta..
Nya kolkraftverk. Nya turbiner = mer el av samma volym kol.

Men. 1 + 2 blir alltid 3 ..

1 kolatom plus 2 syreatomer blir co2..

Du kan inte förbränna kol och få något annat i den processen...

Så blir det mindre utsläpp när man bygger 1000 nya kolkraftverk.. nä jag skulle inte tro det iaf. Förbrännrr man mer kol får man mer co2 det går aldrig att undvika.. Men om det kommer ge 3 graders temperaturhöjning som SVT säger...? Tja det kan nog inte vetenskapen idag svara på..

Det blir givetvis mindre mängd co2/Mwh med effektivare kraftverk.
 
Igår gav jag upp och satte på mig jeans. Många av de tjugo åren vi bott på Teneriffa har vi gått i shorts hela året. Alternativet är att lägga en pläd över benen på kvällen. Det finns forskare som vet vad som är på gång, men media ser till att ingen får störa ”klimathotet”.
Det dök upp en video på YouTube som är mycket intressant men helt obegriplig för gemene man. Det handlar om solfläckar och möjligheter att kunna förutspå klimatet i framtiden. Professor Valentina Zharkova påstår att nedkylningen startade 2015. Det överensstämmer exakt med mina mätvärden. Hon säger att nästa solcykel startar 2020. Det kommer emellertid INTE att bli lika kallt som under Maunders minimum som varade i 70 år. Det som kommer att hända är att tiden för att kunna odla kommer att bli kortare. I det perspektivet behöver växterna mer ”mat”, d.vs. koldioxid. Alarmisternas kamp för att minska livets gas måste stoppas. Extinction Rebellion (utrotningsuppror) heter en grupp som Great Thunberg stöder. Vad vill de egentligen? Utrota Jorden befolkning?

 
Idag har jag läst två kanariska dagstidningar och får där veta att havet som omger oss kommer att stiga hastigt från år 2020, mer än 10 gånger snabbare än tidigare mätningar. Det är våra skattepengar som slösas bort på en utställning som fabulerar om framtiden. Man påstår att inom 50 år har havet stigit 90 cm så många badstränderna försvinner. Varför skulle man tro på politiker?

90cm.jpg
 
Tony Heller är min favorit på YouTube. Han är expert på att förklara fenomen. Är man alarmist och har sett denna video, vågar man inte sätta sig i en bil, buss eller tåg i framtiden…
 
 

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonyma
A
H
Svar
2
Visningar
2 K
H
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
K
Svar
2
Visningar
1 K
Bergamot
B
 
Tillbaka
Topp