Zlatan Ibrahimović

Dom flesta invandrare är kaxiga av någon anledning.

Dom borde vara ödmjuka över att ha fått mat och tak över huvudet i vårt land.

BTT
Hej

Själv är jag lite tvärtom och gillar folk som sticker ut lite, vågar ta plats, sticka ut hakan lite och inte går och tittar i marken, alla är ju inte stöpta i samma form och det är ju oftast dom som vågar bryta mönster och vara lite annorlunda som lyckas och sen blir förebilder för andra.

Jag tycker själv att Zlatan borde stanna i Italien efter sin karriär, där glömmer man aldrig bort sina gamla hjältar, där är fotboll religion och dom gamla hjältarna uppskattas och hyllas av folket livet ut, han kommer att få mängder av erbjudanden och ha stora möjligheter att synas i media, TV och tjäna pengar även efter fotbollskarriären.

Mvh isan lover

Hej

Själv är jag lite tvärtom och gillar folk som sticker ut lite, vågar ta plats, sticka ut hakan lite och inte går och tittar i marken, alla är ju inte stöpta i samma form och det är ju oftast dom som vågar bryta mönster och vara lite annorlunda som lyckas och sen blir förebilder för andra.

Jag tycker själv att Zlatan borde stanna i Italien efter sin karriär, där glömmer man aldrig bort sina gamla hjältar, där är fotboll religion och dom gamla hjältarna uppskattas och hyllas av folket livet ut, han kommer att få mängder av erbjudanden och ha stora möjligheter att synas i media, TV och tjäna pengar även efter fotbollskarriären.

Mvh isan lover

Du behöver nog inte oroa dig. Zlatan ser nog till att inte bli glömd.

Han ska väl bli nån form av PR figur för Milan har det ju pratats om.

BTT

Du behöver nog inte oroa dig. Zlatan ser nog till att inte bli glömd.

Han ska väl bli nån form av PR figur för Milan har det ju pratats om.

BTT
Hej

Ja Italienarna kommer att ta hand om honom, det är jag helt säker på, jag jobbade ju återkommande i Milano under 25 års tid, bl.a med dom business jets som flög fotbollsstjärnorna och fotboll är stort där kan jag lova.

Mvh isan lover

Hej

Ja Italienarna kommer att ta hand om honom, det är jag helt säker på, jag jobbade ju återkommande i Milano under 25 års tid, bl.a med dom business jets som flög fotbollsstjärnorna och fotboll är stort där kan jag lova.

Mvh isan lover
Ta hand om honom? Klarar han inte av det själv utan förmyndare? ;) För pengar lär han ha utan att behöva hjälp. Visst, divan var en skicklig fotbollsspelare men så unik var han inte. Den som jag håller som den störste var Pelé, han var dessutom en ödmjuk person, RIP. Ödmjuk kan Zlatan inte ens stava till.

Ta hand om honom? Klarar han inte av det själv utan förmyndare? ;) För pengar lär han ha utan att behöva hjälp. Visst, divan var en skicklig fotbollsspelare men så unik var han inte. Den som jag håller som den störste var Pelé, han var dessutom en ödmjuk person, RIP. Ödmjuk kan Zlatan inte ens stava till.
Hej

Med att ta hand om honom avser jag på samma sätt som när Nils Liedholm och Kurre Hamrin stannade kvar i Italien efter sina fotbollskarriärer, Italienarna tog dom till sina hjärtan och dom kände sig nog mer hemma där än i Sverige.

I Sverige har en framgångsrik människa först och främst den berömda Svenska avundsjukan att stå ut med och i Zlatans fall även hans utländska härkomst som gör att han blir extra utsatt och t.o.m hatad av den rasistiska andelen av befolkningen.

Men se nu inte artiklarna nedan som en inbjudan till en politisk diskussion i Zlatan tråden utan mer som ett konstaterande av att han inte ses som Svensk av en andel av befolkningen och det t.o.m på Riksdagsnivå.

Så här säger ex.vis Mattias Karlsson Riksdagsledamot SD som sitter i utrikesutskottet, kulturutskottet, näringsutskottet, Riksbanksfullmäktige och EU-nämnden om Zlatan.

Jimmie Åkesson SD vill inte beskriva Zlatan som svensk.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Zlatan är utan tvekan Sveriges bästa fotbollsspelare genom tiderna.
Hur bestämmer man det? Han kanske är den bäste anfallsspelaren, men det finns väl även andra uppgifter för fotbollsspelare i denna lagsport. :unsure:

Men visst, det är ju målen som räknas och det är väl anfallsspelarna som får rubrikerna, även om det finns undantag som Beckenbauer och Beckham.

Hur bestämmer man det? Han kanske är den bäste anfallsspelaren, men det finns väl även andra uppgifter för fotbollsspelare i denna lagsport. :unsure:

Men visst, det är ju målen som räknas och det är väl anfallsspelarna som får rubrikerna, även om det finns undantag som Beckenbauer och Beckham.
Man räknar naturligtvis inte bara målen, var har du fått det ifrån ? Zlatan vann under sina 21 år som utlandsproffs ligan 12 gånger med 5 olika klubbar. Vilken svensk fotbollsspelare, oavsett position, har varit ens i närheten ?

Man räknar naturligtvis inte bara målen, var har du fått det ifrån ? Zlatan vann under sina 21 år som utlandsproffs ligan 12 gånger med 5 olika klubbar. Vilken svensk fotbollsspelare, oavsett position, har varit ens i närheten ?
Det var väl knappast Zlatten som "vann ligan"? En bra spelare köps väl in av bra klubbar. Klubbar med mycket pengar köper bra spelare och då blir det i bästa fall bra lag som resultat.

Men visst, han har spelat i många framgångsrika klubbar.

Hej

Zlatan var med och tog 32 liga och cup titlar i olika klubbar under sin långa karriär, han fick 12 guldbollar och gjorde 62 mål i landslaget på 122 matcher, det är naturligtvis ingen annan svensk som har varit i närheten av såna framgångar.

Mvh isan lover

Zlatan har inga moraliska skrupler vad gäller något diktaturland i världen.

Han sa ju i en BBC intervju när man frågade honom om vad han skulle tycka om att spela i Saudiarabien.

Inga problem svarade Zlatan. "Jag bryr mig inte om sånt. Jag spelar för mig och min familj och för att tjäna pengar"

Det var ju samma sak när han hyllade Quatar som ett mönsterland under VM.

Tror inte han har intelligensen för att kunna förstå när folk lider under en grym regim.

BTT

Ja man kan i stort skriva om vad som helst bara det håller sig inom ramar för vad som är lagligt, och då självklart i rätt tavla.
Att gnälla över petitesser blir lite löjligt. Passar inte ämnet skit i att läs tråden, svårare än så är det faktiskt inte.
En del vill göra en tableroneaffär av minsta skitsak

Läste om att han tydligen ställt krav på Milan om att han måste få en absolut huvudroll vad gäller klubbens hela organisation.

Divan kan inte ha en undanskymd roll.

Utan Zlatan går milan under.

BTT

Läste om att han tydligen ställt krav på Milan om att han måste få en absolut huvudroll vad gäller klubbens hela organisation.

Divan kan inte ha en undanskymd roll.

Utan Zlatan går milan under.

BTT
Ja självförtroende saknar han inte den där divan. Han kan stanna bland mafiososen i Italien för gott!

Narcissisterna brukar ha ett sjukt självförtroende.

Ett annat ex är ju Donald Trump.

Zlatan satsar ju även på en skådespelarkarriär tydligen.

Skådespelar karriären var i Asterix.
Vad gäller ego så är det väl fastställt att alla världsledare har en typ av autism och narcisism.
Är inte alltid något negativt utan ibland ett måste om du skall gå längre än bambatant.
Här driver han om sig själv, mannen vet ju att sälja, för det lilla inträdet tjäna han mer än ni gör under en livstid.

Skådespelar karriären var i Asterix.
Vad gäller ego så är det väl fastställt att alla världsledare har en typ av autism och narcisism.
Är inte alltid något negativt utan ibland ett måste om du skall gå längre än bambatant.
Här driver han om sig själv, mannen vet ju att sälja, för det lilla inträdet tjäna han mer än ni gör under en livstid.

Om ni kan lite franska så förstår ni skämtet med.

Sen pratar han väl förutom svenska och engelska flytande franska, holländska, spanska och italienska?
mer en vad majoriteten här kan stoltsera med.

Tillbaka
Topp