Zlatan malmöpågen... Jag spelar inte för pengarna

Pepsi

Forumveteran
Härlig inställning av en kille från Malmö.. Jag spelar för det är kul..
Han får bara 24 miljoner för nya jobbet... Men glömde att säga att han tjänar ett par hundra miljoner på reklam. Är de inte sååå härliga... När man tjänar ett antal 100 miljoner om året, då gör man det för att det är kul och inte för pengarna.. Jag gillar dessa ödmjuka killar som inte bryr sig om pengar utan gör sin sak för glädjens skull.. :D:D:D:D Att arbeta gratis borde alla göra, bara av glädjen varje dag de går upp ur sängen och skall traska till sitt 7 - 16 jobb.. :upanddown:

Förstår vad du menar @Pepsi . Visst lägger dessa så kallade superstjärnor ner mycket tid och träning på sin sport, dessutom är de också födda med en gåva. Men att hålla på med sin sk. fritidssysselsättning och tjäna miljoner i veckan och va kaxiga när folk dör av svält, gör mig förundrad hur och varför de överhuvudtaget uttalar sig.
Nu kanske jag får mobben mot mig, men det skiter jag i.

När man tjänar ett antal 100 miljoner om året, då gör man det för att det är kul och inte för pengarna

Naturligtvis, han behöver ju inte göra det för pengar mer, han har ju tillräckligt och nu kan han ägna sig åt att spela fotboll för att det är kul:D

Jag tycker att den divan gjorde ett ganska korkat uttalande om landslaget igår, han förnekar sig inte. Enligt honom var det ingen bragd att ta sig till VM, vinna VM vore en bragd. Hmmm, ibland undrar man... Enligt mig är han en föredetting nu som inte skall vara med, om än en duktig föredetting i sina bästa stunder.

Jag tycker att den divan gjorde ett ganska korkat uttalande om landslaget igår, han förnekar sig inte. Enligt honom var det ingen bragd att ta sig till VM, vinna VM vore en bragd. Hmmm, ibland undrar man... Enligt mig är han en föredetting nu som inte skall vara med, om än en duktig föredetting i sina bästa stunder.
Lik förbaskat går han in sista 20 och stänker in 2 baljor i debutmatchen, och vinner.
Men håller med, han är också mästare på divafasoner och korkade uttalande.

Lik förbaskat går han in sista 20 och stänker in 2 baljor i debutmatchen, och vinner.
Men håller med, han är också mästare på divafasoner och korkade uttalande.

Hej

Ja han är kanske bäst på flera mindre bra saker också, men spela fotboll är det inte många som gör bättre, han gör dessutom dom där lite extraordinära målen, vi får hoppas att Sveriges genom tiderna bäste fotbollspelares knä håller bara, världen vill nog se fler underbara mål ifrån hans sida.

Mvh isan lover

Tycker egentligen vi skulle behöva fler som Zlatan. Alltid detta förnekandet av den egna insatsen och det demokratiska tänkandet att det alltid är andras förtjänst att jag råkade göra mål eller var bra idag.

Laganda och respekt för andra lagkamrater behöver inte per automatik bli lidande för det.

Man skall alltid rätta in sig i ledet, aldrig tycka att man gjort något bra, aldrig vara lycklig, för då är det på andras bekostnad, inte få ha pengar eller framgång.

Zlatan är grym och har lyft upp svensk fotboll som ingen annan och det är ju lite hans image och varumärke att vara som han är och just på grund av att han är den han är har gjort honom till en duktig fotbollsspelare plus då talang.:)

Tycker egentligen vi skulle behöva fler som Zlatan. Alltid detta förnekandet av den egna insatsen och det demokratiska tänkandet att det alltid är andras förtjänst att jag råkade göra mål eller var bra idag.

Laganda och respekt för andra lagkamrater behöver inte per automatik bli lidande för det.

Man skall alltid rätta in sig i ledet, aldrig tycka att man gjort något bra, aldrig vara lycklig, för då är det på andras bekostnad, inte få ha pengar eller framgång.

Zlatan är grym och har lyft upp svensk fotboll som ingen annan och det är ju lite hans image och varumärke att vara som han är och just på grund av att han är den han är har gjort honom till en duktig fotbollsspelare plus då talang.:)

Hej

Kan bara instämma, men i Sverige är det inte populärt att vara framgångsrik och anser man dessutom själv att man är bra så är man illa ute.

En typisk Svensk gläds nog mer när det går åt helvete och någon misslyckas än när det hår bra för någon, själv insåg jag redan tidigt i hans karriär att han var något speciellt och då både på gott och ont.

Vi hade många diskussioner om honom på jobbet och inom fotbollen, många sa att han var en ung diva och att han skulle misslyckas, andra tyckte inte att han platsade i landslaget o.s.v, men oj vad fel dom hade.

Själv njuter jag av varje match och varje mål han gör, snart är ju sagan slut och då blir Svensk fotboll lika grå som den var innan han slog igenom, är man tonåring nu kanske man får uppleva någon liknande men för oss alla andra är det kört, en dån här spelare får nog bara Sverige en varje århundrade ungefär.

Mvh isan lover

Att Z är kaxig är ju ingen underdrift, det är det många som är;)Men att leva upp till sin kaxighet är det få som gör.
Där har han bevisat gång efter annan att många av oss haft fel.

Kan inte minnas att han inte har lyckats i någon liga eller lag han spelat i, bara det är en bedrift som få lyckats med.

Han blev ju rejält blåst i Ajax som första klubb i sin karriär, då dyraste övergångssumma (72milj) i svensk historia, men lägst lön i klubben.

Tror detta har spelat in i hans kaxighet och vinnarinstinkt att lyckas vidare i karriären.

Att Z är kaxig är ju ingen underdrift, det är det många som är;)Men att leva upp till sin kaxighet är det få som gör.
Där har han bevisat gång efter annan att många av oss haft fel.

Kan inte minnas att han inte har lyckats i någon liga eller lag han spelat i, bara det är en bedrift som få lyckats med.

Han blev ju rejält blåst i Ajax som första klubb i sin karriär, då dyraste övergångssumma (72milj) i svensk historia, men lägst lön i klubben.

Tror detta har spelat in i hans kaxighet och vinnarinstinkt att lyckas vidare i karriären.
Ja, alltid roligt att skriva inlägg som jag gjorde för det skapar alltid 2 läger och det blir garanterat alltid reaktioner:)

Kan faktiskt hålla med om det.
Känner ju inte honom för följer inte fotboll så mycket och tidningar är rätt bra på att ge en snäv bild bara för att sälja mer.
Däremot är självförtroende bra och jag ser inget fel med det att man själv är medveten om sina styrkor.
Han skulle inte få bollar om inte kompisar i laget spelade med han tror jag.
Han måste vara en lagspelare trots ryktet för annars hade han inte lyckats.
Att han är kaxig stör mig inte, det kan vara ett roligt inslag i annars så gråa Sverige.
Tittade på några klipp på Youtube om Zlatan och en som säger att han inte är duktig har inte sett dom klippen :p:rolleyes:

Enligt honom var det ingen bragd att ta sig till VM, vinna VM vore en bragd

Ja, jag får nog hålla med, att komma till VM är inte bara en helt egen förtjänst många gånger utan lottning och liknande spelar också in. Är ganska trött på att alltid behöva höra detta med bara Sverige har tur med lottningen för på annat sätt kan vi inte ta oss till VM?

Tycker Chiles förbundskapten speglar detta lite i hans uttalande efter matchen Sverige-Chile här om sisten var det väl, att det finns 10 lag som inte är med i VM som är bättre än Sverige, inklusive Chile själv då naturligtvis.:)

Klart att en karaktär som Zlatan skapar läger och reaktioner;)

Bara det är en bedrift av honom:D
Ja!! För att från början vara en små kriminell spydig typ från förorten i Malmö har han väl lyckats..
När han var yngre sket han fullständigt i personer som drabbades av hans kriminalitet. :(
Och nu hyllas han som en hjälte!! :confused: Så fort man blir kändis så är allt förlåtet.. ;)
Fan ta den som snackar skit om en sporthjälte i Sverige.. Ajabaja!!
Han har säkert dragit in miljarder som placerats i Panama eller andra skatteparadis.
Inte fan skattar han i Sverige. Tjänar man 100-tals miljoner om året och inte betalar skatt i Sverige så skall man inte uttala sig som Svensk.
Men om det varit en annan invandrar kille som uppträtt lika dant och inte tjänat miljarder hade svenska folket skrikit:
Utvisa den typen... "Han skall lära sig uppföra sig i det svenska samhället" !!! :eek:
När man ser honom i TV tänker man på en småkriminell typ som bryter på förorts svenska.
" Va fan man.. visa mig respekt man.. annars tar jag kål på din familj man.. Ingen djävla svenne ska inte komma och snacka skit med mig man.. Jag skiter på var du bor man, jag vet var din djävla brevlåda bor man" :afro:

Men hylla hjälten !!! :wai::wai:

Ja!! För att från början vara en små kriminell spydig typ från förorten i Malmö har han väl lyckats..
När han var yngre sket han fullständigt i personer som drabbades av hans kriminalitet. :(
Och nu hyllas han som en hjälte!! :confused: Så fort man blir kändis så är allt förlåtet.. ;)
Fan ta den som snackar skit om en sporthjälte i Sverige.. Ajabaja!!
Han har säkert dragit in miljarder som placerats i Panama eller andra skatteparadis.
Inte fan skattar han i Sverige. Tjänar man 100-tals miljoner om året och inte betalar skatt i Sverige så skall man inte uttala sig som Svensk.
Men om det varit en annan invandrar kille som uppträtt lika dant och inte tjänat miljarder hade svenska folket skrikit:
Utvisa den typen... "Han skall lära sig uppföra sig i det svenska samhället" !!! :eek:
När man ser honom i TV tänker man på en småkriminell typ som bryter på förorts svenska.
" Va fan man.. visa mig respekt man.. annars tar jag kål på din familj man.. Ingen djävla svenne ska inte komma och snacka skit med mig man.. Jag skiter på var du bor man, jag vet var din djävla brevlåda bor man" :afro:

Men hylla hjälten !!! :wai::wai:

Vi diskuterar inte person utan sak men använder Zlatan som exempel;):)

Vi diskuterar inte person utan sak men använder Zlatan som exempel;):)
Jag med... ;) Han är en sak... En produkt nu.. Som inbringar 100-tals miljoner... Säkert god för miljarden+.
Är man förlåten för att man blivit rik? Om en "kille" slår i sönder din bil eller förstör för din familj, förlåter du då honom för att han blivit känd och tjänar miljarden kronor? Om killen bryr sig inte ett skit om dig eller din familj.
"Saken" är vad jag förstått inte skriven i Sverige längre... Inte ekonomiskt... :p

Tyvärr så är det skillnad på Kalle som kör truck på ett lager någonstans och en kändis, hur kul skulle detta vara att läsa om Kalle?
Men så finns det dom riktigt rika som tex Bill Gates som har en heltids syssla med att skänka bort stålar åt dom som behöver det, sånt kan lilla jag bli imponerad av! Har för mig att han skulle skänka 200 miljarder tot????

Tyvärr så är det skillnad på Kalle som kör truck på ett lager någonstans och en kändis, hur kul skulle detta vara att läsa om Kalle?
Men så finns det dom riktigt rika som tex Bill Gates som har en heltids syssla med att skänka bort stålar åt dom som behöver det, sånt kan lilla jag bli imponerad av! Har för mig att han skulle skänka 200 miljarder tot????
Var "Kalle" också kriminell innan ? :)

ja säjer bara ett namn ingemar stenmark, ingen ingen kan mäta sej med ingemar tänk bara att reglerna gjordes om för att han va för överlägsen så släng dej i väggen zlatan, ok detta ska ja ta tillbaka om zlatan får fifa att ändra regler 555

Tillbaka
Topp