3 mån touristvisa.........Legolas!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jo..enkelt som såhär..! I juni åker jag till Thailand på 30 dgrs turistvisa......tänkte förlänga på plats ..3 mån..Men min fundering...Eftersom jag kommer att stanna i nästan tre mån...enl biljetten ...kommer dom att släppa in mej när dom ser hemresedatum? Tror jag gjort detta förut utan problem...men? Kan ju skicka passet till konsulatet i Göteborg och betala i stort sett samma summa...men..vad säjer du?

Hälsningar,

Frank

Ok, tack Lego...blir att skicka passet till Göteborg och bifoga pengarna (kontant)! i kuvertet!! Ja ingen ide att ta risker..men vet att jag åkt förut på enkel biljett...men det var för några år sen...och jag var utan ansvar :nod:...på den tiden.. :nod:

Frank

"ledarn " sa:
På Arlanda kommer dom att fråga dig om Visa...

Men du bara uppger att du ska åka t,ex till Laos under din semester och alltså kommer tillbaka till Thailand för hemresan..
Då blir du inte stoppad..

Samma fråga får du på "Suvvan" när du kommer dit... Visa ??

No.... I go to Laos later.... OK !! Welcome..... :wai:

Ja...så är det nog..! Bättre för gamla gubbar att vara på den säkra sidan.... :afro:

Frank

Men jag tycker i och för sig att det är enklare om man har tiden att fixa här hemma så är allt klart och man slipper frågorna.. :nod: :nod:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp