Legolas och jakt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Birger

Nedtystad
Jag skall bara kort kommentera några rade i Legos , nu sorgligen avslutade krönika. Tråden tycks vara stängd, jag kan inte skriva där. Lego: Du har tyvärr noll koll på den svenska jakten, Du har ingen aning om hur genomkontrollerad den är eller hur mycket den betyder för vårt rika viltliv, vi har de viltstammar vi har därför att viltet uppskattas och älskas av just jägarna. Skogsbruket vill inte ha vilt, dom äter tallplant, men jägarna vill.
Phonta: Du har helt rätt, det är meningslöst att debattera med folk som inte har ens baskunskaper, hela debatten blir då en enda lång undervisning i de ämnen motståndaren borde lärt sig före debatten.

//Stycke borttaget//
Forumvärdens beslut ska inte diskuteras på forumet.
Forumvärdar arbetar utan betalning och gör ett gott jobb. Ibland kan det uppstå situationer då någon ifrågasätter forumvärdens beslut. Forumvärdens beslut kan ej överklagas vare sig till Admin eller forumvärden själv. (Admin lägger sig av princip aldrig i forumvärdens beslut.) Om du tycker att du blivit felaktigt behandlad av forumvärd bör du kontakta honom/henne med ett PM och förklara sakligt din syn på det inträffade. Forumvärdens beslut ska inte diskuteras på forumet.

hans krönika över livet i Chayaphum var en av hörnstenarna i CM. Utan honom blir forumet bra mycket fattigare och vi har väl annat att koncentrera oss på än att vissa forummedlemmar är lättstötta?

Tack Birger (karma för det inlägget) har under åratal lagt hundratals timmar på att försöka få (de gröna) att förstå detta med jakt, bla. att misskreditera jakten gör dig även till en "Dum grön" ,en "Grön människa borde ha så mycket kunskaper om vår natur samt vad det innebär att vårda naturen samt de tillhörande djurarter.. Oifs så anser jag att dagen jägarexamen kunde vara lite tuffare , då tänker jag på just detta med vapen och även det praktiska med att bära vapen i skogen , ofta ensam ,men även i grupp.. jag har undervisat och examinerat i Jägarexamen under ett antal år , jag kan nu konstatera att Sverige idag har en mycket väl utbildad jägarkår , en ansvarstagande viltvårdande dito som lägger mång tusen kronor årligen på att förvalta viltstammen ... Vi har även en stor klick totalt okunniga människor som gärna uttalar sig om något dom inte vet ett skit om ,nämligen den "Gröna skaran av okunniga stadsmänniskor"som med få undantag snabbt bevisar sin okunnighet i diskussioner om jakt ..

//Stycke borttaget//
Forumvärdar arbetar utan betalning och gör ett gott jobb. Ibland kan det uppstå situationer då någon ifrågasätter forumvärdens beslut. Forumvärdens beslut kan ej överklagas vare sig till Admin eller forumvärden själv. (Admin lägger sig av princip aldrig i forumvärdens beslut.) Om du tycker att du blivit felaktigt behandlad av forumvärd bör du kontakta honom/henne med ett PM och förklara sakligt din syn på det inträffade. Forumvärdens beslut ska inte diskuteras på forumet.

Det bästa måste väl ändå vara att skjuta hela älg och rådjurstammen, ty dessa gör ju absolut ingen nytta.
Tänk vad det skulle göra för den årliga olycks-statistiken .

"Birger " sa:
Jag skall bara kort kommentera några rade i Legos , nu sorgligen avslutade krönika. Tråden tycks vara stängd, jag kan inte skriva där. Lego: Du har tyvärr noll koll på den svenska jakten, Du har ingen aning om hur genomkontrollerad den är eller hur mycket den betyder för vårt rika viltliv, vi har de viltstammar vi har därför att viltet uppskattas och älskas av just jägarna. Skogsbruket vill inte ha vilt, dom äter tallplant, men jägarna vill.
Phonta: Du har helt rätt, det är meningslöst att debattera med folk som inte har ens baskunskaper, hela debatten blir då en enda lång undervisning i de ämnen motståndaren borde lärt sig före debatten.

//Stycke borttaget//

hans krönika över livet i Chayaphum var en av hörnstenarna i CM. Utan honom blir forumet bra mycket fattigare och vi har väl annat att koncentrera oss på än att vissa forummedlemmar är lättstötta?

Att Legolas är borta kan man knappast klanka nån annan än honom själv för.
Om man har så svårt för att låta bli att skriva otrevligheter trots att man är både varnad och modererad så kanske man skulle ta sig en funderare över sitt eget beteende istället för att gå på andra.
Ni som saknar honom borde maila och skälla på honom istället och fråga varför han inte kan sansa sig.
Begriper väl alla att man inte blir avstängd hur som helst utan en bra anledning.

Visst är det synd att folk försvinner men det är rätt skönt att slippa alla personliga påhopp. Har själv inte varit guds bästa barn med det men har insett att det hör faktist inte hemma på ett internet forum, man måste inte ta chansen att trycka till nån så fort den dyker upp...
Bara för att man är större och starkare är det inte ok att slå nån på käften.
Bara för att man är vassare retoriker betyder det inte att det är ok att trycka till nån verbalt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp