Äldre eller yngre

Äldre eller yngre

• Äldre

Röster: 2 10.0%
  • Yngre

Röster: 18 90.0%

• Totala väljare
    20

Det är väl rätt uppenbart att den svenska åldersfixeringen slagit till igen men nu tagit sig ett nytt uttryck. Det låter som att syftet är att få medlemmar att må dåligt och att få bekräftat sina egna förutfattade meningar om vad som är ok eller inte.

Ålder är naturligtvis en faktor när man väljer partner men det är inte så att det är det enda som betyder något. Ett förhållande handlar om så oändligt mycket mer än den fysiska åldern och det känns rätt destruktivt att försöka ge folk dåligt samvete för deras val i livet.

Jag har sett otroligt många förhållande i Sverige som är totalt döda men följer alla konventioner i form av kön och ålder. Är det så spännande med statistik över hur rika västerlänningar berikar livet för fattiga asiater? Ta istället fram lite statistik över hur människor som följer konventionerna blir så uttråkade att de tvingas ta livet av sig...

Hur många som har valt att leva med en man i stället för en kvinna skulle kunna vara en intressant fråga , ut ur garderoberna nu 555555;););)

Jag träffade min fru när jag var 35 hon 22. Mina svärföräldrar är inte lika gamla längre men visst de är fortfarande äldre. Svärmor ser bra ut. Det som jag tycker känns konstigt är att i dag kalla dem Mamma och Pappa det var mera naturligt förr.

Jag är faktiskt lite förvånad över att folk som har klart yngre partner bryr sig om vad andra säger om det. Innerst inne fattar/vet nog majoriteten av människor att män attraheras mer av fysiska attribut och kvinnor mera av emotionella. Inte enbart, jag vet, men alla fattar nog poängen.
Alltså det är inget avvikande för män att vilja ha och om möjligt skaffa sig en yngre partner, är inte detta något självklart som alla redan vet? Att det inte redan görs i högre utsträckning måste ju bl.a. bero på samhällets sk normer som även om de går emot naturen aldrig helt kan förtryckas, eller?

/ SatanG

Jag är faktiskt lite förvånad över att folk som har klart yngre partner bryr sig om vad andra säger om det. Innerst inne fattar/vet nog majoriteten av människor att män attraheras mer av fysiska attribut och kvinnor mera av emotionella. Inte enbart, jag vet, men alla fattar nog poängen.
Alltså det är inget avvikande för män att vilja ha och om möjligt skaffa sig en yngre partner, är inte detta något självklart som alla redan vet? Att det inte redan görs i högre utsträckning måste ju bl.a. bero på samhällets sk normer som även om de går emot naturen aldrig helt kan förtryckas, eller?

/ SatanG
Japp. Tycker reaktionen på frågan hos vissa ställer mer frågor än själva frågan. Om man tycker ämnet är känsligt så är det väl bara att hoppa över tråden.

Jag var betydligt yngre än mina första svärföräldrar och i mitt nuvarande förhållande så lever mina svärföräldrar inte, men hade dom gjort det så hade jag även där vart betydligt yngre.
Min sambo är också betydligt yngre än min mor och även min far om han hade levt idag.

/ SatanG

Hur många som har valt att leva med en man i stället för en kvinna skulle kunna vara en intressant fråga , ut ur garderoberna nu 555555;););)
Tror de flesta kvinnliga medlemmarna (säkert inte alla) hamnar i den kategori du vill mäta. Men vill du verkligen veta så är det väl bara att starta en enkät.

Japp. Tycker reaktionen på frågan hos vissa ställer mer frågor än själva frågan. Om man tycker ämnet är känsligt så är det väl bara att hoppa över tråden.
Om du menar mig så tycker jag inte att frågan är känslig men begriper ju varför den ställdes och det är där jag stör mig.

Hej

Många verkar ju tycka att stora åldersskillnader till partnern är normalt och positivt, men det är det nog inte lika självklart i verkligheten, skilsmässor är enligt mig vanligare bland falanger ju större ålderskillnaden är, många äldre män verkar dessutom knappast tro att förhållandet ska hålla heller redan när det ingås, misstänksamhet och misstro verkar inte vara helt ovanlig och då ska man skilja på mitt och ditt, skriva äktenskapsförord o.s.v, antingen är ju inte självförtroendet på topp eller så finns det nog en oro för att den stora åldersskillnaden kanske kan komma att försvåra ett varaktigt förhållande.

Enligt mig är nog en något så när rimlig åldersskillnad bra, att äldre män ska gifta sig och få det bra med unga kvinnor som kunde vara deras barnbarn tror åtminstone inte jag på i längden, skiljer det flera generationer så har man nog inte så mycket gemensamt, sen kan man ju redan ifrån början räkna ut att tjejen lär få leva större delen av sitt liv utan mannen, samt att den stora åldersskillnaden kommer att bli allt märkbarare för varje år som går.

Mvh isan lover

5555 Jaaa… det är det nog för en del.. :p Har inte själv det problemet eftersom jag och frugan är nästan jämn gamla.. Runt 50 .. :D:D:D
Men när det skiljer ca 40 år mellan dem kanske det blir känsligt.. :p:p Kanske därför frågan kom upp av trådskaparen?? ;)
När man vill ha tjejer ock killar i 19 - 20 års åldern.. av en som är 65-70... Hmmmm… :cool::cool::cool: Varning!!! 55555
Huvva ! Har du så gammal fru:eek::p:D;)

När man har passerat 65 och är pensionär när ens partner skall jobba sådär tjugo, trettio år till så blir det ju en prövning.
Hade jag blivit kär i en trettioårig kvinna så hade jag nog tagit en lång time out i ensamhet och övervägt situationen. Däremot känner ingen avund med dom som har kommit fram till att det funkar.
Att en del blir irriterade på frågan har egentligen inget med frågans relevans att göra utan det säger att frågeställningen stör mig av någon anledning.:p

Huvva ! Har du så gammal fru:eek::p:D;)
555555 Jaaa… Frugan är väl lastgammal.. ? :p Hon fyller 50 i september.. En gammal tant.. ;);):eek:
Men om man jämför henne med många svenska tanter i 50 års åldern är hon en dröm!!! ;):p:p:p
Hon ser ut som 25-30 och är fruktansvärt snygg!!! Vältränad och bara sååå djävla underbar!! :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Inga rynkor… Inte som svenska tidigare ex.. Gnäll och ont i huvudet varje dag... Aldrig...
Min "tant" är bara underbar!!! Varje dag ett smail och aldrig gnäll.. :wai::wai::wai::wai::wai:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp