Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Algblomning i Bang Saen, fiskar dör och turisterna flyr stranden
Jag är 99.99% säker på att det inte finns någon 800 meters pool någonstans i världen. 50 meter är olympisk längd och i hela Thailand finns det bara en handfull bassänger med den längden.
Jag är 99.99% säker på att det inte finns någon 800 meters pool någonstans i världen. 50 meter är olympisk längd och i hela Thailand finns det bara en handfull bassänger med den längden.
BANGSAEN, THAILAND. Svenska pensionärer har fått ett alternativ till spanska solkusten. Nyligen invigdes det första seniorboendet i Thailand: Scandinavian Villa
BANGSAEN, THAILAND. Svenska pensionärer har fått ett alternativ till spanska solkusten. Nyligen invigdes det första seniorboendet i Thailand: Scandinavian Villa
Stolt ägare till en liten pool på tomten? Då kommer den här "pölen" att knäcka dig. En semesteranläggning i Chile har anlagt världens största swimmingpool.
Stolt ägare till en liten pool på tomten? Då kommer den här "pölen" att knäcka dig. En semesteranläggning i Chile har anlagt världens största swimmingpool.
Kom igen nu Fritz. BTT påstår att det finns en 800 meters pool i Scandinavian Village, vilket jag ifrågasätter, och då lägger du och Galten tid på att hitta en pool i Dubai som är 800 meter. Är det inte viktigare att hålla med om att BTTs påstående är fel än att påvisa att det de facto finns en 800 meters pool någonstans i världen?
Kom igen nu Fritz. BTT påstår att det finns en 800 meters pool i Scandinavian Village, vilket jag ifrågasätter, och då lägger du och Galten tid på att hitta en pool i Dubai som är 800 meter. Är det inte viktigare att hålla med om att BTTs påstående är fel än att påvisa att det de facto finns en 800 meters pool någonstans i världen?
Jag hade 2 eller oftast 3. Men nog vet jag att man aldrig räknar omkretsen på en simbassäng, det är givetvis längden som räknas. Men du gjorde en lysande pudling.
Jag vet att för några år sedan, när resekataloger var vanliga, stod det ofta hur stora poolerna var i m2. Nu vet jag inte för jag tittar inte på hur stora poolerna är längre.
Om det nu är så att det enbart bor välbeställda nordiska pensionärer i Bangsaen så är det absolut inget att vara avundsjuk på.
Jag har ju läst om deras olika aktiviteter och bouletävlingar och bridgekvällar och att simma runt i en 800 meters pool är inget jag tänder på i alla fall.
Bangsaen känns inte som en plats där ungdomar roar sig i alla fall. Snarare som ett äldreboende som man flyttat till Thailand.
Det bor over 50.000 ungdommer i Bangsaen , en tur på kvelden på Wannapha Beach , så ser du på tusenvis av ungdommer i gatene og restauranter , Her er det 40,000 studenta på Universitetet i Bangsaen , Du ser meir gamle pensjonister med ung fru i Pattaya , men ikke så mange ungdommer som Bangsaen ,
Det bor over 50.000 ungdommer i Bangsaen , en tur på kvelden på Wannapha Beach , så ser du på tusenvis av ungdommer i gatene og restauranter , Her er det 40,000 studenta på Universitetet i Bangsaen , Du ser meir gamle pensjonister med ung fru i Pattaya , men ikke så mange ungdommer som Bangsaen ,
Finns gott om unga människor även i Pattaya som man ser i varuhusen och restaurangerna och på bargatorna. Och det finns faktiskt ett antal skolor även i Pattaya. Du vill ofta framställa Pattaya som en stad där ingen arbetar och betalar skatt men lämnar man horgatorna så upptäcker man snabbt att det vimlar av vanligt arbetande thailändare. Farangerna minskar ju längre bort du kommer från central Pattaya. Har själv bott ett antal år vid soi Potisarn och där såg man inte så många faranger utan mest unga thailändare med normala arbeten
BTT
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.