Algblomning i Bang Saen, fiskar dör och turisterna flyr stranden

 
"Men hela det åtta hektar stora plurret är faktiskt en drygt tusen meter lång pool"


Kom igen nu Fritz. BTT påstår att det finns en 800 meters pool i Scandinavian Village, vilket jag ifrågasätter, och då lägger du och Galten tid på att hitta en pool i Dubai som är 800 meter. Är det inte viktigare att hålla med om att BTTs påstående är fel än att påvisa att det de facto finns en 800 meters pool någonstans i världen?
 
Kom igen nu Fritz. BTT påstår att det finns en 800 meters pool i Scandinavian Village, vilket jag ifrågasätter, och då lägger du och Galten tid på att hitta en pool i Dubai som är 800 meter. Är det inte viktigare att hålla med om att BTTs påstående är fel än att påvisa att det de facto finns en 800 meters pool någonstans i världen?

Varför skulle 800 meter vara omöjligt?

Givetvis menar jag omkretsen runt hela poolen och inte enbart längden.

Så skulle kanske skrivit 800 meter i omkrets istället?

Bör påpekas att jag hade 1 i matte under hela min skoltid.

BTT
 
Varför skulle 800 meter vara omöjligt?

Givetvis menar jag omkretsen runt hela poolen och inte enbart längden.

Så skulle kanske skrivit 800 meter i omkrets istället?

Bör påpekas att jag hade 1 i matte under hela min skoltid.

BTT
Jag hade 2 eller oftast 3. Men nog vet jag att man aldrig räknar omkretsen på en simbassäng, det är givetvis längden som räknas. Men du gjorde en lysande pudling.
 
Varför skulle 800 meter vara omöjligt?

Givetvis menar jag omkretsen runt hela poolen och inte enbart längden.

Så skulle kanske skrivit 800 meter i omkrets istället?

Bör påpekas att jag hade 1 i matte under hela min skoltid.

BTT

Självklart anger man poolsize i omkrets. Även lägenheter och k*kstorlek anges oftast i omkrets, antar jag.

800 meter i omkrets innebär dock en pool som, om den är kvadratisk, är 200x200 och det är fortfarande väldigt mycket större än Thailands största pool.
 
Senast redigerad av en moderator:
Jag vet att för några år sedan, när resekataloger var vanliga, stod det ofta hur stora poolerna var i m2. Nu vet jag inte för jag tittar inte på hur stora poolerna är längre.
 
Enligt dom som byggt condot där vi har lgnht så är vår längsta pool
  • 5 Swimming Pools (longest 320m long)
Men jag har inte mätt, jag tippade på 200m.
 
Maja Samut Hua Hin har nog pool som är 800m lång.
Det seglas med jollar där.

Screenshot_2023-09-09-05-27-34-190-edit_com.google.android.apps.maps.jpg

Den största vid Plantation Bay Cebu kan vara 800m i längd.

IMG_20230909_051114.jpg
 
Om det nu är så att det enbart bor välbeställda nordiska pensionärer i Bangsaen så är det absolut inget att vara avundsjuk på.

Jag har ju läst om deras olika aktiviteter och bouletävlingar och bridgekvällar och att simma runt i en 800 meters pool är inget jag tänder på i alla fall.

Bangsaen känns inte som en plats där ungdomar roar sig i alla fall. Snarare som ett äldreboende som man flyttat till Thailand.

BTT
Det bor over 50.000 ungdommer i Bangsaen , en tur på kvelden på Wannapha Beach , så ser du på tusenvis av ungdommer i gatene og restauranter , Her er det 40,000 studenta på Universitetet i Bangsaen , Du ser meir gamle pensjonister med ung fru i Pattaya , men ikke så mange ungdommer som Bangsaen ,
 
Det bor over 50.000 ungdommer i Bangsaen , en tur på kvelden på Wannapha Beach , så ser du på tusenvis av ungdommer i gatene og restauranter , Her er det 40,000 studenta på Universitetet i Bangsaen , Du ser meir gamle pensjonister med ung fru i Pattaya , men ikke så mange ungdommer som Bangsaen ,
Finns gott om unga människor även i Pattaya som man ser i varuhusen och restaurangerna och på bargatorna. Och det finns faktiskt ett antal skolor även i Pattaya. Du vill ofta framställa Pattaya som en stad där ingen arbetar och betalar skatt men lämnar man horgatorna så upptäcker man snabbt att det vimlar av vanligt arbetande thailändare. Farangerna minskar ju längre bort du kommer från central Pattaya. Har själv bott ett antal år vid soi Potisarn och där såg man inte så många faranger utan mest unga thailändare med normala arbeten
BTT
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp