Är detta thaiforum "haram" eller "halal"?

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Är detta thaiforum "haram" eller "halal"?

• Haram

Röster: 9 90.0%
  • Halal

Röster: 1 10.0%

• Totala väljare
    10

Seriöst Jonas?
Vi gillar flintastek, grillad grishalls, panerade kotletter, julskinka, köttbullar på fläskfärs, korv, ärtsoppa med fläsk, baconburgare, bruna bönor med stekt fläsk!!! (fan, nu fick jag hemlängtan) och allt annat man kan tillaga med den underbara varelsen gris.

Seriöst Jonas?
Vi gillar flintastek, grillad grishalls, panerade kotletter, julskinka, köttbullar på fläskfärs, korv, ärtsoppa med fläsk, baconburgare, bruna bönor med stekt fläsk!!! (fan, nu fick jag hemlängtan) och allt annat man kan tillaga med den underbara varelsen gris.

Det finns inget mig veterligen, som heter "köttbullar på fläskfärs, " för mig är det frikadeller, som man kokar.
Köttbullar har minst 70% biff, 30% fläskfärs, ägg, ströbröd och en liten kokt potatis, finhackad lök salt, peppar,stekas i smör.
Mums !!!!!!

Det finns inget mig veterligen, som heter "köttbullar på fläskfärs, " för mig är det frikadeller, som man kokar.
Köttbullar har minst 70% biff, 30% fläskfärs, ägg, ströbröd och en liten kokt potatis, finhackad lök salt, peppar,stekas i smör.
Mums !!!!!!
Man kan ju göra lo chin på fläskfärs, fast de blir ju som frikadeller ...

Vi kanske också skulle sluta äta griskött.:rolleyes:

http://islam.se/halsa/griskott

Men egentligen handlar ju frågan inte om mat i denna tråd utan om någon känner att forumet är tillåtande (Halal) eller förbjudande (Haram) och då antar jag att det avser censur eller ickecensur och huruvida det är högt till tak eller inte.:)

Vi kanske också skulle sluta äta griskött.:rolleyes:

http://islam.se/halsa/griskott

Men egentligen handlar ju frågan inte om mat i denna tråd utan om någon känner att forumet är tillåtande (Halal) eller förbjudande (Haram) och då antar jag att det avser censur eller ickecensur och huruvida det är högt till tak eller inte.:)
Här är högt till tak och man blir rättad av de som anser att man har fel. Har ännu inte blivit utsatt för censur.
Det är en självklarhet att inte skriva något som kan uppfattas som stridande mot Thailändsk lag (man vill ju inte äventyra sin nästa resa dit). Det är också viktigt att hålla en bra etisk standard. Här måste jag ge forumvärdarna en eloge. helt klart HALAL

Mums !!!!!!
Det där är svenska köttbullar. Sist jag var i Pattis var jag på en bar och käkade norska ( var knappt ätliga)

Här är högt till tak och man blir rättad av de som anser att man har fel. Har ännu inte blivit utsatt för censur.
Det är en självklarhet att inte skriva något som kan uppfattas som stridande mot Thailändsk lag (man vill ju inte äventyra sin nästa resa dit). Det är också viktigt att hålla en bra etisk standard. Här måste jag ge forumvärdarna en eloge. helt klart HALAL
Jo, jag har inget att klaga på i den vägen heller, OT kanske avsåg detta, kanske jag har fel. Tycker själv att forumet är det mest balanserade och helt klart det mest kultiverade.

Enda smolken är väl obalansen i det kvinnliga deltagandet, är aldrig bra att det bara blir ena benet i världen som gör sig gällande.

Frikadeller görs på kalvfärs. Fråga Google! ;-)

Tror du att du hittar kalvfärs i Th ?? I TH är det som skrevs ovan,ofta fläskfärs, lika f.... t kallar man det för Svenska köttbullar, enda likheten är formen.
Här kör man, det snabbast hittar, och gör det man tror, är detta som kunderna vill ha.

• Like
Reactions: lao
Har ingen aning om tillgången på kalvfärs här i Thailand. Men jag vet att frikadeller görs på kalvfärs och att det säkert är svårt att få frikadeller här. Som tur är äter jag thaimat och älskar den för det mesta. Vet att man inte får det man kan förvänta sig när man någon enstaka gång finner t ex spaghetti bolognese på en meny. Såsen görs på fläskfärs som är långt från samma sak. Men det där vet vi ju redan! :-)

Frikadeller görs på kalvfärs. Fråga Google! ;-)

Nja, det är inte helgjutet, kan göras på andra kött också som lamm, nötfärs och blandfärs och till och med fågelfärs. I gamla tider var det nog mest kalvfärs men tillgång till detta idag är ju inte stor. Hittar det ibland och åker man ut på landet kan man nog få tag på det men det är ju dyrt som fanken och ingen lär känna någon större skillnad om där är kalv, ungnöt eller blandfärs i kålsoppan:).

Wallenbergare, någon som ätit det?
Vad görs äkta sådana av måntro.
Serveras minst på 3 restauranger i närheten av där jag käkar ute ibland.
Inte är det svårt att få tag på i sverige om man köper det genom grossist och driver restaurang.
;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp