Arrival and depature card

A

Anonym

Gäst
Finns dessa "Arrival and departurescard" kvar. Thai skannar väl sina pass utan dessa, eller har jag läst fel?

Har en vän som bokade biljett med Norwegian i helgen. När han bokat klart fick en länk att fylla i uppgifter till immigrations i Thailand. Det stod att detta måste fyllas i innan man kan checka in. Är detta nytt och ersätter dessa kort. Så hela kollen är klar när man kommer och de bara kör passnumret och får upp det elektroniskt, då ser de ju även om man har en returbiljett etc.

Korten finns i kvar men har visst bytt utseende eller ska det inom snar framtid, och det kommer mer och mer att flygbolagen ska lägga in mer uppgifter på data som rör resan.
Förra året vid en resa med Thai la dom in mitt visanummer manuellt i sitt system vid incheckningen.
Flygbolagen görs ansvariga att ta med resenärer tillbaka som nekas inresa av IM och det gör dom försiktigare.

Flera länder har ju elektroniska visa numera och det tar högst en halv minut med IM så är man igenom.
Kanske Thailand är på väg att modernisera sina rutiner också.

Finns dessa "Arrival and departurescard" kvar. Thai skannar väl sina pass utan dessa, eller har jag läst fel?

Har en vän som bokade biljett med Norwegian i helgen. När han bokat klart fick en länk att fylla i uppgifter till immigrations i Thailand. Det stod att detta måste fyllas i innan man kan checka in. Är detta nytt och ersätter dessa kort. Så hela kollen är klar när man kommer och de bara kör passnumret och får upp det elektroniskt, då ser de ju även om man har en returbiljett etc.
Även jag fick lämna mina passuppgifter när jag köpte en resa nu , reser i Januari ,, Thaimyndigheterna kräver nu förhandsavisering om vilka som skall resa in i landet

Senast redigerad av en moderator:
Redan köpt biljetter så kommer info om detta närmare avresa antar jag isf.
Smidigare lär det ju bli iaf. även om det brukar gå hyffsat smidigt när vi anlänt förut.

Köpte biljetter direkt av Thai för en vecka sen, för att resa till Thailand i december.
Inga andra passuppgifter än namn.
Men när jag köpt av resebyrå på nätet har det förekommit att passnummer måste ifyllas.

Japp, så kan det vara , jag köpte ingen retur alls ,, vill känna mig fri att stanna hur länge jag vill YES !!!!!:)

Liknande trådar

A
Svar
9
Visningar
2 K
NilsG
N

Tillbaka
Topp