Och när man höjer priset minskar besökarantalet så höjer man igen och ännu färre besökare, så höjer man,, kan någon förklara Thailändsk logikHelt logiskt, när antalet besökare minskar så måste man höja priset för att få det att gå ihop.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Och när man höjer priset minskar besökarantalet så höjer man igen och ännu färre besökare, så höjer man,, kan någon förklara Thailändsk logikHelt logiskt, när antalet besökare minskar så måste man höja priset för att få det att gå ihop.
No brain no pain.Och när man höjer priset minskar besökarantalet så höjer man igen och ännu färre besökare, så höjer man,, kan någon förklara Thailändsk logik
Logiken att inte tänka längre än näsan räcker menar du? För så är det ju. Behåll ett enhetligt pris och gör besöket mer attraktivt istället. Vips så väller besökarna in tillsammans med pengarna.Och när man höjer priset minskar besökarantalet så höjer man igen och ännu färre besökare, så höjer man,, kan någon förklara Thailändsk logik
HejLogiken att inte tänka längre än näsan räcker menar du? För så är det ju. Behåll ett enhetligt pris och gör besöket mer attraktivt istället. Vips så väller besökarna in tillsammans med pengarna.
Och om många vänder i luckan när det är farangpriser så förlorar ju affärsidkare i naturparken pengar.
HejTvivlar på att den som sitter i luckan bryr sig och ägaren får nog aldrig den infon.
Dessutom är det ju många som har svårt att föra vidare nagativ infu upp i kedjan då det kan uppfattas som kritik.
/ SatanG
Kanske gör dom det men vidtar dom åtgärder? Annat än att återigen höja priserna för faranger.Hej
Dom har nog lite koll på antal besökare och inkomster så vid en nedgång borde ju även dom längre upp ikedjan märka av detta.
Mvh isan lover
HejKanske gör dom det men vidtar dom åtgärder? Annat än att återigen höja priserna för faranger.
HejNi som bara turistar i Thailand kan betala. Ja har aldrig haft problem, brukar visa upp hur länge ja bott här och mitt ID sen går de bra
Fungerar helt utmärkt både i Bangkok och på turistorter, visa Thaikörkortet brukar räcka.Hej
Så fungerar det på vissa ställen, tala Lao, berätta var man bor och visa ex.vis körkortet brukar räcka i Isaan, men runt Bangkok och på turistorter är det nog inte lika vanligt att det här fungerar.
Mvh isan lover
Detsamma borde gälla turister i Sverige även flickvänner som kommer på besök.Ni som bara turistar i Thailand kan betala. Ja har aldrig haft problem, brukar visa upp hur länge ja bott här och mitt ID sen går de bra
Japp det borde det göra, fast flickvännerna kan ju precis som vi som besöker här nere som pojkvänner, flickvänner oftast kommer in till Thaipris.Detsamma borde gälla turister i Sverige även flickvänner som kommer på besök.
HejFungerar helt utmärkt både i Bangkok och på turistorter, visa Thaikörkortet brukar räcka.
Jag har varit runt över 50% av alla provinser i Thailand och har varit på dom flesta kända ställena.Hej
Det tvivlar jag på, har du provat det på ex.vis Koh Samet eller vid Nationalparkerna på öarna vid Krabi och Koh Lanta?
Mvh isan lover
Och vill du inte stödja utan vara en sann fackgubbe och bojkotta kan du inte ta ditt barn till badpark som tex Cartoon network igen för dom kör med dubbel prissättning. Även om du får rabatt skall man väl vara lojal eller och stå för sin åsikt?Hej
Det tvivlar jag på, har du provat det på ex.vis Koh Samet eller vid Nationalparkerna på öarna vid Krabi och Koh Lanta?
Mvh isan lover
Ja att du, trots att du är en västerländsk mycket välbemedlad man med enligt dig solidariska principer, inte skulle vilja stödja Thailand som är ett U land efter din förmåga, det förvånar ingen.Hej
Mvh isan lover
Har nyligen varit på Koh Samet, även om du har Thai KK, ID nummer, Tax nummer så är det farang pris som gäller, samma vid Khao Yai. Vid Kao Yai försökte tjejen förklara att jag desutom betalar en massa skatt etc i Thailand, men blankt nej. För ett par år sedan var det inga problem med Thai KK, men inte idag.Jag har varit runt över 50% av alla provinser i Thailand och har varit på dom flesta kända ställena.
När jag gjorde island jumping vid krabi så skulle dom ha innan man gick iland på första ön betalt, jag sa till dom på båten att jag bor här, dom tog med mitt körkort och inga problem fick Thaipris.
Jag har varit på många i Bangkok och dom flesta i Pattaya med dubbel och aldrig problem.
Dock har dom ändrat på Koh Samet nu med avgift vid piren, så kan inte svära på idag men aldrig haft problem då jag varit väldigt många gånger på den ön.
Faktiskt ett beslut som regeringen Thaksin tog att utlänningar ska betala ett högre pris i statliga parker mm.Ja att du, trots att du är en västerländsk mycket välbemedlad man med enligt dig solidariska principer, inte skulle vilja stödja Thailand som är ett U land efter din förmåga, det förvånar ingen.