Bankkonto

Hur du vrider och vänder kan du inte komma undan de tjuvarna som kallas bank.
Jag jobbade idag i -14 grader kyla, när jag kom hem hade jag ingen känsla kvar i fötterna. Av detta pisslön som jag får måste ändå betala en massa till dem som sitter på arslet och dricker kaffe och snackar skit om jag vill flytta en slant till Thailand.
Jag vet inte men kanske det är bästa att ta ut pengar från minuten i Sverige och byta i Thailand och gå till banken med cash i handen.
och varför skulle en bank jobba ideellt. Du får väl betala för de tjänster du köper eller den mat du äter oavsett om det är -14 grader eller inte?

Om du letar fram en minuten (och du får nog leta då dessa inte finns kvar, det finns bankomater numera) och tar med dig pengarna och sätter in dem i Thailand skulle du få bättre kurs då? Kanske säkrare att spara pengarna i madrassen och bo i Sverige så du slipper växla också, så slipper du väl banker.

Jag jobbade idag i -14 grader kyla, när jag kom hem hade jag ingen känsla kvar i fötterna. Av detta pisslön som jag får måste ändå betala en massa till dem som sitter på arslet och dricker kaffe och snackar skit om jag vill flytta en slant till Thailand.
Jag vet inte men kanske det är bästa att ta ut pengar från minuten i Sverige och byta i Thailand och gå till banken med cash i handen.

Vad jobbar du med i 14 graders kyla?
Finns inga, nåja nästan iaf, perfekta jobb. Tjänar man mer så är det oftast mentalt mycket mer påfrestande.
Men är man inte nöjd med sin position går det ju alltid att byta jobb eller?

/ SatanG

och varför skulle en bank jobba ideellt. Du får väl betala för de tjänster du köper eller den mat du äter oavsett om det är -14 grader eller inte?

Om du letar fram en minuten (och du får nog leta då dessa inte finns kvar, det finns bankomater numera) och tar med dig pengarna och sätter in dem i Thailand skulle du få bättre kurs då? Kanske säkrare att spara pengarna i madrassen och bo i Sverige så du slipper växla också, så slipper du väl banker.
Känner en Thailandsveteran som åker ner i tre månader till Pattis varje vinter som tar med hela reskassan i svenska sedlar och växlar på plats.
Han tycker det är bästa lösningen.

Senast redigerad av en moderator:
Känner en Thailandsveteran som åker ner i tre månader till Pattis varje vinter som tar med hela reskassan i svenska sedlar och växlar på plats.
Han tycker det är bästa lösningen.

Säkert är det så, tills han blir bestulen en vacker dag av en vacker Qvinna.
Det hände en man i Phuket för några år sedan redan första dagen.

Hur menar du med att banken är tjuvar?
Har dom ingen rätt att ta betalt för sina tjänster? Får dom inte gå med vinst?
Dom flesta stora banker delar ut en stor del av vinsten till aktieägarna, köp bank aktier då och "tjuva" tillbaka dina pengar.

Ang ditt jobb så har du väl valt det själv eller?

Ditt resonemang ang banker är så typiskt svenskt, uttala sig negativt om något man inte känner till för att det är pk.

Som sagt så var det inte riktat till dig.
Och jag läste helt rätt.
Får säga att du måste ha läst helt fel med??
Enda referens jag kan se är den från PDF formuläret ifrån bangkokbank och @nmax visar på kopierad text ifrån det formuläret.
Så var ser du att nmax har använts som referens?

Får säga att du måste ha läst helt fel med??
Enda referens jag kan se är den från PDF formuläret ifrån bangkokbank och @nmax visar på kopierad text ifrån det formuläret.
Så var ser du att nmax har använts som referens?
Det får du säga. Men även du har fel.
Det var ett (tydligen mindre lyckat) försök till humor, då du hänvisade till att nmax bifogat en länk.
Då raljerade jag lite om att min banksnubbe nog inte kände till benjamas länk, då jag trots allt fick konto med bara pass och fru. Inte mer än så.
Släpp det nu.

Nä ibland blir det rätt tungt ombord. Har ett gäng rövhål från Ryssland, Azerbadjan och Rumänien i maskin som det helt enkelt inte går jobba med. Riktigt trögt just nu, va fan gör man här! Hade jag varit singel utan kids hade jag nog hämtat passet och ringt en taxi.

/ SatanG

Frugan är grym. Jag sa till henne att jobbet suger nu och hon kontrar med att jag kan komma hem och bli hennes "house husband", fickpengar till snus ingår. Inte första gången hon säger det, så kanske man sadlar om till något viktigare :)

/ SatanG

Hur menar du med att banken är tjuvar?
Har dom ingen rätt att ta betalt för sina tjänster? Får dom inte gå med vinst?
Dom flesta stora banker delar ut en stor del av vinsten till aktieägarna, köp bank aktier då och "tjuva" tillbaka dina pengar.

Ang ditt jobb så har du väl valt det själv eller?

Ditt resonemang ang banker är så typiskt svenskt, uttala sig negativt om något man inte känner till för att det är pk.
Ingen är mot deras vinst. Swedbank bank hade sist 6.1 miljarder vinst är det rätt? De tar så mycket som möjligt betalt pga brist på konkurrenter och vi måste betala och hålla käften, eller hur.

Vad jobbar du med i 14 graders kyla?
Finns inga, nåja nästan iaf, perfekta jobb. Tjänar man mer så är det oftast mentalt mycket mer påfrestande.
Men är man inte nöjd med sin position går det ju alltid att byta jobb eller?

/ SatanG
Jo det kan man säga men om man bor i Norrland och inte vill flytta till Stockholm eller Göteborg måste man stå ut med det.
Men jag menade inte mitt jobb utan jag menar bankerna tror att folk skiter pengar.

Ingen är mot deras vinst. Swedbank bank hade sist 6.1 miljarder vinst är det rätt? De tar så mycket som möjligt betalt pga brist på konkurrenter och vi måste betala och hålla käften, eller hur.
6.1 miljarder i netto vinst.
Ok jag har inte kollat så det kanske stämmer, hur många % av omsättningen blir det?

Hej

Träffade en Finländare här i Udon Thani igår, han får inte öppna något bankkonto här i Thailand, har prövat både olika banker och kontor, verkar konstigt tycker jag, hans tjej sa att dom har prövat många ställen och det blir samma svar överallt.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp