Utskriven från Sverige men bankkonto med kort i Sverige

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är du utskriven måste du väl kunna byta billing adress? Spelar väl ingen roll var du bor då du är kund i banken? Låter konstigt.

Dom kan antagligen inte skriva mig i Thailand pga. att då går ju det nya kortet när det blir dags per automatic till Thailand ...Och det var ju ogörbart , visste inte att Swedbank är såna ...............
Skall besöka Siam och kolla upp detta med möjlighet till visacard

"Phonta " sa:
Dom kan antagligen inte skriva mig i Thailand pga. att då går ju det nya kortet när det blir dags per automatic till Thailand ...Och det var ju ogörbart , visste inte att Swedbank är såna ...............
Skall besöka Siam och kolla upp detta med möjlighet till visacard

Tror att du har pratat med fel person.

Om så är fallet så är tre olika personer samma fel person , det är helt enkelt så att Swedbank har den policyn , eller har Du en annan referens om just Swedbank i denna fråga ... :)

"Phonta " sa:
Om så är fallet så är tre olika personer samma fel person , det är helt enkelt så att Swedbank har den policyn , eller har Du en annan referens om just Swedbank i denna fråga ... :)

Har skickat mail. Får se vad dom svarar.
Får jag ett nekande svar så loggar jag in på nätbanken och sänder ett personligare mail från den.

Svar kommer förhoppningsvis nder veckan.

DNB (Norge) har inga som helst problem att skicka kort till mig i Sverige, så jag undrar i så fall i fall Swedbank är den enda banken som har den policyn.

"Phonta " sa:
Jag fick ett bankkort från Swedbank skickat till Thailand för fyra månader sedan, men det är möjligt att bestämmelserna har ändrats sedan dess.

Skulle nog tro att de anser mig som en mycket bra kund , vilket kontor tillhör du som fick detta skickat till Dig , det är ju emot deras policy, jag säger inte alls att du far med osanning utan snarare så att dessa tre människor på Frösunda kontoret i Stockholm är okunniga eller helt enkelt ovilliga att gå mig tillmötes ...

"Phonta " sa:
Gjorde det igår , fick svar idag att tyvärr så skickas det inga kort utomlands ....
Och kortet skickas ju per automatik till den adressen som är angiven för kortinnehavaren .......Så hur andra då gör förstår inte jag ...........

Funderar även på varför man som Farang inte får ha ett Visakort på tillex Siam C, då menar jag ett debit /kredit .. Går ju inte att handla på ett debitkort ......
Märkligt efterssom de direkt ser om de får slantarna ,, förstår fa.. inte mej på bankerna

Hade inga problem få kort o kod tillsänt mej i Thailand när jag bodde där!

Jag vet att Tillex.Nordea sänder kort till Thailand utan problem.. Nu har jag andrat min Billingadress till mins sons adress i Sverige ...
saken är nog den att Nordea skickar kortet men kortet är inte aktiverat , Swedbank skickar kort som är färdiga att använda :eek: Idioter i mina ögon , hur fa..kan de göra så , Nordea skickar ett kort som sen via internet aktiveras .. ALLA vet ju att ett aktiverat kort i orätta händer kan kosta massor, därför undrar jag hur Swedbank tänker .. Tänker byta bank nästa gånga jag åker till Sverige , när det nu blir , känns inte lockande alls ...

"Phonta " sa:
Jag vet att Tillex.Nordea sänder kort till Thailand utan problem.. Nu har jag andrat min Billingadress till mins sons adress i Sverige ...
saken är nog den att Nordea skickar kortet men kortet är inte aktiverat , Swedbank skickar kort som är färdiga att använda :eek: Idioter i mina ögon , hur fa..kan de göra så , Nordea skickar ett kort som sen via internet aktiveras .. ALLA vet ju att ett aktiverat kort i orätta händer kan kosta massor, därför undrar jag hur Swedbank tänker .. Tänker byta bank nästa gånga jag åker till Sverige , när det nu blir , känns inte lockande alls ...

Mitt svar från banken.

"Hej!

Tack för din fråga om kort.

Vi kan göra en beställning av kort till utland om du kontaktar vår Servicelinje på +46 8 411 10 20, de har öppet dygnet runt och accepterar Collect-call. Priset är 400 kronor för kortbeställning till utland.

Ha en bra dag!

Med vänlig hälsning
Swedbank AB (publ)
Mattias Ljungberg

Telefonbanken 0771-22 11 22
Internetbanken support 0771-97 75 12
Öppet måndag-söndag 07.00-23.00, med reservation för vissa storhelger. Självbetjäningen och internetbanken har öppet dygnet runt.

www.swedbank.se/kontor hittar du kontaktvägar till våra kontor.

Observera att vissa sparbanker kan ha andra telefonnummer och öppettider. Kontakta din bank för mer information.

Miljöcertifierad enligt ISO 14001"

Tackar för den infon , mycket intressant att de helt enkelt skiter i att serva sina kunder. dags för ett byta av bank tror jag ... ;)

Ursäkta mig men vad är det för skitsnack ?" Försöksutskrivna " :D, existerar nog bara i Din lilla värd :)

se så,,
värld menar du. Men det är ett elände med banker, jag hade en inloggningsid i SHB. En massiv virusattack gjorde att jag måste formattera... Det hände i Chaozhou, Guangdong (Taxin Shinawatras mormor kommer från det countyt). Det var 2005, Ringde till SHB. Det är bara att gå in på ditt SHB kontor och få ett nytt password. Jamen det är 8000 km, fågelvägen. Det är bara att gå in på närmaste SHB ko......Klick.

"derPanzerHerring " sa:
se så,,
värld menar du. Men det är ett elände med banker, jag hade en inloggningsid i SHB. En massiv virusattack gjorde att jag måste formattera... Det hände i Chaozhou, Guangdong (Taxin Shinawatras mormor kommer från det countyt). Det var 2005, Ringde till SHB. Det är bara att gå in på ditt SHB kontor och få ett nytt password. Jamen det är 8000 km, fågelvägen. Det är bara att gå in på närmaste SHB ko......Klick.

Ingen fara det är lugnt , jag förstår vad du menar :)

Nu var det väl inte om att få kortet skickat, utan adressen där kortet är skrivet. Han säger som sagt han beställer varor ifrån USA och kan inte få registrerat sin adress i Thailand som dom skall sändas till. Detta är pga. All skimming har inte med vart kortet skall sändas var väl inte det han fråga efter? Och detta gör bankerna för att skydda oss har ju inget att göra med att ni fått bankkort hemskickat läs va han frågar om. Därför jag säger skaffa elektroniskt visa på bank i thailand (behövs internetbank för det) är registrerat på din hem adress ok! Detta är ett alternativ som dom erbjuder pga. Att vi bara kan få betal kort likaså dom flesta thai.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp