Bästa thairestaurangen i Göteborg?

Vilken thairestaurang skulle ni rekommendera för en lite "finare" middag i Göteborg?

Finare...?
Vet inte med mig någon riktig thairestaurangen som är finare. Finns några asianfusionställen men det är inte riktig thai.
Då finns det Vrå, Hoze, Toso.

Trevligare lokal men ändå med riktig thaimat...
Då tänker jag på Spice of Thailand, Moon Thai, Sukothai.

En av stans bästa ställen är Tantawan i Klippan. Lelle som driver stället med sin fru hade tidigare en mycket populär restaurang i Majorna. Trist lokal och passar bäst som take away. Men maten är rikrigt bra. Detsamma gäller för BaanThai i toppen på Eklandabacken.

Finare...?
Vet inte med mig någon riktig thairestaurangen som är finare. Finns några asianfusionställen men det är inte riktig thai.

En av stans bästa ställen är Tantawan i Klippan. Lelle som driver stället med sin fru hade tidigare en mycket populär restaurang i Majorna. Trist lokal och passar bäst som take away. Men maten är rikrigt bra. Detsamma gäller för BaanThai i toppen på Eklandabacken.

Tänkte överraska tjejen lite imorgon med en trevlig middag ute så behövde lite tips då jag är värdelös på restauranger...

Ja finare är väl att ta i men tänkte på lite trevligare inredning, bra mat och lite trevligare än bara slänga i sig maten och dra.

Ska kolla in Spice of Thailand. Tack för tipsen.

Tänkte överraska tjejen lite imorgon med en trevlig middag ute så behövde lite tips då jag är värdelös på restauranger...

Ja finare är väl att ta i men tänkte på lite trevligare inredning, bra mat och lite trevligare än bara slänga i sig maten och dra.

Ska kolla in Spice of Thailand. Tack för tipsen.
Vill hon verkligen gå på en thairestaurang? Frugan vägrar, kan göra bättre mat själv säger hon. Aldrig varit på en thairestaurang i Sverige tillsammans under våra 16 år, även fast jag föreslagit det. :D

Ja, det är få thairestauranger jag har varit till som serverar bra mat.
Nu är väl inte utbudet i norr direkt stort, så det kan ju vara en orsak.
Arctic Thai i Luleå är den bästa thairestaurangen jag varit till. De andra har väldigt försvenskad mat

Ja, det är få thairestauranger jag har varit till som serverar bra mat.
Nu är väl inte utbudet i norr direkt stort, så det kan ju vara en orsak.
Arctic Thai i Luleå är den bästa thairestaurangen jag varit till. De andra har väldigt försvenskad mat
Nej det finns ju en del som är dåliga men också bättre. Thap Thim i Malmö serverar bra isaanmat men är lite dyrare. En mindre restaurang i Landskrona är också bra, Thaiköket på Storgatan bakom Citygross. Hon fixar om man vill ha starkt, jag käkade en Grapao som fick snoret att rinna.
Det ligger tre thaiägda ställen inom 50 meter där, förutom restaurangen en livsmedelsaffär och en massage.

Min fru blir gärna utbjuden men undviker thaiställen då hon lagar den bättre själv. Då steakhouse och dylikt gillas.

Matlagning är inte gummans starka sida. Hon kan laga lite svensk mat nu som jag har lärt henne.

Vi lagar inte mat hemma särskilt ofta men ska bli lite ändring på det framöver...

Min fru älskar laga mat från alla världens hörn. Jag gillar också laga mat.

Jag gillar att laga mat men har blivit mindre med åren. Tjejen har väl i princip aldrig lagat mat innan vi träffades men börjar tycka om det.

Nu är vi ganska lata av oss också så när båda jobbar och kommer hem lite olika tider så köper vi ofta med något på vägen istället för att lägga en timme vid spisen. Hon får lunch på jobbet och jag går alltid ut och äter frukost och lunch med kollegorna.

Jag gillar att laga mat men har blivit mindre med åren. Tjejen har väl i princip aldrig lagat mat innan vi träffades men börjar tycka om det.

Nu är vi ganska lata av oss också så när båda jobbar och kommer hem lite olika tider så köper vi ofta med något på vägen istället för att lägga en timme vid spisen. Hon får lunch på jobbet och jag går alltid ut och äter frukost och lunch med kollegorna.
Min fru hade heller knappast lagat mat innan vi träffades. Men att bo i Sverige utan Isaanmat så lärde hon sig sen vidgades vyerna.

Finare...?

Håll dig ifrån Moon thai, araber har köpt den restaurangen.

Ni skulle behöva ha Tigern i Götlaborg som vi har el Stockholmo, dom gör alltid bra mat, är numro uno!
Sedan har ni i Göteborg en kina krog som heter Rullband, den e bra tycker jag å min fru!

Ni skulle behöva ha Tigern i Götlaborg som vi har el Stockholmo, dom gör alltid bra mat, är numro uno!
Sedan har ni i Göteborg en kina krog som heter Rullband, den e bra tycker jag å min fru!

Tigern ja... ditt går man väl inte för maten... ;)

Men det finns en drös med bra ställen i Stockholm. Det är ni ganska bortskämda med. Favvon är Thai Rung i Liljeholmen.

Liknande trådar

Svar
19
Visningar
1 K
Raderad medlem 9942
R
R
Svar
37
Visningar
4 K