Billigaste biljetterna

Det är ett kanonpris ni fått , jag skulle oxå nappat på det . Jag brukar börja med att kolla Thaiairways priser och tider först med direktflyg ,men då måste man söka i god tid för de billiga bokas snabbt. Jag gillar thais service ombord . / Owe

Frun och jag åkte ner i mitten av November 2015 för 6100 SEK, sen åkte jag igen med dottern den 23 februari med Thai för 7100 SEK/pers i 2 månader. Tyvärr serverade de ens inte en enda öl ombord. Väldigt svagt av dem. Åkte sedan hem igen hela familjen, jag, frun och dottern. Då hade de i alla fall öl, men de hade ingen peppar och salt. Det fick man fråga efter. Deras service blir bara sämre och sämre, ligger bland dem sista enligt mig.
Men flygtiderna är kanon!

Tyvärr serverade de ens inte en enda öl ombord. Väldigt svagt av dem. Åkte sedan hem igen hela familjen, jag, frun och dottern. Då hade de i alla fall öl, men de hade ingen peppar och salt. Det fick man fråga efter.
Det har jag aldrig varit med om att dom inte haft bira, dock så har det hänt att Chang tagit slut men det har fortfarande funnits öl, sen har dom ju slutat för något år sen att servera både öl och whiskey samtidigt, då har man fått välja vad man vill ha, och när man gått till "köket" och bett om en whiskey så har man fått den i en vit plastmugg så att dom andra passagerarna inte ska se vad som finns i glaset. Men det kan ju bero på att folk supit en hel del när det är gratis. Sista resan så saknades det bestick för mig men det var bara att säga till så kom dom med det, dock ingen stor grej.

Det har jag aldrig varit med om att dom inte haft bira, dock så har det hänt att Chang tagit slut men det har fortfarande funnits öl, sen har dom ju slutat för något år sen att servera både öl och whiskey samtidigt, då har man fått välja vad man vill ha, och när man gått till "köket" och bett om en whiskey så har man fått den i en vit plastmugg så att dom andra passagerarna inte ska se vad som finns i glaset. Men det kan ju bero på att folk supit en hel del när det är gratis. Sista resan så saknades det bestick för mig men det var bara att säga till så kom dom med det, dock ingen stor grej.

För ungefär 1 år sedan var det inga problem med både öl och whiskey. Denna gången hade de t.o.m. sagt i högtalare innan start från Arlanda att de inte skulle servera öl. Dottern min hörde det på thai

Det enda dom sa i högtalarna när jag åkte sist var att dom inte skulle servera alkohol till dom under 18 och dom som hade fått i sig lite väl mycket under resans gång.

Sen att dom inte serverar lika mycket numera som dom gjorde förr är inga som helst problem för mig, då det bara blir en 2-3 bira och någon whiskey för min del

Jag beställer bara ett par glas rödvin och så länge dom fixar det är jag nöjd. Alkoholen är ett litet problem, tiderna och priset är det viktigaste.

Jag beställer bara ett par glas rödvin och så länge dom fixar det är jag nöjd. Alkoholen är ett litet problem, tiderna och priset är det viktigaste.
Bättre hoppa över vinet på flyget.
Har testat lite alkohol konsumtion, lite mer alkoholkonsumtion och helt nyckter.
Räcker med 1 glas rödvin så kan jag bli jetlaggad i flera dagar, lite onyckter upp till en vecka.
Ingen Alkoholkonsumtion på flyget ingen jetlag alls jag är fit for fight och går in i dyngsrytmen direkt.
Så jag kör helnycktra flygningar framigenom, slipper man vara seg innan man kommer in i dyngsrytmen och slöseri med tid.

Läste även detta i tror det var illustrerad vetenskap att alkohol ökar jetlaggen mångfaldigt vid flygningar och det stämmer på mig.
Från att ha jetlag till 1 vecka vid lite onyckterhet på flyget till inget tecken på jetlag vid helt akloholfritt.

Har testat lite alkohol konsumtion, lite mer alkoholkonsumtion och helt nyckter.
Räcker med 1 glas rödvin så kan jag bli jetlaggad i flera dagar, lite onyckter upp till en vecka.
Ingen Alkoholkonsumtion på flyget ingen jetlag alls jag är fit for fight och går in i dyngsrytmen direkt.
Så jag kör helnycktra flygningar framigenom, slipper man vara seg innan man kommer in i dyngsrytmen och slöseri med tid.

Läste även detta i tror det var illustrerad vetenskap att alkohol ökar jetlaggen mångfaldigt vid flygningar och det stämmer på mig.
Från att ha jetlag till 1 vecka vid lite onyckterhet på flyget till inget tecken på jetlag vid helt akloholfritt.
Stämmer säkert, men vi är på väg på semester och vill ha ett glas. Du ska ju bara hem :)

Stämmer säkert, men vi är på väg på semester och vill ha ett glas. Du ska ju bara hem :)
Jo jag vet ;) Så det blir ju skillnad, klart man vill korka upp på flygplatsen när man skall på semester ;)

Senast redigerad av en moderator:

Tack för tipset! Men gratis är gott som bekant så det blir kanske svårt att avstå. ;)

Vi dricker aldrig alkohol då vi flyger , bara mat med dryck. Efter det blir det att försöka sova för att ta dö på restiden.
Sen är det ju tidszonen som måste komma i takt med kroppen . / Owe

Jo jag vet ;) Så det blir ju skillnad, klart man vill korka upp på flygplatsen när man skall på semester ;)
Nu brukar jag inte dricka några mängder men några små öl blir det ju, inga bekymmer med jetlag utan brukar vara förhållandevis pigg efter resan ner.

Samma här, brukar inte ha några problem, brukar komma in i deras tidsrymd redan första dagen, däremot så kan det vara lite segt några dagar när man kommer hem

Samma här, brukar inte ha några problem, brukar komma in i deras tidsrymd redan första dagen, däremot så kan det vara lite segt några dagar när man kommer hem
För mig är det samma sak. Max två öl för att komma in i relaxing mode. Kanske en drink också.

Notwegian vinner ju igen. Bäst priser och man vet vad man inte får. Man betalar för det man vill ha. Fyra personer kostar 14 000 utan mat.

Ingen alkohol alls när vi flyger, sover kasst då och det enda jag vill göra på planet är äta å sova.

Jag råkade se några erbjudande på KLM Göteborg till Bangkok. Åker man den 1 juni med retur 15 juni t.ex. är priset 4156 t.o.r. KLM har ett baspris för t.o.r. med tillägg för retur beroende på när man skall återvända till Sverige. Åker man tillbaks i november kan det kosta några tusenlappar mee. Värt att kolla på KLMs sida i alla fall.

Pris på extrabagage skiljer rätt mycket, för oss som har 2-3 extra väskor kan skillnaden vara rätt stor.
Såg tex KLM tog 320 euro om vi skulle ta med 3 väskor, finnarna tar 180 så tor nästan hälften med fin.

Thai tillåter och inkluderar 30 kg per person, det räcker väl i dom flesta fallen. Vi kommer att ha ca 150 kg med oss hem i augusti.

Tillbaka
Topp