Gårilla
Forumräv
Reser lite tidigare 18 september tillsammans med frugan som stannar i Thailand tills efter Songkran troligen. Själv så tar jag en tur till Sverige i antingen mot mitten av december om jag inte skulle få en förlängning på plats av mitt 90 dagars visum som gift med en Thai. Annars så kommer jag till Sverige i januari och stannar några veckor upp till en månad och reser sedan tillbaka till Thailand igen och åker med frugan tillbaka till Sverige i april. Har varit i Thailand 70 dagar hittills i år så kommer att hålla mig under totalt 180 dagar under detta året så att jag inte skall räknas som skattepliktig till Thailand enligt de nya reglerna som började tillämpas från och med 1 januari i år.Reser ned i slutet av oktober inte bokat nå hemresa än nån gång före eller efter jul, det är frågan det.
Skall ta mig funderare.
Fick en dålig känsla och bokade hotell vid Kastrup igår så att vi tar och åker tåg från Kalmar redan den 17 september och tar en övernattning. Det är alldeles för mycket strul med tågen och skulle det stopp på enkelspåret mellan Kalmar och Alvesta den 18.e så skulle vi missa att komma med Thai Airways flyget.