Hej, Hat Yai är som vilkens storstad som helst. Mindre än Bangkok och det är ganska lätt att lära sig hitta om man kör bil eller moppe, det finns ringleder som gör det lätt att ta sig runt i staden. Det finns en uppsjö av köpcentrum och affärer. En trevlig centrumkärna med mycket hotell och restauranger pubar. Det som präglar staden är att det är mycket turister från Singapore och Malaysia. Mycket av verksamheterna drivs av muslimer och kineser som bott i Thailand i många generationer så jag skulle säga att dom är som Thailändare i allmänhet. Klart att det har varit oroligheter och en del bombattentat men faror finns ju över allt. Man får akta sig så man inte får en kokosnöt i huvudet den risken är också stor i Thailand

. Åk till Hat Yai och känn av stället antingen trivs man i en storstad eller inte. Jag själv är mer av en landsorts människa och har ca en timmes bilresa in till Hat Yai. Jag åker dit för att handla vispgrädde och andra saker jag inte kan få tag på hemma på min gata på landet. Jag och min fru har tagit över en gummiplantage i Songkhla provinsen som drevs av min frus mamma men hon har gått bort. Det är drygt en timmes flygtid till Bangkok, KL, Singapore Phuket.
Ta chansen och besök Hat Yai jag tror inte du blir besviken. Östkusten i södra Thailand har mycket att erbjuda prova att åka kustvägen söder om Don Sak så kommer ni hitta många fina stränder och mycket annat. Tack för ordet.