Brev/Paket

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
När ni skickar Brev/Paket från Sve-Thai eller Thai/Sve, har det alltid funkat?
Jag har märkt att vissa adresser som jag har skickat till i Thai funkar det alltid, vissa adresser som jag skickar till är det si eller så med om breven eller paketen kommer fram.
Brev/Paket som jag har fått hit till Sve har det alltid funkat med posten.
När man ser moppebrevbäraren i Thai som har all post i cykelkorgen där fram så kan jag gott och väl förstå att all post inte kommer till rätt ägare, hur lätt som helst att gå förbi och ta några brev för vem som helst.
Ibland tror jag också att brevbäraren inte kan vårat alfabet därav så kommer inte alla breven fram.
Det bästa härifrån för att gardera sej lite mer kan vara att se till att få mottagarnamnet och adressen på Thaibokstäver.
Men jag tror även att vissa brev/paket försvinner redan i Bangkok när dom gås igenom där innan dom ska skickas vidare.

Paket har allti kommit fram men brev e de värre me o ja har allti adressen på både thai o svenska o som lego säger 10-14 dagar för paket men när tanten skickat till mi på en måndag från thailand brukar ja ha de redan tors eller fredag....

Jag har bara positiva erfarenheter av att skicka brev o paket. Visst har det tagit ett par veckor någon gång. Och jag har aldrig skrivit på thai.

Har tyvärr dåliga erfarenheter av posten när det gäller att skicka brev till Thailand, vid ett flertal tillfällen har breven inte kommit fram trots att dessa skickades Rek. Har efter detta använt mig av DHL när det har varit viktiga försändelser.
Men post från thailand fungerar riktigt bra som tidigare har sagts :)

Har endast skickat ett brev till Thailand och det var till Udon Thani. Det kom fram på ung. 1 vecka.

Fick tipset att man skriver på mobil-nummret till mottagaren, så ringer postis upp mottagaren om dom är osäkra..

Nu hittade jag tråden.
Så med detta så kan vi nog inte komma längre ::)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp