Brygga öl och vin

Vore kul att odla egna vindruvor och göra vin :)
Ja verkligen, jag brukar göra vin här i Sverige på klarbär, men i år tog sambon skörden till försäljning a75kr kg.:D Men tillbaka till Thailand,,som sagt kul med eget vin, kommer säkert bli gott. Öl har jag aldrig sett någon brygga.

Ja verkligen, jag brukar göra vin här i Sverige på klarbär, men i år tog sambon skörden till försäljning a75kr kg.:D Men tillbaka till Thailand,,som sagt kul med eget vin, kommer säkert bli gott. Öl har jag aldrig sett någon brygga.
Har varit inne på en del "sajter" och det verkar inte vara allt för svårt att brygga öl men det ska ju smaka okej också.

Hej

Vad jag vet är det inte tillåtet att göra vin själv i Thailand, hur det ligger till med öl vet jag inte.

När man tillverkar vin på ris i byarna är det mycket hysch hysch och man gömmer sina krukor med vin, tror inte att det blir mer lagligt att göra vin på frukt.

Mvh isan lover
Gömmer man krukorna för polisen eller presumtivt törstiga personer?. Är det vin eller risbrännvin som man gör av riset..?

Gömmer man krukorna för polisen eller presumtivt törstiga personer.. Är det vin eller risbrännvin som man gör av riset..

Hej

Man gör traditionellt risvin till högtider som songkran och att tillverka detta ska vara förbjudet, har varit med och tillverkat och druckit risvin i flera olika provinser och man har alltid sagt att det är olagligt + att dom kommer att bötfällas om dom ertappas, frågade för säkerhetsskull frugan nu och hon vidhåller att det är så, ibland gömmer man vinet ute i skogen, på sin farm eller på husets toa.

Det är bara vin jag avser, det är inte många som tillverkar och bränner egen sprit.

Mvh isan lover

Jag gjorde vin på kokosnötsvatten, ananas och bananer på den tiden jag söp, höll cirka 18 procent men gott nej,

21.jpg
20.jpg

Nu har min fru kollat på nätet. Det ska tydligen vara lagligt att göra fruktvin för eget bruk men det fick tydligen inte bli för starkt. Oklart med vin på ris..

Liknande trådar

A
Svar
52
Visningar
6 K
E
A
Svar
0
Visningar
893