Vin i Thailand

Här ligger Tops.
Tops market The Chill Pattaya
9/9 Moo 10, Nong Prue, Bang Lamung, Chon Buri 20150, Thailand
+66 38 197 477

https://goo.gl/maps/WkJvxXGMq3C2

Men stoppa vid Tesco på Sukhumvith så hittar du nog något där som passar dom har en vinhylla.

För mig att Friendship har importerat box-vin med om du ville ha det, inte 100% säker på om det var importerat dock.
Friendship ligger precis innan tukcom.

Jo jag har sett lite vin på Tesco då jag handlat öl mm. Aldrig tittat närmare eftersom jag haft med mig så det räcker från Sverige.

Friendship vet jag faktiskt var det är. Mest för parkeringens skull.

Tycker ni glömt Food mart i backen ner mot jomtien där bussarna till flygplatsen går. Denna lilla butiken har riktigt bra sortiment framförallt har de just sånt man behöver. Bra priser på goda oliver och just alkohol haltiga drycker. Det är också det enda stället jag hittat saltlakris snaps.
Handlar numera på BIG C Extra på klang som nämnts samt denna lilla butiken Food Mart de har många bra viner i kylen. Vilket passar mig bra man gör ett snabbt stopp och väljer ett lämpligt vin till kvällen.
Frendship tycker jag var bra men numera blir det nästan aldrig det enda jag handlar där är Underberg men även det går att köpa på Food Mart.

jag gillar vin. Dricker mest rött men även vitt speciellt om det bubblar.

Brukar ta med mig två boxar när jag åker till Thailand för en månads vistelse. Dricker inte allt själv men brukar vara lagom. Denna gång blev det bara en box och nu stannar vi i två månader.

Självklart finns det vin i Thailand men har någon ett tips på gott vin till vettiga pengar. Jag gillar rödvin av kraftigare sort typ Rioja.

Nu har suget blivit så stort att jag måste nog inhandla lite vin men var åker jag, Tesco? Bor i BangSaray.

Något OT. Men gillar du Rioja så finns ett fynd på Systemet. La Rioja Alta. Kostar en liten slant men smakar
en stor slant. Ett fynd. Änglasång och solsken på flaska. BTW, Parker ger 2007:an som säljs nu 95 poäng. 2005 & 2006
96 om jag minns rätt. Går att ligga lång på. Köp ett par lådor. Säkrare investering än Bitcoin...;

https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/la-rioja-alta-746201

Hej

Själv brukar jag köpa någon av dom Australienska eller Chilenska rödvins boxar som säljs på Big C och Lotus, inget märkvärdigt vin, men om prövar några olika sorter så brukar det alltid finnas någon som man kan dricka.

Men det är stor skillnad på smaken, själv föredrar jag lite starkare viner, gärna på 14% eller mer, tycker det får en fylligare smak och är mörkare.

Mvh isan lover

Hej

Själv brukar jag köpa någon av dom Australienska eller Chilenska rödvins boxar som säljs på Big C och Lotus, inget märkvärdigt vin, men om prövar några olika sorter så brukar det alltid finnas någon som man kan dricka.

Men det är stor skillnad på smaken, själv föredrar jag lite starkare viner, gärna på 14% eller mer, tycker det får en fylligare smak och är mörkare.

Mvh isan lover
Samma här, föredrar det som heter Peter Wella. Alla dessa boxviner är framställda i Thailand på druvsaft som är importerad från olika länder.
Man kan se på färgen på skattemärket om det är en fullt beskattad vara eller en som är framställd i Thailand. Fyra liter för 800 baht är bra pris för ett vin som är okej att dricka till vardags, eller?

Åkte bil den vägen för några veckor sedan, för ett år sedan så närmade bygget sig Don Muang nu är pelarna resta så gott som hela vägen. Många arbetstillfällen och mycket stålar in för många thai tror jag.

Åkte bil den vägen för några veckor sedan, för ett år sedan så närmade bygget sig Don Muang nu är pelarna resta så gott som hela vägen. Många arbetstillfällen och mycket stålar in för många thai tror jag.
Är det samma då, jag har med sett det bygget vid Don Muang men det har jag ju antagit att det är en del av skytrain som byggs ut?
Läser du artikeln jag länkade så står det att bygget började i Torsdags och det är mellan 2 stationer inte inne i Bangkok.
Och hela sträckan skall vara klar 2022.

Är det samma då, jag har med sett det bygget vid Don Muang men det har jag ju antagit att det är en del av skytrain som byggs ut?
Läser du artikeln jag länkade så står det att bygget började i Torsdags och det är mellan 2 stationer inte inne i Bangkok.
Och hela sträckan skall vara klar 2022.
Ja jag läste den men tyckte inte att den var så informativ, eller så läste jag för fort. ;) Och om jag inte har förstått helt fel av det jag läst tidigare så blir skytrain sträckan till Don Muang ett av de sex stoppen. Med mina blåa ögon så tycker jag att bygget går som tåget:D Så jag blir inte förvånad om det blir tidigare än 2022.
De där två stationerna, Klang Dong och Pang Asok är väl två till av stoppen? Pang Asok är inte så långt ifrån Chokchai farm, rimligt stopp. Och Klang Dong nästa, då är vi Pak Chong distriktet, hoppas det är sista innan Khorat city:)

Ja jag läste den men tyckte inte att den var så informativ, eller så läste jag för fort. ;) Och om jag inte har förstått helt fel av det jag läst tidigare så blir skytrain sträckan till Don Muang ett av de sex stoppen. Med mina blåa ögon så tycker jag att bygget går som tåget:D Så jag blir inte förvånad om det blir tidigare än 2022.
De där två stationerna, Klang Dong och Pang Asok är väl två till av stoppen? Pang Asok är inte så långt ifrån Chokchai farm, rimligt stopp. Och Klang Dong nästa, då är vi Pak Chong distriktet, hoppas det är sista innan Khorat city:)
Dom 2 stoppen klang dong och pang asok är den första etappen som skall byggas står det.
Har varit mycket skriverier om det innan om att den första sträckan som skall öppnas kommer gå mitt ute i ingenstans och vart kritik till det.
Det stod i artikeln att detta är första fasen i tågsträckan, den börjades byggas officielt i Torsdags och hela sträckan skulle vara klar 2022.

Thailand and China will build the high-speed train line from Bangkok to Nakhon Ratchasima, a distance of 252 kilometres with six stations along the way.

The first phase is for only 3.5km between Klang Dong and Pang Asok.

Och det är den här första fasen som officielt började byggas Torsdagen 21 December i år.

Men dom kanske har tjuvstartat ;)

jag gillar vin. Dricker mest rött men även vitt speciellt om det bubblar.

Brukar ta med mig två boxar när jag åker till Thailand för en månads vistelse. Dricker inte allt själv men brukar vara lagom. Denna gång blev det bara en box och nu stannar vi i två månader.

Självklart finns det vin i Thailand men har någon ett tips på gott vin till vettiga pengar. Jag gillar rödvin av kraftigare sort typ Rioja.

Nu har suget blivit så stort att jag måste nog inhandla lite vin men var åker jag, Tesco? Bor i BangSaray.

Här kan du säkert hitta det du söker, går även beställa online.
https://www.wineconnection.co.th/restaurant/index/list?type=Store

/ SatanG

Jag förstår inte riktigt varför vin inte smakar gott i Thailand, eller värmen.
Jag är rätt insatt i smaker men vin tycker jag inte smakar gott i värmen. Öl och i så fall Chang här är ok men vin nix. Undrar om jag är annorlunda på något vis? :rolleyes:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp