Vin i Thailand

Är på Big-C så gick och kolla in vinavdelningen.
20180105_202545.jpg
20180105_202549.jpg
20180105_202605.jpg
20180105_202608.jpg
20180105_202705.jpg
Jag trodde du skulle lägga upp lite bilder på familjen när du nu kom tillbaks och inte på viner ... sjön suger :D

Jag trodde du skulle lägga upp lite bilder på familjen när du nu kom tillbaks och inte på viner ... sjön suger :D
Körde in på Big-C och handlade lite mat när vi körde ner farsan och styvmor till hotellet och kom att tänka på den här tråden så fick gå och ta ett foto..
Innan såg det ut såhär.
received_114119896058379.jpeg

Och nu såhär.
20180105_220346.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Jag var på BigC Pattaya Thai och köpte mig ett boxvin. Kände igen vinet så funderade inte så länge. Det enda jag reagerade på var priset 799baht, typ som hemma i Sverige.

På nyårsafton öppnade jag vinet och smakade på det. Det var inte det bästa vinet jag testat :) Men seriöst det var något som inte stämde så jag började läsa på boxen och då förstod jag. Detta är inte ett rent vin utan en blandning med fruktsaft. Har ju läst om detta i denna tråd men fattade inte att man blandade med vanligt vin. Trodde det var antingen eller. Hur som helst, på måndag bär det av upp till hembyn och där finns massor med folk som inte spottar i glaset så "vinet" kommer nog att gå åt ändå. Jag skall vara lite mer uppmärksam nästa gånga jag köper vin i Thailand.

Som ni säkert förstått så kan jag inte rekommendera detta vinet fast smaken är som baken......

Foto 2018-01-05 20 55 44.jpg

Tycker texten är lite rolig "drinkable fruit wine". Jasså!? Drickbart men inte mer 55555
Foto 2018-01-05 20 56 07.jpg
Fruktjuice är ju ännu värre än druvjuice, bättre då att köpa Marinella Eller nåt annat fruktvin som är allt annat än just vin.,,

Fruktjuice är ju ännu värre än druvjuice, bättre då att köpa Marinella Eller nåt annat fruktvin som är allt annat än just vin.,,
Eller Sangria en typ av vinbål som finns i Spanien och Portugal.
Det är lite åt samma håll som många viner här i Thailand.
Tror att de som importerar även från andra länder tar hem mest av den typen av vin som thai kan gilla.
De har ju en alkoläsk som heter Spy och det händer nog om man intar för mycket av den typen av drycker.
Annars finns det en spritaffär i Nan som har det mesta. Han har rökig whisky i olika sorter. Gin, Konjak, vin från olika länder mest från Frankrike.
Bör komma ihåg att ta några bilder när jag är där nästa gång.
Hittar ni inte den typen av handlare på större städer?

Som en gammal hederlig vinsats alltså. Rulles 7 dagars röda från B:W !

Fast då kan de ju skriva färdigjäst vinsats istället...... Hehe....
Det finns folk som gillar Rulles också och gör man det så blir det inte så dyrt heller. Dessutom går det snabbt som du skriver, risken är i och för sig att det går åt snabbt också. Folk som gillar Rulles har inte tid att rulla vin i munnen och gurgla :p

Liknande trådar

Tillbaka
Topp