budgett i 3 månader?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej.

Som alla andra har även jag planer på att åka till Thailand. Jag och min pojkvän satt och funderade på om någon möjligen har en aning om var budgetten ungerfär kommer hamna på om man är borsta i 3 månader?? Vi vill äta gott, åka på en hel del utflyckter och ändå kunna unna oss någolunda fina övernattningar. Men ingen överdriven lyx :)

hoppas på svar!

tack på förhand.
Mvh/Maria
 
jag bränner ca 50,000sek per månad. men då är jag kung ochså.
men normalt levene ca 70,000sekpå3 mån. just nu är det dyrare(högsesång) mvh frank
 
Jag skulle väl generellt säga att på semestern skall man göra det man tycker om att göra. Själv har jag svårt att tänka mig lägga 2000 bath/natt för hotellrum. Men det är jag det. Och jag är inte så förtjust i AC heller. Även om jag har installerat det i sovrummet i stugan. Fast å andra sidan bränner jag nog lätt 20.000 bath på 19 dyk under 5 dagar, inklusive mat och rum på båt. (stirrar drömlikt in i väggen och tänker på hur länge sen det va han dök)
 
En budget på 3 mån kan se väldigt olika ut bla beroende på om man åker hög eller lågsäsong om man väljer att resa med buss tåg eller flyg om man vill ha aircondition eller inte på rummet.Om man stannar länge på ett ställe mm mm.
Men ett sätt att få pengarna att räcka längre kan tex vara att resa med tåg eller buss på nätterna(spar hotellpengar)Inte bo jätte centralt oftast billigare liten bit från tex stranden.Äta där Thaiarna äter Oftast desutom godare,sen om man håller igen på alkholen(ölen brukar vara min STÖRSTA utgift :D ) och dricker alkoholfritt så spar man mycket .
Sen e det så att PRUTA med ett leende särskilt låg säsong.Går att pruta på det mesta dock sällan på mat och fasta resor,utflykter brukar man dock kunna pruta på.
Mvh Musse och Nong
 
Tänk va alla snackar om att spara pengar och snåla hela tiden. Åka buss på natten. Herregud det är semester i Thailand. Ha kul! glöm vardagen och njut av vad thailand ensålänge kan erbjuda oss Faranger. Dessutom det är ju skitbilligt allt vad man ser.Okey jag äter helst på gatorna(billigare) men framförallt godare. Åk Taxi!!! skitbilligt var du en ska.Tyvärr tror jag att thailand inom 20år är helt förtört av denna uppblommande turism som hela tiden ökar. I hua hin finns det redan hela svenskebyar. otäckt och irriterande tycker jag.Thailand förvinner. :thumbsdown:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp