Rena sadismen att Mig har dragit ner så mycket på sin personal att handläggningstiderna blivit så långa.
skall inte behöva ta mer än någon månad att få Ja eller Nej oavsett vilket ärendet är. De här långa handläggningstiderna är ett våldsamt slöseri med skattepengar.
Jag håller med dig till 100 % Om att Migrationsverket sköter det här Mycket dåligt i sitt uppdrag att de skyller på personalproblem är för att de är så ineffektiva så handläggningstider blir så långa och det är helt slöseri med skattepengar till ingen nytta
Det gynnar inte mig det gynnar inte min kvinna Eller skattebetalarna i Sverige Det är bara slösar med skattepengar till ingen nytta
Bara för de inte kan arbeta effektivt och det endast är en byråkrati alltihop, som kostar skattebetalarna mycket pengar det är därför skatterna är höga bland annat.
Skattepengar används på ett felaktigt sätt med byråkrati och ett ineffektivt arbetssätt till ingen nytta som ingen tjänar på.
Det är helt galet att det ska ta så lång tid Jag var med min kvinna i Thailand när vi skaffade hennes pass. Det tog tre timmar från Hon gick in genom dörren tills hon gick ut med sitt pass i handen och var klar.
I Sverige tar det tre månader att få ett pass då tänkte jag vad håller den på med i Sverige är det fullständigt ineffektivt allting de håller på med myndigheterna och det ser man ju när det gäller en uppehållsansökan det ska inte ta mer än som du säger en månad max.
Jag har jobbat som företagare hela mitt liv hade jag drivit mina företag på samma vis så har de gått konkurs många gånger om jag hade agerat som myndigheterna Hade jag fått chansen så har jag omorganiserat hela Migrationsverket och fått en 99 % effektiva organisation Till en bråkdel av den kostnaden som den har i dag
Kan Thailändarna ordna pass på tre timmar så skulle jag nog ordnat till en uppehållsansökan på några timmar också Om jag hade rätt underlag Vi lever ju trots allt då allting finns publicerad på nätet så det var lätt att kontrollera uppgifterna.
Allting handlar om pengar, ingen vill sitta med “Svarte Petter” Vi såg det i migrationsuppgörelsen i EU nyss. Det kostade 250.000 kr att köpa sig fri från att ta emot flyktingar och invandrare. Det kom de fram till efter långa förhandlingar .
Därför är målet att avslöja skenäktenskap för Migrationsverket och att det inte ska bli några kostnader för samhället. Det är dessa saker som avgör om hon får stanna eller inte. Det är deras direktiv. Jag tycker att man skulle kunna ta reda på dem på några timmar om det är sant eller inte vad de uppge parterna och kunna bevisa, att det inte blir någon kostnad för samhället eller om det är skenäktenskap eller inte.
jag kan bevisa i en lögndektor om det skulle behövas sanningen i min utsago inga problem och jag kan bevisa att det inte är ett skenäktenskap och jag kan även visa att jag kan betala för henne livet ut så samhället kommer inte att betala en enda krona då tycker jag att det ska kunna avgöras på några timmar inte som nu åravis en massa byråkrati och resande och kostnader fram och tillbaks. Det måste gå att ordna effektivare men myndigheterna har inte förmågan att klara detta. Det är väl det som är problemet, byråkratin kallar man det. Inkompetens och bristande oförmåga kallar jag det som Migrationsverket drivs.