kurant
Forumveteran
Det är konsulter som sitter på den bästa informationen.Jag fick besked av Migrationsverket att man kunde lämna in antagligen på ambassaden eller VFSGlobal hon har beställt en tid på ambassaden och ska vara där om någon vecka För att lämna in min inbjudan tillsammans med sin ansökan om Schengenvisering
Jo, vi har tittat igenom checklistan noga så det ska nog vara med det de begär.
Bevilja ledigheter får hon inte så hon planerar att sluta sin anställning. Jag vet att det kommer att försvaga hennes ansökan om turistvisum.
Troligen så får hon ett avslag på grund av detta.
Så jag måste nog bosätta mig i Thailand i något eller några år om jag ska vara tillsammans med henne. Det är ett stort steg. Jag äger flera gårdar som jag sköter själv. Blir jag borta så länge kommer de att stå och förfalla.
Migrationsverket har sagt att det tar två veckor att få besked
Ja, det är viktigt att det blir rätt från början. Det blev kanske den viktigaste anledning varför jag gått ut på forumet och försöka få in tips och ta del av era kunskaper och erfarenheter av ni som varit med om samma procedur. Jag tackar dig för den information jag har fått från dig.
Men att säga upp sig från en anställning för att få ett avslag är inte en bra lösning.
Kanske hon kan få ledigt i en månad?
Hoppas det går bra med intervjuerna för i tveksamma fall kan dom bli tuffa.
Det är inte Migrationsverket som tar beslut om visum utan det gör ambassaden som går under UD.