Buss fattade eld – minst 20 döda

Minst 20 migrantarbetare från Burma har omkommit i en bussolycka i Thailand.

Källa: DN
Det var synd om människorna. Men säkerheten i Asien är inte bland de bästa. Varje gång tar jag en promenad i Thailand är rädd att en elkabel ska hamna på mitt huve. Det blir katastrof vid en jordbävning med så mycket nonchalant.

Dom skulle väl börja gräva ned alla kablar i marken nu tyckte jag att jag läste för ett år sedan typ?
Dom skulle börja i en stad först och sedan fortsätta, tro Phuket var först ute.
Det kommer att ta en evighet, jag tror de har ett taskigt avloppsystem som kommer att krocka med allt under jorden. Infrastrukturen är katastrofal där. Att bygga en bra infrastruktur kostar pengar.

Står såhär när jag försöker gå in på Lara Crofts profilsida

Thailand Forum - Fel
This member limits who may view their full profile.

Dom skulle väl börja gräva ned alla kablar i marken nu tyckte jag att jag läste för ett år sedan typ?
Dom skulle börja i en stad först och sedan fortsätta, tro Phuket var först ute.
OT kanske men här i Korat byter de nu ut många gamla stolpar till nya högre så det lär nog dröja innan kablarna grävs ned.

Det var synd om människorna. Men säkerheten i Asien är inte bland de bästa. Varje gång tar jag en promenad i Thailand är rädd att en elkabel ska hamna på mitt huve. Det blir katastrof vid en jordbävning med så mycket nonchalant.
Kanske du är på fel ställe?
Själv aldrig varit rädd när jag går/åker runt i Thailand.

Lara Croft, tack för info, när jag läser vad dom flesta "postare" skriver i tråden, så blir jag bara så "suck", vilka kablar? nedhängande kablar i bussen, eller var det en nerhängd kabel som bussen körde in i? vilket avlopp talas det om, tycker nog det är tragiskt nog, med ett antal omkomna, vila i frid...

Rätt lustigt, nu blev jag i intresserad av Lara Croft men tror inte hon har inget heller att göra med olyckan. Fast hon ser rätt bra ut på bild :oops:
Tror att följer Berras råd med Jolie istället för hon är nog är mera onobar :mad:

Nu är orsaken/utredningen fastslagen utav polisen ang. hur branden av bussen uppkom.

RÖKNING.

Så inget avlopp el. elledningar är inblandat.
Konsensus av historien: Se för f--n till att rökförbud följs även för Burmeser

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
3 K
kenth.pennemo
K
G
Svar
15