Buss från bangkok till Koh chang & Buss från Bangkok till Phuket

• Trådstartare Trådstartare hanein
  • Start datum Start datum

H

hanein

Gäst
Hej!
Undrar om någon vet var i Bangkok där man kan köpa biljetter (buss) till både Koh chang och till Phuket?
Alltså på samma ställe.
Hans

Sitta på en buss 40 mil i Thailand är fn inte kul , än mindre 150 mil .. Då åker jag hellre Hoj dessa 150 mil:thumbsup:

Hej!
Undrar om någon vet var i Bangkok där man kan köpa biljetter (buss) till både Koh chang och till Phuket?
Alltså på samma ställe.
Hans
Hej!
Alltså på samma ställe.
Hans

Biljetter till Koh Chang köper man på Ekamai ligger vid Skytrain
Biljetter till Phuket köper man på Södra busstationen.
Alternativ dyra biljetter på en resebyrå

Biljetter till Koh Chang köper man på Ekamai ligger vid Skytrain
Biljetter till Phuket köper man på Södra busstationen.
Alternativ dyra biljetter på en resebyrå

Jag har testat både dyr biljett (VIP) och den vanliga från Södra busstationen till Phuket. Ta en vanlig, den kostar 1/20 av priset, är snabbare, bekvämare, enklare och jag vågar nästan säga säkrare också. Kände mig som årets loser första gången jag åkte och köpte VIP tourist ticket och resan tog den dubbla tiden, var så många byten att jag inte ens minns längre, helt värdelöst... Den vanliga bussen som Thai åker är faktiskt riktigt bra, bättre än att ta bussen här hemma från GBG-STHLM t. ex. tycker i alla fall jag. Minns inte vad det kostade men var inte många kronor jämfört med VIP som kostade flera tusen baht (ja jag var en idiot).

Kom ihåg att BARA åka med dom statliga bolagen, dom andra skall man passa sig noga för. Stölder mm .
Sitta och åka så långt som till Phuket då skall man åga komfortabelt. En äkta "VIP" buss tar bara 24 st. därför priset, men det finns dom som kallar allt för VIP bara för att få kunder.
Man frågar alltid vid bokningen hur många sittplatser det finns, mer än 24 är ingen VIP.

Jag har testat både dyr biljett (VIP) och den vanliga från Södra busstationen till Phuket. Ta en vanlig, den kostar 1/20 av priset, är snabbare, bekvämare, enklare och jag vågar nästan säga säkrare också. Kände mig som årets loser första gången jag åkte och köpte VIP tourist ticket och resan tog den dubbla tiden, var så många byten att jag inte ens minns längre, helt värdelöst... Den vanliga bussen som Thai åker är faktiskt riktigt bra, bättre än att ta bussen här hemma från GBG-STHLM t. ex. tycker i alla fall jag. Minns inte vad det kostade men var inte många kronor jämfört med VIP som kostade flera tusen baht (ja jag var en idiot).

Du åkte troligen med ett privat bolag, dom statliga, håller sällan på med bussbyten och annat skit.
Dessutom gör dom bara 2 - 3 stopp på den vägen

Spelar ingen roll om det är 24 platser ,luktar skit från muggen , kallt som fn med AC på för fullt ,, Buss går fetbort för mig ,, har åkt massor av Buss , både VIP och chickenbussar , riktigt skit anser jag ,inte på något sätt i klass med Svenska långfärdsbussar ,oavsett bolag

Skulle gärna vilja ha namnen på några statliga bolag i landet , har inte hört talas om dessa , samt varifrån dom går , inte upp i landet i alla fall , kanske söderut mot Phuket , det vet jag inget om , men är seriöst intresserad .
Tåg från Pattaya eller från BkK till Muang Phon funderar jag på nästa gång jag skall åka upp kommersiellt.
Har väl åkt med ett flertal olika bussbolag, alla har varit VIP som angav det , suttit bra ,i alla fall hyfsat bra , ca 500 thbt för 45 mil resa , med kanske ett par tre stopp ,under sex timmars resa .
Men inget statligt vad jag vet:)

Nakhon Chai Air , Chang Tour , mfl är vad jag vet det bästa som går uppåt i landet , men inte är de vad jag vet statliga , kan ju naturligtvis ha fel

Skulle gärna vilja ha namnen på några statliga bolag i landet , har inte hört talas om dessa , samt varifrån dom går , inte upp i landet i alla fall , kanske söderut mot Phuket , det vet jag inget om , men är seriöst intresserad .
Tåg från Pattaya eller från BkK till Muang Phon funderar jag på nästa gång jag skall åka upp kommersiellt.
Har väl åkt med ett flertal olika bussbolag, alla har varit VIP som angav det , suttit bra ,i alla fall hyfsat bra , ca 500 thbt för 45 mil resa , med kanske ett par tre stopp ,under sex timmars resa .
Men inget statligt vad jag vet:)
Mo Chit busstation bkk till Trat, bolaget 999 ska vara statligt, 270thb 4,5 tim,
stannar bara till vid bussterminalen vid
Suvarnabhumi, dom var iaf riktigt bra nu när jag åkte i November

The Transport Company är det stora statliga bolaget och dom äger 999VIP Bus verkar det som.
Märkligt att man aldrig ser dem uppåt i landet ,men kanske är de bussarna min fru kallar kycklingtransortbussar , i så fall inte så mycket VIP ,, i så fall så ger jag inte ett skit , 99 kallas ett bolag säger hon här ,och det är riktigt sunkigt, de har vi sett uppåt i landet I princip samma skit som dom VIP bussar jag åkt massor i , riktigt dynga att åka buss i Thaialnd oavsett bolag , min åsikt
0.jpg

Hej!
Alltså på samma ställe.
Hans
Thai statliga bus bolag hette"บขส"
Biljettbeställning online och betala i 7-11 genom biljett kod man fått vid beställning.jag betala flyg o bus biljett genom 7-11 mot avgift.
Statliga bus går till alla städer.De har metallisk enblem vid sida,inte på klistade enblem.Man måste vara noga när man köper biljett,många privata försöker lura att inte finns.!!
Bilder visa statlig bus logo,enblem,fordon,biljett.
De har landets bästa fordon o service,men många turister(utlänska)missa det.Samt vi thai vill inte gärna ha med dem på bussen(prata högt,lukta alkohol,sitter ohövliga,dricka bärs o stökiga,,).inte alla men en del)ha ha!!
Inte illa menad,men sann.

643685-01.jpg

12623.jpg

samui-a4.jpg

dscf3918.jpg

DSC03680.JPG

13617747011361774962l.jpg

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar