Bangkok-Koh Tao med Songserm eller statlig buss?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I

imostrom

Gäst
Hej!

Jag och min syster kommer att landa i BKK, och efter några dagar ska vi åka ner till Koh Tao. Jag fick tipset att gå till en travelagency och åka med Songserm till Koh Tao (dom har tydligen någon buss&båt deal för 500 baht), vilket lät toppen. Men nu när jag har kollat runt på nätet lite så står det på många forum och hemsidor att man ska vara försiktig med att åka med bussar från agencies, att det tydligen är hög risk att man får sitt baggage stulet etc. under bussresan. Det står på många sidor att man endast ska åka med de statliga bussarna. Men Songserm bussturen ska ju tydligen vara mkt bekvämare och billigare än de statliga. Så min fråga är, vågar jag åka med en agency buss, är det så hög risk att få baggaget stulet?

Tack på förhand!

Haller med Lego dar, aker kanske inte sa mycket sjalv men vet att de reguljara bussarna ar mycket bra och natet val utbyggt. Som Lego sa skippa de dar jakla turistbussarna.

Pa langre strackor ingar ofta en paus med mat som ingar i biljetten. Jag och min gumma akte fran Pattis till Chaiyaphum till Lego for 650 bath 2 pers tror jag det var och helt okey buss samt mat i biljetten med stopp i Korat.

Ner tog vi VIP, liknande pris till Bangkok, gumman kopte biljetterna sa jag har inte exakt pa oret. Jag forsoker att alltid uttnyttja de befintliga natet, likadant nar jag ar i Indien t ex, sa som Lego sa skippa de dar jakla turisfallorna och pa de reguljara bussarna behover du inte orora dig for att ditt bagage kommer bort.

De satter taggar pa bagaget likt flyget som ar kopplat till din biljett och endast parsonal pa bussen lamnar ut ditt bagage mot uppvisande av biljett.

Skall tillagga, nasta vecka skall vi till Krabi och tanker ta nagon reguljar dar ocksa!

God tur!

Mvh Peter :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp