A
Anonyma
Gäst
Och du anser att dessa människor är representativa för alla rika?Hej
Jag jobbade ju med affärsflyg i över 30 år och besökte rika runt om i Europa i jobbet, jag lärde även känna en del mångmiljonärer och miljardärer lite mer personligt, har besökt en av dessa miljardärer med familjen flera gånger, privat, vi har ofta diskuterat detta och nästan alla rika hade olika problem, antingen var dom aldrig lediga, var utsatta för hotoch även kidnappning, dom flesta verkade ha få riktiga vänner eftersom dom upplevde att alla ville ha pengar av dom, en del hade t.o.m klippt banden med sina egna barn och övrig släkt p.g.av detta, den miljardär jag hälsade på flera gånger med familjen uppgav att han var ledig ca 3 veckor per år och då var han 75 år, tre år senare dog han.
Deras liv verkar mest gå ut på att tjäna mer, mycket tid gpr åt till att undanhålla pengar ifrån skatt, ofta är dom inblandade i rättstvister och tillbringar mycket tid med advokater, dom verkar inte lita på någon annan än sig själv, dom tvingas ofta leva bakom elstängsel, med vakter och övervakningskameror och larm, flera av dom hade även råkat ut för överfall, rånförsök och kidnappningsförsök av familjemedlemmar, för att slippa skatta i hemlandet tvingas dom smyga in i landet, hålla sig gömda perioder av året o.s.v.
Så när vi diskuterade detta slutade det ibland med att dom sa sig vara lite avundsjuka på mitt liv, jobba 6 månader om året, vistas i värmen på vintern, bo på en ö här på västkusten och ha tid för familj och fritidsintressen.
Att vara ledig 3-6 månader om året var en omöjlighet för dessa trots alla pengar.
Mvh isan lover
Du skriver mycket och ofta så långa haranger att man inte orkar läsa men generellt så har oftast ditt resonemang en väldigt snäv synvinkel, det blir liksom inte rätt om man vidgar vyn lite och försöker se hela bilden.
Men det är ju iofs klassiskt sosse maner.
Senast redigerad av en moderator: